Slow chat topic: DV 2025

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Slow chat topic: DV 2025

Bericht door Nagini »

Het is weer bijna zover! De uitslag van DV 2025 is deze zaterdag 4 Mei om 12pm EDT, 6pm/18:00 lokale tijd in Nederland en België. Je kunt de uitlsag bekijken op https://dvprogram.state.gov/. Je hebt daarvoor het 'conformation number' van je inschrijving, je achternaam en de ingevulde geboortedatum nodig.

Van de officiele website:
2025 Entrant Status Check
DV-2025 Entrants may enter their confirmation information through the link below starting at noon (EDT) on May 4, 2024. The DV-2025 registration period opens on October 4, 2023, and closes on November 7, 2023 12:00 PM EST. DV-2025 Entrants should keep their confirmation number until at least September 30, 2025.
Houd er rekening mee dat de website meestal niet goed werkt in de eerste paar dagen dat de uitslag bekeken kan worden. Te veel mensen willen tegelijkertijd hun uitslag checken en het systeem kan dat niet aan. De zaterdag van de uitslag en de maandag direct erna zijn meestal het drukst. Je kunt deze link gebruiken om direct naar het formulier te gaan: https://dvprogram.state.gov/ESC/CheckStatus.aspx, dat heeft in het verleden geholpen. Veel succes aan alle deelnemers!
Gerlinde
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 okt 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Curacao

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door Gerlinde »

Hier helaas weer 5X "not selected"
purple10
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2021, 22:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door purple10 »

Helaas, ook hier niet geselecteerd. :cry: Dit was het derde jaar dat ik meedeed. Volgend jaar maar weer.
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door fotooss »

Voor de 3 de keer op rij, en dit jaar met 2 personen, "Not Selected".... :-(
daan2001
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2024, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door daan2001 »

Ik heb dit keer voor het eerst meegedaan apart van mijn ouders, omdat ik inmiddels boven de 21 ben. Nou ben ik uitgerekend dit jaar wel als enige geselecteerd...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door hemmie »

Ik kan me voorstellen dat dat spannend is, maar toch, gefeliciteerd!
Terug in Texas!
Gerlinde
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 okt 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Curacao

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door Gerlinde »

Proficiat Daan! Kan me inbeelden dat het wel raar voelt om als enige te winnen. Nu kan je niet samen de stap zetten.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door Nagini »

Gefeliciteerd! Altijd leuk als we een winnaar hebben :) Wat is je casenummer?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door kastelke »

daan2001 schreef:
06 mei 2024, 21:23
Nou ben ik uitgerekend dit jaar wel als enige geselecteerd...
Gefeliciteerd!
Ik stel voor dat je je eigen topic opent als winnaar en ons daar op de hoogte houdt.

Als het allemaal wat snel voor je gaat nu je alleen geselecteerd bent, kan je het proces een beetje vertragen door niet alles meteen terug te sturen.

Wat soms een groot nadeel lijkt te zijn (alleen verhuizen) kan ook het grootste voordeel zijn. Het is het meest flexible wat je kan hebben; je kan gaan en staan waar je wilt en als je na een paar maanden besluit dat je de foute plek gekozen hebt om te gaan wonen, dan pak je je boeltje gewoon weer op en verhuis je elders (waar je misschien een leuke baan gevonden hebt). Geen rekening moeten houden met een partner en kinderen.
Of misschien heb je een partner die je mee zou willen nemen?

Ben je op de hoogte van de website en video's van BritSimon? (Google, als dat niet het geval is!)

Stel gerust je vragen over alles wat in je opkomt. Ik kan me inbeelden dat dat best veel is. Waar ga je wonen? Hoe ga je het financieel uitwerken? Wat zijn je kansen op een job? Etc.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door SemJes »

Gefeliciteerd! Hoop dat je ons op de hoogte wil houden van je plannen, altijd leuk :) En mochten je ouders nog steeds willen verhuizen over een aantal jaar, dan zou jij ze kunnen sponsoren (als je genaturaliseerd bent, 5 jaar na het verkrijgen van je green card).
daan2001
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2024, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door daan2001 »

kastelke schreef:
08 mei 2024, 13:47
daan2001 schreef:
06 mei 2024, 21:23
Nou ben ik uitgerekend dit jaar wel als enige geselecteerd...
Gefeliciteerd!
Ik stel voor dat je je eigen topic opent als winnaar en ons daar op de hoogte houdt.

Als het allemaal wat snel voor je gaat nu je alleen geselecteerd bent, kan je het proces een beetje vertragen door niet alles meteen terug te sturen.

Wat soms een groot nadeel lijkt te zijn (alleen verhuizen) kan ook het grootste voordeel zijn. Het is het meest flexible wat je kan hebben; je kan gaan en staan waar je wilt en als je na een paar maanden besluit dat je de foute plek gekozen hebt om te gaan wonen, dan pak je je boeltje gewoon weer op en verhuis je elders (waar je misschien een leuke baan gevonden hebt). Geen rekening moeten houden met een partner en kinderen.
Of misschien heb je een partner die je mee zou willen nemen?

Ben je op de hoogte van de website en video's van BritSimon? (Google, als dat niet het geval is!)

Stel gerust je vragen over alles wat in je opkomt. Ik kan me inbeelden dat dat best veel is. Waar ga je wonen? Hoe ga je het financieel uitwerken? Wat zijn je kansen op een job? Etc.
Goed idee, ik zal een topic aanmaken! Het alleen verhuizen lijkt mij niet zo'n probleem, zoals je zegt heb je in je eentje veel vrijheid en ik denk ook dat het goed zal zijn voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Het enige waar ik nog over stoei is wat voor werk ik daar zal gaan doen. Ik heb momenteel alleen een VWO-diploma op zak en aangezien studeren in de VS erg prijzig is lijkt die optie uitgesloten. Ik heb vanochtend even snel het kanaal van BritSimon bekeken en daar leken veel handige video's tussen te zitten, dus die zal ik zeker gaan bekijken. Bedankt voor de tip!
Nagini schreef:
07 mei 2024, 23:08
Gefeliciteerd! Altijd leuk als we een winnaar hebben :) Wat is je casenummer?
Dankjewel! Mijn casenummer is 12XXXX
( *NOTE mod: laatse 4 cijfers veranderd in X. )
SemJes schreef:
09 mei 2024, 02:03
Gefeliciteerd! Hoop dat je ons op de hoogte wil houden van je plannen, altijd leuk :) En mochten je ouders nog steeds willen verhuizen over een aantal jaar, dan zou jij ze kunnen sponsoren (als je genaturaliseerd bent, 5 jaar na het verkrijgen van je green card).
Dankje! Mijn ouders hebben me dat inderdaad verteld!

Bedankt voor de felicitaties allemaal! Het is inderdaad een grote stap mocht het lukken, maar mijn gevoel zegt me wel dat ik deze uitdaging aan wil gaan. Wel heb ik nog veel dingen om uit te zoeken. Zo las ik bij het invullen van het DS260 formulier dat ze vragen om een adres waar ik zou gaan wonen. Dit is nog wel een raadsel voor mij, want hoe zou ik dat zo'n 2 jaar van te voren al moeten weten? Ik heb natuurlijk wel een idee qua welke staten ik graag heen zou willen, maar echt een adres vinden lijkt me lastig. Verder heb ik nog geen studie gedaan en aangezien dit in de VS prijzig is zal ik ook moeten kijken wat voor baan ik daar ga zoeken.

Het is dus wel zeker dat ik nog heel veel uit mag gaan zoeken!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door Nagini »

Even een tip; meestal kun je beter de casenummer range aangeven dan het percieze nummer. In jouw geval dus 1EU2XXX (de regio is ook belangrijk, omdat 12XXX bijvoorbeeld ook in de AF en SA regio's voorkomen). Dan weet men genoeg, en kunnen ze je niet in het systeem opzoeken :) EU12XXX is trouwens een heel goed nummer, jij zal zeker aan de beurt komen! Ikzelf heb in 2020 gewonnen met casenummer EU30XXX, en dat was oa door covid maar net goed gegaan.

Over je vraag aangezien ik je toch al antwoord; het Amerikaanse adres wat je opgeeft is het adres waar ze je greencard naar toe sturen aan het einde van het proces. Dat moet een Amerikaans adres zijn, en het mag geen PO box zijn. Je kunt dit adres nog wijzigen bij je interview en later bij je eerste binnenkomst in de VS. Je kunt op dit moment bijvoorbeeld het adres van een hotel kiezen (bijvoorbeeld bij het vliegveld van de stad waar je wel je activatietrip zou willen doen), of van een verre vriend of familielid, als je die hebt.
Thoomz
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jul 2014, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: San Francisco, CA

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door Thoomz »

Gefeliciteerd @daan2001 ! Ik heb zelf 3 jaar geleden gewonnen en herinner me die eerste paar weken na het nieuws nog goed. Niets overhaasten en met geduld en een gezonde vooruitblik komt alles uiteindelijk goed. Ik ben benieuwd naar je verhaal!
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door Greenhorn »

Weer 2x njet.

Ondertussen zitten we samen al boven de 15 deelnames denk ik. Telkens toch wel teleurstelling.

Aangezien we willen beginnen met kinders, troosten met de gedachte dat het goedkoper/handiger is om die nog in België te hebben eerste 2 jaar. :|
Corv
Amerikakenner
Berichten: 667
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door Corv »

Al een keer of 10 meegedaan, helaas weer niet.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1536
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Slow chat topic: DV 2025

Bericht door dutch_in_seattle »

"Gewoon" met een Amerikaans staatsburger trouwen. Easy-peasy! :D
Dan kun je na een aantal jaren ook de Amerikaanse nationaliteit aanvragen en gewoon je Nederlandse paspoort behouden.

Succes iedereen die met de Diversity Lottery 2025 meedoet!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer