Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Half jaar amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Mike1234
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Half jaar amerika

Bericht door Mike1234 »

Goedemiddag allemaal
ik droom ervan om naar Amerika te aan voor een half jaar omaat ik het een heel interessant land vind
Wil da ar dan ook een city trip maken maar dat pas in de laatste maand daarvoor wil ik gewoon als toerist spelen in een van de steden en misschien ook werken
Ik ben 20 jaar nu en wil op me 22e vertrekken maar wil nu alle info erover verzamelen

Dus zoude unieke me tip kunnen geven over wat ik areaal moet aanvragen en hoeveel geld ik ongeveer moet hebben en waar ik terecht kan om alles aan te vragen

Mvg mike neervoort
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Half jaar amerika

Bericht door kastelke »

Je moet zorgen dat je voldoende geld hebt om aan te tonen dat je ruim kan overleven tijdens een 6 maanden vakantie (kamers huren, eten, verplaatsingen, ontspanning, ziekteverzekering,...), want werken mag je niet.
Lastiger aan te tonen voor iemand van jouw leeftijd, is je banden met Nederland. Men mag niet het idee hebben dat je toch niets hebt dus niets te verliezen hebt als je illegaal in de US blijft. Dus: heb je een eigendom? Zit je in een laatste jaar van een opleiding en moet je terugkeren om die af te maken? Heb je een vrouw/kinderen die je achter laat in je thuisland? (al hebben we in dat geval ooit ook al een afwijzing gezien van het visum)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Beste Mike,

Helaas, maar het is niet anders, heeft Amerika NIET als Australie een soort van Backpackers visum om een half jaar door Amerika heen te gaan reizen. Dit neemt niet weg dat er geen andere mogelijkheden bestaan.
1. Seasonal work. In Wisconsin Dells bijvoorbeeld zie je heel erg veel seizoens werkers die uit oost Europa komen en een baantje als badmeester/juffrouw hebben en na x aantal maanden naar huis moeten omdat hun visa verloopt. Helaas kan ik niet vertellen hoe dit in zijn werking gaat maar volgens mij zijn er organisaties die dit voor je kunnen regelen.
2. B1/B2 visum en vrijwilligers werk. Dit zou je het beste via een organisatie kunnen uitspitten hoe dit in zijn werk gaat. Ik ben geen visum deskundige maar heb begrepen dat je op een B2 visum (als ik het jusit heb) vrijwilligers werk kan doen.
3. Study abroad. Of te wel een jaartje college / uni hier doen?

Er zijn wel wat mogelijkheden maar veel met flinke restricties. Ik hoop dat je wat leuks weet te vinden!
Mike1234
Amerika-newbie

Bericht door Mike1234 »

In iedergeval bedankt voor de reactie
Weet nu alweer een stuk meer als voorheen
Weet je misschien ook waar ik terecht kan om alles te weten te komen over visums
Ik ben geen opgever
En ben bereid om er een hoop energie in te steken
En rond geldbedrag zal ik moeten hebben staan om geloofwaardig over te komen
En is misschien korter of langer blijven makelijker?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je zou een esta kunnen overwegen waarmee je tot 90 dagen kan blijven. Ook hiermee mag je overigens niet werken in de VS.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Mike1234 schreef:Weet je misschien ook waar ik terecht kan om alles te weten te komen over visums
Zie het subforum over tijdelijke en permanente emigratie.
Mike1234 schreef:En rond geldbedrag zal ik moeten hebben staan om geloofwaardig over te komen
En is misschien korter of langer blijven makelijker?
Over je eerste vraag kan niemand iets zinnigs zeggen, hoe meer hoe beter, bovendien afhankelijk van waar je heengaat.
Tweede vraag, ook 90 dagen op Esta zal vragen oproepen die je moet kunnen beantwoorden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zelfs al heb je $50,000 dan nog gaat dat niet genoeg zijn om aan te tonen dat jij voldoende sterke banden hebt met Nederland.
Geen opgever zijn en er hard voor werken, dat klinkt allemaal heel leuk, maar de Amerikaanse wetgeving/richtlijnen voor toeristen is daar niet op geschreven en daar ga je dus geen extra punten mee scoren of een visum mee kunnen bemachtigen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

Mike1234 schreef:En rond geldbedrag zal ik moeten hebben staan om geloofwaardig over te komen
Met geloofwaardigheid alleen zul je het helaas niet redden.
Mike1234
Amerika-newbie

Bericht door Mike1234 »

Neee dat begrijp ik maar ik zelf dacht rond de 15 000 te sparen en dan visum aanvragen Maar daarvoor misschien een apartment huren en ik heb hier ook vast werk waar ik zeker voor terug moet komen
Zou ik dan al in de buurt komen of zal ik meer moeten regelen om in aanmerking te komen
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door newyorkgirl »

Er bestaat een organisatie die bemiddelt tussen studenten en werkgevers voor werk waarbij je op een L1-visum in de VS verblijft. De organisatie heet CCUSA, misschien dat dat een optie is? Daarbij wil ik wel melden dat ik geen ervaring heb met CCUSA dus zelf goed de voorwaarden etc. lezen.
LilyRose17
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door LilyRose17 »

Je zou evt, mocht je een opleiding gedaan hebben op een J1 naar de VS kunnen, bijv. voor stage of traineeship. Je zult dan vaak wel zelf een werkgever moeten vinden die jou wilt sponsporen. Maar ook aan dit visum zitten weer voorwaarden qua hoogte van je opleiding, vakgebied en evt een aantal jaar passende werkervaring.
Heb op internet gelezen dat je rond de 2000,- per maand moet hebben om in je levensonderhoud te voorzien, maar weet niet in hoeverre dit correct is. Maar hoe meer je hebt hoe beter uiteraard ;)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Houd alvast met één zaak rekening: als je als toerist gaat op ESTA dan is dit een vrij vlotte procedure. Het zal makkelijke zijn om "geloofwaardig" te zijn.

Als je gaat voor een visum wordt het een stuk moeilijker om je zaak te gaan verdedigen. En eens je kiest voor een visum, is er vaak geen weg terug. Maw: eens het geweigerd wordt zit je in een veel en veel moeilijke situatie. Vanaf dat moment is een ESTA in de toekomst zelfs uitgesloten.

Dromen zijn mooi, maar de realiteit is vaak een stuk harder.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

newyorkgirl schreef:Er bestaat een organisatie die bemiddelt tussen studenten en werkgevers voor werk waarbij je op een L1-visum in de VS verblijft. .
Weet je dit zeker? L1 visa is een intra-company transfer visa, en om in aanmerking te komen moet je minimaal een jaar voor het betreffende bedrijf hebben gewerkt in de laatste 3 jaar.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door newyorkgirl »

Ik bedoelde een J1-visum, helaas een niet zo'n handige typo. Maar zoals ik al zei, topicstarter kan het beste de website zelf raadplegen voor meer info aangezien ik er verder weinig vanaf weet.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ga gewoon eerst een lekker op ESTA, 90 dagen, dan heb je een aardig beeld van het land, en kan je later altijd proberen om langer te gaan.
Zoals al gezegd is, als nu je visa afgewezen wordt, en dat gebeurt vaker dan je wil geloven, heb je een probleem voor eventuele toekomstige reizen ook.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

TS is hier al 6 weken niet meer geweest....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer