Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerst alleen naar de US. Daarna de rest van het gezin.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
fotooss
Amerika-ontdekker

Eerst alleen naar de US. Daarna de rest van het gezin.

Bericht door fotooss »

Ik vroeg me eigenlijk af of er hier op dit forum gezinnen/koppels zijn, waarvan eerst een van de partners naar de USA is gegaan, om daar iets te gaan beginnen/opstarten, waarvan achteraf dan de rest van het gezin ( Partner en eventueel kids ) al dan niet zijn nagekomen?

Ik hoor graag wat jullie ervaring daaromtrent is geweest. Hoe hebben jullie dit ervaren, voordelen, nadelen, en zijn jullie partner en eventueel kids uiteindelijk toch overgevlogen en na hoeveel tijd.

mvg
hemmie
Amerika-expert

Re: Eerst Alleen naar de US. Daarna de rest van het gezin

Bericht door hemmie »

Op basis waarvan zou je emigreren? E2 visum?
Ik ken wel situaties van mensen op een werkvisum (L2 meestal) waarbij partner en eventuele kinderen pas later komen. Maar meestal is dan het visum wel gelijktijdig aangevraagd. Of de partner komt juist pas later omdat er eerst getrouwd moet worden, om dan alsnog een partnervisum aan te vragen.
Terug in Texas!
fotooss
Amerika-ontdekker

Bericht door fotooss »

hemmie schreef:
06 sep 2026, 16:47
Op basis waarvan zou je emigreren? E2 visum?
Ik ken wel situaties van mensen op een werkvisum (L2 meestal) waarbij partner en eventuele kinderen pas later komen. Maar meestal is dan het visum wel gelijktijdig aangevraagd. Of de partner komt juist pas later omdat er eerst getrouwd moet worden, om dan alsnog een partnervisum aan te vragen.

Ik ben al getrouwd, dus dat hoeft niet meer te gebeuren ;-). Maar basis zou idd een E-2 visum zijn.

Denkpiste is dat Ik eerst op een E2-visum naar de USA zou gaan om daar dan eigen bedrijf te starten of bestaand over te nemen. Op die manier moet er niet onmiddellijk een loon op tafel liggen voor het ganse gezin. Een kleine studio kwa huisvestiging enzo zou dan voldoende moeten zijn. Maar Als dat dan draait, en uiteindelijk voldoende kan opbrengen om met 4 van te leven, zouden de vrouw en kids ook kunnen overkomen achteraf.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Ik snap je beweegreden niet om eventueel alleen iets op te starten en later je partners en kids, kortom je gezin over te brengen?
Je zal wel je redenen hebben om dat te doen, daar gaat het mij niet om, zijn trouwens mijn zaken niet…
Waar het wel om zal gaan is dat het je een spreekwoordelijke “red flag” gaat opleveren!
Waarom zou een gehuwde man zijn gezin in de steek laten om een bestaan op te bouwen in de V.S. om daarna “misschien” de rest van de familie over te brengen?
Waarom komt dat gezin niet als een gezin naar de V.S.?
Dat getuigt niet echt van “good moral turpitude” wat voor Amerikanen v.s. immigranten zeer belangrijk is!
Dat is niet mijn vraag maar gaat gegarandeerd de vraag van de U.S.C.I.S. zijn…
Ik vertelde je vroeger al dat indien je er echt voor wil gaan je 200% gemotiveerd moet zijn om er 100% over te houden wanneer je de visa in handen krijgt en dan gaan er nog dingen zijn waar je niet aan gedacht en al zeker niet verwacht had!
(Wat, voor alle duidelijkheid, het net zo spannend en “rewarding” maakt!)
Als je dat niet hebt ga je door de mand vallen bij de U.S.C.I.S. officer die je interview(s) gaat afnemen, trust me!
Je mag één ding niet vergeten…
Dat is die officers hun job, die zijn getraind om dossiers met weinig kans tot slagen en vervolgens mogelijks de Amerikaanse samenleving geld gaat kosten te detecteren!
En daar zijn ze verdomd goed in!…
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

In principe mogelijk. Dat process heet 'follow to join'.

Afhankelijk van hoe lang je vooruit reist kan het praktischer zijn om de visas tegelijk aan te vragen, waarna jij eerst reist en je familie (maanden) later. Dat is een vrij normale situatie bij emigratie.

Het grootste probleem wat ik kan zien is tijdens het interview voor jouw E2. Een visuminterview ga je in met 'nee, tenzij'. Je krijgt nooit het voordeel van de twijfel. Als je in het visuminterview moet aangeven dat je je dependents niet meeneemt vanwege mogelijke financiele moeilijkheden maak je het de officer wel heel makkelijk: "Deze man heeft geen vertrouwen in zijn businessplan en weinig financiele buffer". Waarom zou je dan een investeerdersvisum krijgen? Ze zullen niet riskeren dat jij (of je dependents) een public charge wordt.
PW_Botha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door PW_Botha »

De huidige regering gooit er regelmatig tienduizenden mensen uit. Derhalve is het belangrijk om over zeer aanzienlijke middelen te beschikken. Een last worden van de staat is een thema dat momenteel vaak in het nieuws is.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Eerst alleen naar de US. Daarna de rest van het gezin.

Bericht door PBBI »

Ze kijken bij de visum aanvraag ook naar inkomsten of verwachte inkomsten uit het bedrijf. De aanvraag doe je voor de hele familie, dus verwachten ze bij de aanvraag dat er een inkomen mogelijk is voor de hele familie. Dus is het afwachten hoe de aanvraag beoordeeld wordt op de ambassade. Wat ik dan ook bedenk is dat je in Belgie ook huisvesting, energie, vervoer, boodschappen nodig hebt, dus daar is ook geld voor nodig. Waar komt dat dan vandaan en kun je dat niet gebruiken in de VS ? En hoe lang zou je dat willen doen dat gescheiden leven ? Stel je start iets en je hebt 1 tot 2 jaar nodig om voldoende geld te kunnen verdienen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer