Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in amerika met amerikaanse

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Fishy
Amerika-newbie

Trouwen in amerika met amerikaanse

Bericht door Fishy »

Hoi,

Op het internet staat ontzettend veel informatie te vinden over wat te doen nadat je als "alien" met een amerikaanse getrouwd bent en een statuswijziging wil aanvragen. Echter kan ik bepaalde dingen niet vinden.

Voornamelijk:

Wat als je als toerist het land binnenkomt (zonder intentie om te trouwen), maar dit er toch van komt. Je toerist visum loopt na 90 dagen af. Wat dan?

Bijvoorbeeld:

Je komt 1 april het land binnen als toerist, na goed overleg en een hoop gepeins en gepieker besluit je niet meer terug te gaan en te trouwen zodat je samen kunt blijven met je vriending/vrouw. Op 1 mei trouw je met je amerikaanse vriendin.

Vervolgens moet je een HELE zooi papierwerk doorlopen en de medische examinatie ondergaan. De hele procedure voordat je de werkelijke greencard krijgt kan tot 24 maanden duren heb ik begrepen.

Mijn vraag:

Wat is je status zodra het toeristen visum verloopt? gezien je op dat moment niet meer legaal in het land verblijft, maar wel getrouwd bent terwijl je nog wel legaal in het land was.

Ik heb gelezen dat de werkvergunning en reisvergunning binnen 30 tot 90 dagen behandeld worden. Maar wat als na 90 dagen niet meer legaal bent? je visum is inmiddels namelijk verlopen...

Hopelijk is de vraag duidelijk genoeg en kan iemand hem beantwoorden.

Alvast bedankt.
JohnNJ
Amerikakenner

Re: Trouwen in amerika met amerikaanse

Bericht door JohnNJ »

Fishy schreef:Echter kan ik bepaalde dingen niet vinden.
En toch is dit heel simpel: Als je wil trouwen, dien je op een K-visum het land binnen te komen, en niet in eerste instantie naar allerlei gaten in de regelgeving te zoeken.

--john
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zoek eens even op dit forum naar 'DCF', ik denk dat dit de snelste en veiligste manier is voor jullie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

kastelke schreef:Zoek eens even op dit forum naar 'DCF', ik denk dat dit de snelste en veiligste manier is voor jullie.
Dat gaat helaas niet meer, DCF kan alleen nog als je Amerikaanse partner ook in NL woont, verblijfsvergunning heeft etc.
Overvliegen en dan visa aanvragen is niet meer mogelijk.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dus vanaf nu, als de ene in Ne/Be woont, en de andere in Amerika, is enkel nog maar een K-visum ('verloofdenvisum') mogelijk?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

kastelke schreef:Dus vanaf nu, als de ene in Ne/Be woont, en de andere in Amerika, is enkel nog maar een K-visum ('verloofdenvisum') mogelijk?
Dat was altijd al zo. Er is op dit punt niets veranderd. Het K-visum is voor de verloofden van Amerikaanse staatsburgers. Het is een simpele procedure, waarbij men binnen enkele maanden zijn of haar verloofde naar de U.S. kan halen. De vragen van de oorspronkelijke vragensteller hebben echter allemaal betrekking op het omzeilen van die visumaanvraag en het handig gebruik maken van gaten in wet- en regelgeving. Ik zou op al die vragen uitgebreid antwoord kunnen geven, maar ik vind niet dat oneigenlijk gebruik van wet- en regelgeving moet worden aangemoedigd.

DCF en I-130 zijn voor personen die reeds zijn getrouwd. Voor verloofden was en is er het K-visum (K-1 en K-2).

--john
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Is het niet: binnen de 90 dagen van het toeristenvisum/visa waiver trouwen en dan de I-130 (of hoe dat formulier ook heet) indienen. Waarbij de Europese partner voordat de 90 dagen van het toeristenvisum om zijn teruggaat naar Europa om daar het verloop van procedure af te wachten?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Speakingtongues
Amerikakenner

Ik ben

Bericht door Speakingtongues »

Ik ben hier naar toe gegaan in januari 2006 als toerist. Wij waren in 2004 al getrouwd, maar mijn vrouw is pas eind 2005 Amerikaanse geworden. Anyway een week nadat ik hier was zijn we naar een Immigration Lawyer gegaan en die heeft aanvraag voor mij ingediend om te blijven. In juni 2007, dus 5 mnd later, hadden we een interview bij Immigration in Miami om te kijken of we geen Fake huwelijk hadden. Een maand later had ik een Permanent Greencard voor 10 jaar.
Als je echt verliefd bent en een echt huwelijk hebt en je hebt net als ons bijvoorbeeld veel tickets om te laten zien dat je mekaar gezien hebt en of samen op vakantie bent geweest en daarbij hadden we ook nog wel 6 foto albums vol met foto's van vakanties samen in allerlei landen en bij familie in Colombia en Nederland, kon er eigenlijk niets fout gaan. Officieel mag je niet Amerika inreizen met de intentie om te blijven. Ik heb dan ook mezelf in NL pas uitgeschreven NADAT ik in Amerika was en daar officiele vertalingen van aangevraagd en opgestuurd gekregen. Nooit heeft iemand daar naar gevraagd, maar is wel een bewijs dat je bijv besloten hebt om te blijven NADAT je Amerika bent ingereisd. Anyway ik had geen enkel probleem en woon nu al bijna 1.5 jaar gelukkig met mijn vrouw samen in Florida.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Fishy
Amerika-newbie

Bericht door Fishy »

Ok.

Dus met ruim 2 maanden visum over hoeft het opzich geen probleem te zijn dus?

Ik heb een hoop informatie gevonden op:
http://www.usavisanow.com/marriagegreencardinfo.html

Alleen heb ik na het doorlezen van de formulieren niet kunnen vinden wat de volgorde van het indienen van de formulieren is.

Dien je eerst reactie op die 130 gekregen te hebben voordat je door kan met de rest?

en wat kost zo'n immigration lawyer ongeveer?

Ik denk zelf dat de hele procedure ongeveer 2000 euro gaat kosten, gekoppeld aan ongeveer 3-5 maanden geen kans op werk. Klopt dat een beetje?
Speakingtongues
Amerikakenner

Dat klopt wel

Dat klopt wel ongeveer ja.

Wij waren zo'm 600 bucks aan Lawyer kwijt in Miami die ook alle papieren invulde.

Verder kost papierwerk bij Immigration ook een 400 Dollar, maar ik begreep onlangs dat dat weer verhoogd is en nu rond de 1000 USD kost ?

Werken kan je pas als je een Social Security hebt en dat is vrij snel meestal al ruim voor het interview.

Ik heb overigens gewerkt onder de naam van mijn vrouw die een bedrijfje begonnen was en later toen mijn papieren rond waren ben ik officieel in dat bedrijf toegevoegd op de "loonlijst" . Dus er zijn wel mogelijkheden om iets te verdienen en of te starten.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Speakingtongues
Amerikakenner

En

En je hoeft dus niet terug te gaan als je papieren hebt ingediend. Het is zelfs beter om in helemaal Amerika niet meer te verlaten totdat je je absolute greencard hebt. Ik had wel een reisvergunning aangevraagd en gekregen voor het interview. Maar dat wou ik voor noodgevallen als ik naar familie moest of zo, maar advocaat raadde aan om dat niet of zelden te gebruiken.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik ben twee keer op Parole naar NL geweest en dat was geen probleem. Je moet dit wel aanvragen. Ook kun je inderdaad werken als je een SSN hebt, maar daarvoor moet je de tijdelijke werkvergunning aanvragen.

Een K visum is echt vele malen beter dan gewoon maar binnen reizen en dan aanvragen. Ik was al getrouwd en wist toen niet beter, ik heb 1,5 jaar op mijn greencard moeten wachten en ik voelde me 1,5 jaar niet echt lekker op mijn gemak. Ook heb ik een vakantie gemist met mijn family omdat de reisvergunning "nog niet rond" was.

6 maanden is heel erg snel, ik denk niet dat je dat tegenwoordig nog haalt.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Speakingtongues
Amerikakenner

Den t wel

Ik denk dat 6 mnd nog steeds moet lukken daar our case pas 1.5 jaar geleden begon en binnen 6 mnd rond was. Als je het vanuit NL aanvraag kan het zelfs een jaar duren heb ik vorig jaar begrepen ?
Maar de keuze is aan je zelf en Geen enkel geval is bij Immigration hetzelfde daar het de meest ondoorzichtbare organisatie is die bestaat hier in de VS.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Hmm ik ben in Amerika (met een H1B visum) getrouwt met een amerikaanse, en mijn green card was binnen 5 maanden rond. Van die 5 maanden heb ik 3 maanden 'gewacht' op de USCIS, de andere 2 maanden waren voorbereidingen op het indienen van de aanvraag.
Fishy
Amerika-newbie

Bericht door Fishy »

Ok, een hoop is me nu veel duidelijker, mijn dank hiervoor.

Heeft iemand enig idee hoe lang het het kan duren voordat je de I-130 approval krijgt nadat je deze hebt opgestuurd? (gezien de approval blijkbaar toch nodig is voor de vervolgstappen).
Fishy
Amerika-newbie

Bericht door Fishy »

Ok, na enkele uren intensief op het internet zoeken DENK ik het antwoord te weten. Ik zou hier nog wel heel erg graag bevestiging van ontvangen.

Als ik me niet vergis is dit de procedure:

Na het huwelijk (uiteraard niet direct, er moeten wel wat dagen over blijven om ervan te genieten :)) dien je het I-130 formulier in.

Van dit formulier krijg je na 2 tot 4 weken een approval, dit is "I-797".

Met deze approval kun je vervolgens de rest van de procedure starten (I-485, G-325A, I-864, I-765, I-693 + supporting documents & fees).

Ik lees dat de "processing time" van de I-130 tot 3 jaar kan oplopen, maar als ik het allemaal goed begrijp maakt dat weinig uit. Gezien je voor die tijd wel gewoon mag blijven en mag werken (voornamelijk dat werken is voor mij belangrijk, ik hou niet van stilzitten :)).

Die processing time houdt dus alleen in dat je zolang hij niet helemaal processed is, je geen greencard krijgt en dus niet zonder advanced parole mag reizen, right?

Tijdlijn na huwelijk:
ong. 1-2 weken nadien de I-130
ong. 2-4 weken na indienen van de I-130 een approval "I-797"
Met deze approval kan ik de rest van de formulieren in dienen, waaronder de werkvergunning.
30-90 dagen na indienen werkvergunning..

De rest komt in de loop der tijd wel goed dus?

Ter verduidelijking, het gaat hier in geen enkel geval om een vals huwelijk , ik wil bij haar blijven omdat ik zielsveel van haar hou, maar om niet in financiele problemen te raken is het belangrijk dat ik na max. 6 maanden toch echt weer aan het werk kan.

En, niet onbelangrijk, op welk moment in de bovenstaande summary ben ik officieel geen inwoner meer van Nederland? Wanneer kan ik me daar uit laten schrijven als "inwoner" (en dus stoppen met zorgverzekering en dergelijk)?
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

wiepster schreef:
kastelke schreef:Zoek eens even op dit forum naar 'DCF', ik denk dat dit de snelste en veiligste manier is voor jullie.
Dat gaat helaas niet meer, DCF kan alleen nog als je Amerikaanse partner ook in NL woont, verblijfsvergunning heeft etc.
Overvliegen en dan visa aanvragen is niet meer mogelijk.
Klopt. Maar de I-130 aanvraag is nog steeds makkelijker dan de K-1 aanvraag.

In een notedop heb je twee mogelijkheden:

1) K-1, Fiancee visa.

Hierbij ga je met een K-1 visum naar de States, moet je vervolgens binnen 90 dagen trouwen, en daarna kun je je werkvergunning aanvragen.

2) Een I-130, Marriage based visa.

Hierbij ga je EERST trouwen (dit KAN op een toeristen visum IN de States), en vervolgens vraag je het I-130 visum aan. Je kunt naderhand meteen werken, je krijgt je werkvergunning als onderdeel van het geheel.

Aangezien trouwen een noodzaak is, raad ik aan om eerst te trouwen, en dan het visum aan te vragen. Je moet toch trouwen, en voor de visumaanvraag is het zowel bureaucratisch als kostentechnisch gezien beter om de I-130 route te kiezen.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Fishy
Amerika-newbie

Bericht door Fishy »

Hmmm.

Ik heb zojuist het volgende op het internet gelezen:

http://www.mytend.com/immigration/73-1-immigration.html
I will file I-130/I-485 for my non-US citizen spouse who is currently in the US on student visa. After filing I hear that the spouse can stay in the country while processing is being done. What do they give that allows her to stay? Is it some kind of stamp or visa? document of some sort? And how long does it take to receive this?

Answer:
As long as her student visa is valid, she can remain in the US in that status. She can even request to extend the status if she so wishes to, while the application is processing. Much like the previous person said, however, you will receive the copy of the I-797 Notice of Action, which will have a receipt number printed on it to track status of the case during its pending duration, and also it is proof that you did indeed file the applications. If the decision on the case is denied, then she will have to return to her home country if her student visa is no longer valid. If the case is approved, however, she will be processed to received a conditional permanent resident card. This card is valid for two years. 90 days before the expiration of the card you have to file to remove the conditions... Now, there arent really "conditions" on the card. It's valid for two years to make sure that your wife did not enter the US to marry you & get permanent resident status, it is to assure she entered with good intent. After she files for THAT she will receive a receipt which makes her card valid for another year. She will need to keep this receipt and expired card together, especially if she travels outside the US. When the new card is produced, it will be valid for 10 years, as are all Permanent Resident cards. Once submitted you will receive form I-797 in about 2 weeks, that documents receipt of her petition(I-130) and adjustment of status application(I-485). This will be her proof of pending adjustment application and she can remain in the U.S. until adjudicated. If she has to travel while application is pending she must file form I-131 and request an Advance Parole document.

In de bovenstaande situatie hebben ze dus direct de I-485 EN I-130 ingeleverd.

Als ik het goed begrijp moet je toch EERST de 130 doen, en zodra je daar approval voor hebt, de I-485.. Toch?
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

I-130 is mijns inziens gewoon het makkelijkst.
Je kan ook als je het makkelijker vind en toch met je vrouw naar NL gaat (om haar voor te stellen aan de familie) de aanvraag indienen bij het Amerikaanse consulaat in A'dam, daar moet dan wel je vrouw bij zijn, daarna wat papierwerk invullen een doktersbezoekje en als alles goed is, dan krijg je een dichte enveloppe mee terug naar de states. Deze lever je in bij de first port of entry en daarna krijg je je green card gewoon thuis (amerikaanse adres) gestuurd. Voor je ssn ga je gewoon even langs bij een social security office, die zijn overal te vinden.

veel suc6 en groeten vanuit Coconut Creek, FL
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

TedjevanEs schreef:I-130 is mijns inziens gewoon het makkelijkst.
Je kan ook als je het makkelijker vind en toch met je vrouw naar NL gaat (om haar voor te stellen aan de familie) de aanvraag indienen bij het Amerikaanse consulaat in A'dam, daar moet dan wel je vrouw bij zijn, daarna wat papierwerk invullen een doktersbezoekje en als alles goed is, dan krijg je een dichte enveloppe mee terug naar de states. Deze lever je in bij de first port of entry en daarna krijg je je green card gewoon thuis (amerikaanse adres) gestuurd. Voor je ssn ga je gewoon even langs bij een social security office, die zijn overal te vinden.
Zoals in de posts hierboven al is aangegeven, kan dit sinds eind 2006 niet meer. Er wordt tegenwoordig strikt de hand gehouden aan de regel dat je de I-130 alleen bij het consulaat in Amsterdam kunt indienen indien de Amerikaanse wederhelft officieel in Nederland woonachtig is (d.w.z. meer dan een half jaar hier woont en in het bezit is van een geldige verblijfsvergunning).
Life is good in the Tarheel State.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer