Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welk visa als je 6 maanden of 1 jaar wilt blijven?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Danicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

welk visa als je 6 maanden of 1 jaar wilt blijven?

Bericht door Danicia »

Hallo,
Ik heb sinds kort een leuk iemand leren kennen die in Chicago woont
hij is advocaat en we hebben een hele goede connectie
maarja hoe nu verder? Voor nu willen we gewoon elkaar leren kennen en reis ik in October daarheen en hij waarschijnlijk in januari naar mij
maar omdat hij advocaat is kan hij echt maar heel beperkt vrij nemen.. Het ziet er dus naar uit dat ik dan de keuze moet nemen om een visa aan te vragen waarmee ik een tijd in amerika kan blijven.. Liefst 1 jaar ... welk visa raden jullie mij aan ? En is het een beetje makkelijk te verkrijgen en kost het veel geld? Hij zou zoiezo financieel garant voor mij kunnen staan voor de tijd dat ik daar ben...

Het is allemaal in de begin fase maar wil er wel alvast goed over nadenken we willen liever niet gelijk voor een verloofde visa gaan
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: welk visa als je 6 maanden of 1 jaar wilt blijven?

Bericht door kastelke »

Er staat vermoedelijk een aantekening bij je naam, omdat ze je in december vorig jaar opzij genomen hebben voor een interview (5 trips op 2 jaar tijd). Risico bestaat dus echt dat je toeristenvisum afgewezen wordt. Nadeel dan, is dat je zelfs niet meer voor een weekendje naar de US kan...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het visum waarmee je 6 maanden kan blijven als het toegewezen wordt is het B2 visum. Maar de kans dat het toegewezen wordt is zeer klein. Jij bent overduidelijk geen toerist die flink gaat rondreizen in de VS, jij bent in hun ogen een halve immigrant. Het feit dat je jouw verblijf eigenlijk niet kan betalen (zo lees is dat die advocaat garant gaat staan) is iets wat jouw kansen verkleint niet vergroot.
Daarnaast nog de vraag, wat ga jij al die maanden bij hem doen? Je zal na een paar weken tegen de muren opvliegen, en dat weten ze op het consulaat ook, wat de kans vergroot dat jij gaat proberen te werken.

Laat die advocaat eens bij beroepsgenoten die zich bezig houden immigratie eens gaan peilen wat die zeggen.

Ik lees net in een ouder topic van Danicia dat ze de afgelopen 3 reizen elke keer apart genomen is. Waarom is niet duidelijk, maar dat zal de kans op de toewijzing van een visum niet vergroten.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Er zijn GEEN visums om enige tijd in de US te verblijven 'om iemand te leren kennen'. Als je dat echt wilt dan moet je een opleiding vinden in Chicago die je wilt en kunt volgen - plus je moet er de fin. middelen voor hebben - en dan kun je voor een jaar op een F-1 visum in de USA verblijven.
(Voor een vocational opleiding is er het M-1 visum.)
Of je zoekt en vindt een internship/stage waarvoor je een J-1 visum kunt aanvragen.
Dat zijn je enige mogelijkheden langere tijd zonder gedoe in de US te verblijven, behalve dat je dan wel moet werken/studeren.

Een 'verloofde' visum geeft alleen het recht eenmalig de US in te gaan met het doel te trouwen met een US citizen.

De enige andere oplossing is korte bezoeken over en weer, ev. een bezoek van jullie allebei aan een Canadese bestemming (dan wel direkt heen en terug vliegen - NIET via een US airport reizen !)
Je loopt inderdaad iedere keer risico dat je toegang tot de US ontzegt zal worden.

Ik denk dat met jouw 'dossier' bij DHS het aanvragen van een B-1/2 visum waarschijnlijk tot een afwijzing zal leiden.
En dan heb je echt een probleem.
Danicia
Amerika-ontdekker

Bericht door Danicia »

aha is dus duidelijk dat ik hem niet ga krijgen :lol:
Ik ben inderdaad wellis apart genomen de reden is omdat ik elke keer alleen reis en een paar keer per jaar kom hun denken vermoedelijk dat ik smokkel ...

Ik denk het wijs is om geen visa aan te vragen en het hooguit op 8 weken te houden

Bedankt voor de reacties
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Danicia schreef:Ik ben inderdaad wellis apart genomen de reden is omdat ik elke keer alleen reis en een paar keer per jaar kom hun denken vermoedelijk dat ik smokkel ...
Ik reisde ook meestal alleen en werd niet apart genomen. Ik gaf zelfs aan dat ik mijn vriendin kwam bezoeken. Er moet dus meer aan de hand zijn geweest, in de ogen van immigrations dus.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Het veelvuldig op en neer reizen met wisselende verblijfsduur hoeft op zich geen enkel " probleem " op te leveren.
Zelfs niet als je wat extra navraag als " probleem " ervaart
Solo reizende twintigers worden wel eens extra gechecked.
Solo reizende ouderen overigens ook.
Pensionados vormen een risicogroep; hun binding met het land van herkomst neemt immers af,terwijl ze een werk onafhankelijk inkomen hebben.
Als je elke binnenkomst uit de rij wordt gehaald willen ze toch iets extra checken.
Het feit dat je na elke navraag gewoon in mag reizen geeft ook aan dat er weinig verontrustends is.
De reden van navraag zul je ongetwijfeld een keer besproken hebben.
En omdat het elke keer hetzelfde liedje is kan het niet anders zijn dat je een idee hebt waar de schoen wringt.

Een vriendin van mij had verkering met een man in San Francisco.
En vloog heel vaak voor korte periodes op en neer.
Regelmatig meer dan eens per maand.
Zij kreeg op een gegeven moment de boodschap dat het langzamerhand tijd werd om iets in visa te regelen.
Want buiten haar baan was er geen enkele aanwijsbare binding in NL en was zij overmatig eerlijk over de reden van inreizen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Waarbij het idiote is, dat er 'in visas' niets te regelen valt !
CBP Officers geven de indruk dat een B-1/2 visa meer en andere rechten geeft dan VWP/ESTA en beter is.
Maar iemand die zich door hen laat 'opjutten' moet vaak ervaren dat dit visum hem/haar wordt geweigerd.
Waarmee dan de deur naar de US dicht(er) is gegaan.
Danicia
Amerika-ontdekker

Bericht door Danicia »

Usinsider die indruk heb ik ook
dus zal het er maar niet op wagen zoon visa.... als iets serieus word kan ik heb beste niet langer dan 8 weken blijven op mn esta en enkelt een fiancé visa aanvragen als het goed blijft gaan
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ga niet te vaak op een esta naar de VS. Eens gaat het fout.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

8 weken zullen ook niet altijd als 'standaard vakantie' gezien worden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer