Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Enter and re-enter USA
Enter and re-enter USA
Hoi,
Wie kan mijn vraag beantwoorden:
I'm a Round the World traveler from The Netherlands (Europe) and my question is about temporary visiting USA (and re-entering) within 2007:
The 90 days stay in the USA as a temporary visitor, does this mean that this must be 90 days in a row, or can I enter en re-enter USA as following:
Enter USA: March 4th
Stay in USA: 3 days
Leaving to Canada (by plane): March 6th
Enter USA (by plane): April 25th
Leaving to Argentina (by plane): April 27th
Enter USA (by plane): July 25 th
Stay in USA: 20 days
Leaving to Fiji (by plane): August 13th
Fly futher round the world
As given, I'll stay for a total of 26 days in the USA.
Is this legal if I don't use the 90 days in a row, but in parts?
Please let me know, because I cannot find it anywhere on the internet!
Wie kan mijn vraag beantwoorden:
I'm a Round the World traveler from The Netherlands (Europe) and my question is about temporary visiting USA (and re-entering) within 2007:
The 90 days stay in the USA as a temporary visitor, does this mean that this must be 90 days in a row, or can I enter en re-enter USA as following:
Enter USA: March 4th
Leaving to Canada (by plane): March 6th
Enter USA (by plane): April 25th
Leaving to Argentina (by plane): April 27th
Enter USA (by plane): July 25 th
Stay in USA: 20 days
Leaving to Fiji (by plane): August 13th
Fly futher round the world
As given, I'll stay for a total of 26 days in the USA.
Is this legal if I don't use the 90 days in a row, but in parts?
Please let me know, because I cannot find it anywhere on the internet!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik denk niet dat het kan. Je I-94 is volgens mij voor 90 dagen geldig, ook als je tussentijds even de grens met Canada of mexico over gaat en dan weer terugwil naar de US nemen ze nog steeds je datum van 1e binnenkomst. Punt is namelijk dat je niet eerst terug naar je eigen land gaat (wat een overeenkomst heeft getekend met de US voor die I-94). Je mag dus wel een week naar de US en dan weer terug naar Nederland en vervolgens 3 weken later weer naar de US, want dan heb je de 2e keer een nieuw I-94 formulier. Als je de grens over gaat naar Canada of een land wat niet aangesloten is bij het VWP heb je dat niet.
Ik heb even gezocht en het volgende gevonden op de site: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/vwp/vwp.xml
"Q: Can a VWP applicant for Admission Be Readmitted To the United States Follwing a Short Trip To an Adjacent Island, Canada, or Mexico?
A: Generally, VWP applicants admitted under the VWP may be readmitted to the United States after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands for the balance of their original admission period. This is provided they are otherwise admissible and meet all the conditions of the VWP, with the exception of arrival on a signatory carrier, in which case the inspecting officers have the discretion to grant the applicants entirely new periods of admission.
The VWP applicant is admissible and may be readmitted to the United States under the VWP after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands provided the person:
Can identify an authorized period of admission that has not expired,
Plans to depart the United States prior to the expiration date of their period of admission,
Presents valid, unexpired passports which reflect admission to the United States under the VWP, and
Continues to meet all criteria set forth in 8 CFR 217 and section 217 of the Immigration and Nationality Act (Act), with the exception of arrival on a signatory carrier."
Zoek eens verder op de website, dan vind je daar misschien nog meer info.
Ik heb even gezocht en het volgende gevonden op de site: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/vwp/vwp.xml
"Q: Can a VWP applicant for Admission Be Readmitted To the United States Follwing a Short Trip To an Adjacent Island, Canada, or Mexico?
A: Generally, VWP applicants admitted under the VWP may be readmitted to the United States after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands for the balance of their original admission period. This is provided they are otherwise admissible and meet all the conditions of the VWP, with the exception of arrival on a signatory carrier, in which case the inspecting officers have the discretion to grant the applicants entirely new periods of admission.
The VWP applicant is admissible and may be readmitted to the United States under the VWP after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands provided the person:
Can identify an authorized period of admission that has not expired,
Plans to depart the United States prior to the expiration date of their period of admission,
Presents valid, unexpired passports which reflect admission to the United States under the VWP, and
Continues to meet all criteria set forth in 8 CFR 217 and section 217 of the Immigration and Nationality Act (Act), with the exception of arrival on a signatory carrier."
Zoek eens verder op de website, dan vind je daar misschien nog meer info.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
Verelle
- Amerikakenner
Je kan misschien beter een toeristen visum aanvragen, een B2 visum. Dat hadden wij ook vorig jaar voor onze reis door de States.
Zo'n visum geeft je het recht 10 jaar lang om naar Amerika te reizen, houdt er wel rekening mee dat pas bij aankomst wordt er beslist hoe lang je mag blijven aan een stuk. In de meeste gevallen is dan 6 maanden achtereen. In die 6 maanden kan je dus dan ook gewoon het land in & uit gaan.
