Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jeuj! Conditional Permanent Resident!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Saartje
Amerika-ontdekker

Jeuj! Conditional Permanent Resident!

Bericht door Saartje »

Gisterenochtend had ik mijn afspraak bij de USCIS om de Change of Status compleet te maken. Zoals we wel een beetje verwacht hadden, was alles in orde en ben ik goedgekeurd!
Binnen een paar weken krijg ik mijn Permanent Resident card oftewel green card en is het ook effectief officieel!
Na twee jaar moet ik die opnieuw vernieuwen en krijg ik een unconditional PR card en amper een jaar daarna kan ik citizenship aanvragen. :)

Ben toch wel opgelucht! Eindelijk is al dit papierwerk gedaan (toch voor een jaar of twee)!

Groetjes,
Saartje
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!! :dance:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zet daar de ene grote stap na de andere!
proficiat!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Gefeliciteerd Saartje!

Ik heb dezelfde kaart 2 weken geleden mogen ontvangen (overigens zonder afspraak bij de USCIS), ben jij ook op basis van de K1 (I-129F) het land binnen gekomen of middels de I-130?
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
Saartje
Amerika-ontdekker

Bericht door Saartje »

Bedankt allemaal! :D

En Appie - Je hebt gewoon een kaart gekregen zonder interview? Wauw! :D
Ik herinner me trouwens dat we ongeveer rond dezelfde periode met de K1-aanvraag bezig waren! :)
Ik ben binnengekomen op 10 november op basis van een K1-visum.
In totaal heeft het hele proces amper een jaar geduurd, van aanvraag voor K1 tot Conditional Permanent Resident.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Proficiat Saartje, ik heb de mijne in September 2005 ontvangen, alles heeft bij mij zo'n 1,5 jaar geduurd.
Volgend jaar kan ik voor U.S. Citizen gaan, of ik dit meteen doe, ligt dit een beetje aan wat voor baan ik op dat moment heb.

In ieder geval succes verder,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Saartje schreef:Bedankt allemaal! :D

En Appie - Je hebt gewoon een kaart gekregen zonder interview? Wauw! :D
Ik herinner me trouwens dat we ongeveer rond dezelfde periode met de K1-aanvraag bezig waren! :)
Ik ben binnengekomen op 10 november op basis van een K1-visum.
In totaal heeft het hele proces amper een jaar geduurd, van aanvraag voor K1 tot Conditional Permanent Resident.
Klopt wel, bij mij heeft het totale proces wat langer geduurd (met name de greencard, aangezien deze eerst in Texas behandeld zou worden, maar toen verstuurd is naar California wegens ondercapiciteit).

Ik vermoed dat ik een interview zal krijgen wanneer ik een aanvraag indien voor mijn permanente greencard.

Net als rperre heeft mijn totale aanvraag ook zo ongeveer 1,5 jaar geduurd. 1 jaar en 3 maanden om precies te zijn.
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer