Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2026 slow chat
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
DV 2026 slow chat
Hallo forum,
Het is weer zover! Sinds gistermiddag lokale tijd is de loterij geopend voor DV2026. De inschrijfperiode loopt tot 12:00PM EST (GMT -5) op November 5, 2024.Je kunt alle informatie die je nodig hebt vinden op https://dvprogram.state.gov/ , en ook de knop om je in te schrijven. Inschrijven is makkelijk, gratis en je hebt alleen een pasfoto nodig.
Schrijf je NOOIT in via een derde partij, zoals een website die belooft je betere winstkansen te geven. Het zijn vrijwel altijd oplichters, en in het ergste geval kunnen ze er voor zorgen dat je nooit meer kunt winnen. Het formulier is makkelijk door je zelf in te vullen. Mocht je vragen hebben kun je die altijd hier stellen, en ook BritSimon heeft een paar goede video's over dit onderwerp: https://britsimonsays.com/entering-dv20 ... rces-here/
De eerste paar dagen is het vaak druk, dus als de link langzaam is of alles even duurt, geef niet op, dat is normaal. De laatste paar dagen kan het ook erg druk zijn, dus pas op! Het maakt voor je winstkansen niet uit of je op dag een of op de laatste dag inschrijft.
Succes iedereen!
Het is weer zover! Sinds gistermiddag lokale tijd is de loterij geopend voor DV2026. De inschrijfperiode loopt tot 12:00PM EST (GMT -5) op November 5, 2024.Je kunt alle informatie die je nodig hebt vinden op https://dvprogram.state.gov/ , en ook de knop om je in te schrijven. Inschrijven is makkelijk, gratis en je hebt alleen een pasfoto nodig.
Schrijf je NOOIT in via een derde partij, zoals een website die belooft je betere winstkansen te geven. Het zijn vrijwel altijd oplichters, en in het ergste geval kunnen ze er voor zorgen dat je nooit meer kunt winnen. Het formulier is makkelijk door je zelf in te vullen. Mocht je vragen hebben kun je die altijd hier stellen, en ook BritSimon heeft een paar goede video's over dit onderwerp: https://britsimonsays.com/entering-dv20 ... rces-here/
De eerste paar dagen is het vaak druk, dus als de link langzaam is of alles even duurt, geef niet op, dat is normaal. De laatste paar dagen kan het ook erg druk zijn, dus pas op! Het maakt voor je winstkansen niet uit of je op dag een of op de laatste dag inschrijft.
Succes iedereen!
Re: DV 2026 slow chat
Ik heb precies het gevoel dat de DV hier op de site niet veel succes meer heeft, nog weinig mensen die geïnteresseerd zijn.
- Nagini
- Amerikakenner
Het aantal aanmelding en winnaars in NL en BE neemt al een aantal jaar af na een piek in 2016, zoals je kunt zien in mijn post voor Dv2024 viewtopic.php?p=1297378#p1297378 (nieuwere cijfers zijn nog niet bekend, de periode 2022-2024 zal hopelijk in Januari beschikbaar komen)
Het zal oa met de economie en het politieke klimaat te maken hebben, en de afgelopen jaren heb je natuurlijk ook Covid gehad waardoor opeens de nadelen van ver weg wonen heel zichtbaar werden. Maar de grafiek laat ook zien dat interesse in verhuizen naar de VS vermoedelijk cyclisch is, bijvoorbeeld rond 2007 was de interesse minder dan zelfs in 2021.
Elk jaar zijn er nog steeds wel 1 of 2 winnaars op het forum, wat toch bijzonder is aangezien er maar zoveel mensen winnen in onze kleine landjes. Uit de cijfers van de ambassades weten we dat maar een klein percentage in Nederland (8 EU cases in Dv2024) of Belgie (11 EU cases) interviewt, en dus het grootste gedeelte ofwel niet doorgaat bij winst, of in het buitenland en vermoedelijk de VS zit. Het aantal Nederlandstalige bezoekers dat dus hulp zoekt of hun ervaring wil delen is dus klein. In random posts word de DV loterij echter nog wel vaak genoemd, en ik hoop dat posts zoals dit mensen er op wijzen dat de inschrijving weer open is, zelfs als ze zich niet willen registreren.
Het zal oa met de economie en het politieke klimaat te maken hebben, en de afgelopen jaren heb je natuurlijk ook Covid gehad waardoor opeens de nadelen van ver weg wonen heel zichtbaar werden. Maar de grafiek laat ook zien dat interesse in verhuizen naar de VS vermoedelijk cyclisch is, bijvoorbeeld rond 2007 was de interesse minder dan zelfs in 2021.
Elk jaar zijn er nog steeds wel 1 of 2 winnaars op het forum, wat toch bijzonder is aangezien er maar zoveel mensen winnen in onze kleine landjes. Uit de cijfers van de ambassades weten we dat maar een klein percentage in Nederland (8 EU cases in Dv2024) of Belgie (11 EU cases) interviewt, en dus het grootste gedeelte ofwel niet doorgaat bij winst, of in het buitenland en vermoedelijk de VS zit. Het aantal Nederlandstalige bezoekers dat dus hulp zoekt of hun ervaring wil delen is dus klein. In random posts word de DV loterij echter nog wel vaak genoemd, en ik hoop dat posts zoals dit mensen er op wijzen dat de inschrijving weer open is, zelfs als ze zich niet willen registreren.
-
- Amerika-ontdekker
Het topic hierboven laat ook zien dat het win percentage al jaren afneemt. Van een piek rond bijna 5% naar rond de 1%, ondanks dat er elk jaar minder aanmeldingen zijn. Ik gok dat dat zo komt doordat wij in dezelfde regio als Oekraïne en Rusland zitten waar natuurlijk massaal wordt ingeschreven.
Even wat tegengeluid, wij hebben ons afgelopen week voor de eerste keer ingeschreven 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hier ook afgelopen week met mijn gezin ingeschreven. Mijn vrouw heeft dat ook gedaan dus hopelijk wat meer kans
Nu een half jaartje wachten...

Als gezin mag je toch maar 1 x inschrijven, vrees dat je inschrijving nu ongeldig is.
Nee hoor, hoe kom je daar mee. Je schrijft per persoon in, als je wint mogen echtgenoot en kinderen ook mee.
Terug in Texas!
- Nagini
- Amerikakenner
Je kunt maar 1 keer zelf inschrijven, maar je kunt als derivative meermaals 'meedoen'. Een getrouwd stel mag zich allebei inschrijven, met de andere partner als derivative, voor dubbele kansen. De winnaar moet wel individueel aan bijvoorbeeld de opleidingseis voldoen. Ook de kinderen in een gezin waarvan ouders zich inschrijven kunnen zichzelf inschrijven, zolang zij voor 30 September van het winstjaar aan de opleidingseis voldoen, en zij hun ouders natuurlijk niet kunnen meenemen. Een persoon van 19 met gescheiden ouders die allebei hertrouwd zijn kan zo bijvoorbeeld op 5 entries staan; 1 keer met een eigen inschrijving en 4 keer als derivative.
Dubbele inschrijving is meer dat je twee entries maakt, ongeacht de derivatives, een keer als Jakob Smit en een keer als Jacob Smid, en op de tweede entry heb je je snor afgeschoren voor de foto.
Dubbele inschrijving is meer dat je twee entries maakt, ongeacht de derivatives, een keer als Jakob Smit en een keer als Jacob Smid, en op de tweede entry heb je je snor afgeschoren voor de foto.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Volgens mij moet dat juist toch? Ik heb mijzelf ingeschreven, en daar de gegevens van mijn vrouw en kids ingevuld en mijn vrouw visa-versa. Ik weet niet hoe het anders zou moeten zonder te liegen dat ik geen vrouw en kids heb...
- Nagini
- Amerikakenner
@Dutchylex dat klopt, je hebt het goed gedaan! Derivative zijn op een andere inschrijving naast je eigen inschrijving telt niet als een dubbele inschrijving. Er zijn in het verleden zelfs stellen geweest waarbij allebei de partners winnen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ga mijzelf dit jaar voor de tweede keer inschrijven. Zin an! Wens me succes.
@Nagini Hoevaak heb jij je meegedaan tot je had gewonnen met de DV2020? Ben benieuwd
.
@Nagini Hoevaak heb jij je meegedaan tot je had gewonnen met de DV2020? Ben benieuwd

- Nagini
- Amerikakenner
@sjonniefreedom Drie keer was scheepsrecht voor mij! Je kunt mijn reis hier lezen: viewtopic.php?f=12&t=74363. Wel had ik door corona wat meer problemen als normaal, dus hopelijk hebben alle huidige en toekomstige winnaars wat minder gedoe! Je kunt ook andere posts van winnaars lezen, er zijn allerlei ervaringen. Sommige mensen winnen bij hun eerste poging, anderen doen al 15+ jaar mee zonder resultaat helaas.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Voor de 9de keer meegedaan. 3X3 is scheepsrecht?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik sla weer een jaartje over. Succes allemaal.
Voila se. Onze aanvragen zijn ook binnen.
Voor de 5de keer al ondertussen, en de laatste 3 keer met 2 personen.
Fingers Crossed zou ik zo zeggen. Ik wens iedereen ( inclusief mezelf natuurlijk ) veel geluk.
Voor de 5de keer al ondertussen, en de laatste 3 keer met 2 personen.
Fingers Crossed zou ik zo zeggen. Ik wens iedereen ( inclusief mezelf natuurlijk ) veel geluk.
Ik heb me zonet voor de derde keer (hopelijk goede keer) ingeschreven. Wish me luck!
Wij hebben ons dit jaar (2x) voor de eerste keer ingeschreven 
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Tijd niet meer actief op het forum geweest, inmiddels heel wat jaren en grijze haren verder maar we doen nog steeds mee. Dit jaar voor de 14e keer.
Misschien nu dan eindelijk geluk?
Misschien nu dan eindelijk geluk?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 5167 Weergaves
-
Laatste bericht door callimero