Je kunt dit aanvragen bij het consulaat in Amsterdam, hou er wel rekening mee dat ze wel een aantal zaken willen weten.
A. Of je genoeg geld hebt om je zelf te onderhouden & of je een baan hebt om naar terug te gaan.
B. Wat je banden zijn met Nederland.
C. Of je plannen hebt om in Amerika te gaan werken.
D. Of er een kans bestaat dat je langer in Amerika blijft rondhangen dan je visum je toelaat.
Zo'n visum geeft je het recht 10 jaar lang om naar Amerika te reizen, houdt er wel rekening mee dat pas bij aankomst wordt er beslist hoe lang je mag blijven aan een stuk. In de meeste gevallen is dan 6 maanden achtereen. In die 6 maanden kan je dus dan ook gewoon het land in & uit gaan.
Je kunt dit aanvragen bij het consulaat in Amsterdam, hou er wel rekening mee dat ze wel een aantal zaken willen weten.
A. Of je genoeg geld hebt om je zelf te onderhouden & of je een baan hebt om naar terug te gaan.
B. Wat je banden zijn met Nederland.
C. Of je plannen hebt om in Amerika te gaan werken.
D. Of er een kans bestaat dat je langer in Amerika blijft rondhangen dan je visum je toelaat.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Gewoon uitleggen wat je aan het doen bent en op het VWP gaan.
Je moet niet te panisch worden over het immigratie beleid hier in de VS. Het is echt niet zo erg.
Leg uit dat je "around the world" aan het reizen bent en hierdoor meerdere malen door de VS komt.
Richard
Je moet niet te panisch worden over het immigratie beleid hier in de VS. Het is echt niet zo erg.
Leg uit dat je "around the world" aan het reizen bent en hierdoor meerdere malen door de VS komt.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
Verelle
- Amerikakenner
Er is ook een ander draadje opgestart over iemand die meerdere keren in het jaar Amerika wilde binnenkomen op een waiver en die hem de wacht aangezegd. Er kunnen wel degelijk problemen ontstaan als je meerdere keren binnen een korte tijd het land in wilt gaan.rperre schreef:Gewoon uitleggen wat je aan het doen bent en op het VWP gaan.
Ik zou toch eens het consulaat bellen voor de zekerheid. Het is niet zo prettig als je de toegang tot het land wordt geweigerd tijdens je reis.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
1998 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Ik sluit me aan bij RPerre, ik denk dat het geen problemen oplevert omdat je de eerste twee keer duidelijk op doortocht bent. Bewaar boarding passes enz. als bewijsmaterieel zou ik zeggen.
Je kunt het beste iedere keer de VW aanvragen en meteen bij vertrek inleveren. Je moet dus totaal drie keer het VWP invullen en betalen.
Ik heb zelf ruim een jaar in Canada gewoond en toen zijn we ook een aantal keer op en neer de US ingegaan voor een korte periode op het VW programma. Je moet wel een Ned. (of belgisch) paspoort hebben want de US heeft het VWP overeenkomst met oa. de Ned./Belgische overheid.
Als je maar het papiertje zorgvuldig iedere keer inlevert bij vertrek zou het geen problemen moeten opleveren.
De persoon in het andere draadje kreeg enige problemen vanwege de regelmaat in zijn reispatroon. men is beducht voor mensen ie vaker komen omdat die misschien op een gegeven moment niet meer weggaan, plus regelmaat kan werken betekenen, een no-no don't even think about it.
Je kunt het beste iedere keer de VW aanvragen en meteen bij vertrek inleveren. Je moet dus totaal drie keer het VWP invullen en betalen.
Ik heb zelf ruim een jaar in Canada gewoond en toen zijn we ook een aantal keer op en neer de US ingegaan voor een korte periode op het VW programma. Je moet wel een Ned. (of belgisch) paspoort hebben want de US heeft het VWP overeenkomst met oa. de Ned./Belgische overheid.
Als je maar het papiertje zorgvuldig iedere keer inlevert bij vertrek zou het geen problemen moeten opleveren.
De persoon in het andere draadje kreeg enige problemen vanwege de regelmaat in zijn reispatroon. men is beducht voor mensen ie vaker komen omdat die misschien op een gegeven moment niet meer weggaan, plus regelmaat kan werken betekenen, een no-no don't even think about it.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Omdat Susanne elke keer per vliegtuig het land in en uit gaat moet ze waarschijnlijk niet betalen, Het zit bij de prijs van het vliegticket in volgens mij.oortjes schreef:Je moet dus totaal drie keer het VWP invullen en betalen.
Als je via land of zee binnenkomt moet je wel betalen, dacht iets van $ 6,00
Rob