Tweede bezoek met B1/B2 visum, annotation?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
RH22
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tweede bezoek met B1/B2 visum, annotation?

Berichtdoor RH22 » 08 jan 2017, 19:47

Goedenavond,

Ik heb een multiple entries B1/B2 visum wat geldig is tot 2025. Ik heb hiermee in 2015 "independent research" verricht in het kader van mijn studie, en als annotation staat er dan ook: "Independent researcher. Johns Hopkins University. 9 fam 41.31 n8"

In februari wil ik naar een congres gaan in Amerika en ik begrijp dat indien het doel van het bezoek niet verandert ik in principe met dit visum wederom naar de VS kan (maar correct me if I'm wrong). Omdat ik nu geen onderzoek ga doen klopt de annotation in strikte zin niet, echter is hij wel nog relevant omdat ik hetzelfde onderzoek nu wil gaan presenteren (en onder '9 fam 41.31 n8' valt ook congresbezoek). Kan ik hiermee gewoon het land binnenkomen?

Alvast bedankt!

RH

thenextdtrump
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Tweede bezoek met B1/B2 visum, annotation?

Berichtdoor thenextdtrump » 11 jan 2017, 19:21

Hi,

Ik denk dat je geen reacties krijgt omdat niemand het antwoord zeker weet. Persoonlijk denk ik dat het geen probleem gaat zijn. Ten eerste omdat ze het bij de CBP toch niet gaan checken, en ten tweede omdat zelfs als ze het gaan checken, je bezoek nog steeds onderzoeksgerelateerd is.

Daarnaast zou je in principe ook gewoon op ESTA kunnen reizen, aangezien je nu alleen een presentatie geeft.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht