Advies gevraagd: financiering masterstudie in de VS in Internationale Relaties.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivarjansen
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2021, 22:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Advies gevraagd: financiering masterstudie in de VS in Internationale Relaties.

Bericht door Ivarjansen »

Hallo iedereen,

Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal. Ik bevind mij momenteel in het tweede jaar van mijn Engelstalige bachelorstudie in NL en ben begonnen met het verkennen van mogelijkheden voor een masterstudie in de Verenigde Staten, gericht op internationale relaties, met het oog op toelating in 2025. De ambitie om mijn studie in de VS te vervolgen wordt niet alleen gedreven door academische doelen, maar ook door mijn actieve inzet om te kunnen emigreren (de moeilijkheden en complicaties van emigratie laat ik in dit onderwerp buiten beschouwing, gezien dit al in mijn eerdere berichten op dit forum besproken is) en te werken in de VS na mijn studie. Dit versterkt mijn motivatie om een manier te vinden om een masters te kunnen doen in het land met beperkte financiële middelen.

Mijn academische prestaties zijn sterk, met een goede GPA, en ik heb deelgenomen aan diverse extracurriculaire activiteiten zoals een zomerschool in het betreffende gebied en vrijwilligerswerk. Ook heb ik plannen om volgend jaar stage te gaan lopen in het vakgebied van IR. Desondanks vind ik de zoektocht naar financiële steun, waaronder beurzen, assistantships, en andere vormen van steun bij een Masters in de VS voor internationals, een behoorlijke uitdaging.

Ik vraag me af wat de beste manier is om financiële steun te ontvangen bij Amerikaanse universiteiten. Zijn er specifieke strategieën of tips voor het aanvragen van assistantships, fellowships, en andere vormen van steun? Ik ben bekend met de Nederlandse programma's zoals Fulbright, maar de twee-jaar-in-Nederland-blijven vereisten na afstuderen sluiten niet aan bij mijn plannen om in de VS te werken en ooit te gaan wonen. Hierdoor ben ik op zoek naar alternatieve manieren om financiële steun te vinden die mijn academische en professionele toekomstplannen ondersteunt. Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen die hun master hebben gefinancierd en succesvol naar de VS zijn verhuisd.

Een specifieke vraag die ik heb, is of het raadzaam is om direct contact op te nemen met personen van de betreffende masterprogramma's over financiële mogelijkheden en potentiële grants, of dat ik me beter kan richten op de financial aid offices van de universiteiten. Wat is de juiste benadering hierin?

Ook twijfel ik tussen het richten op staatsuniversiteiten of private universiteiten, aangezien de laatste vaak meer financiële steun bieden. Hoe kan ik het beste mijn kansen afwegen in termen van beschikbare financiële hulp en kansen voor internationale studenten? Dit tevens met het oog op kwaliteit/prijs verhouding van die universiteiten en de doorgaande goed aangeschreven Masters in IR die de UVA in Amsterdam of de Universiteit Leiden bieden (alleen is dit dan natuurlijk in het mooie Amerika...).

Ik ben op zoek naar advies, informatie, of persoonlijke ervaringen die mij kunnen helpen bij het plannen en financieren van mijn studie. Tips over het navigeren door het aanvraagproces voor financiële steun, ervaringen met het leven en werken in de VS na de studie daar, en algemene richtlijnen voor het kiezen tussen universiteitstypes zijn allemaal welkom.

Hartelijk dank voor jullie tijd en hulp. Elke vorm van ondersteuning of netwerkmogelijkheid zou enorm gewaardeerd worden.

Met vriendelijke groet,

Ivar Jansen
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Advies Gevraagd: Financiering Masterstudie in de VS in Internationale Relaties

Bericht door Jessica88 »

Hi Ivar,

Ik ben PhD candidate in IR/Political Science in de VS. Hier word eigenlijk door (in ieder geval in dit vakgebied) aangeraden om niet voor een master te betalen, maar om meteen een PhD te beginnen. Mijn universiteit biedt bijvoorbeeld geen terminale master aan, de master is onderdeel van de PhD, en tijdens een PhD krijg je betaald (hoewel dit echt heel erg weinig is). Ik heb dus geen beurzen oid aan hoeven vragen, maar als onderdeel van mijn 'scholarship' hoef ik geen collegegeld te betalen, en ben ik 20 uur per week werkgroep docent. Ik hoefde me niet apart aan te melden voor een beurs, maar dit kreeg iedereen die werd aangenomen. Ik zit aan de west coast, maar ik weet dat er aan de east coast wel veel master programma's zijn, maar daar betaal je dan ook erg veel voor.

Ik weet niet hoe het precies zit met visas etc, want ik ben hier niet op een studenten visum (alhoewel ik toen ik werd aangenomen wel werd toegelaten als internationale student) maar ik zie alle internationale studenten hier vertrekken nadat zij hun PhD hebben afgerond. Het is heel lastig een baan te vinden en daarnaast is er geen zicht op een green card via een F visum. Sommigen vinden hier een baan en kunnen blijven, maar de meeste mensen vragen OPT aan, maar volgens mij is dat maar een jaar. Er is in IR/political science gewoon veel minder beschikbaar dan in traditionale STEM fields.

Voor zover ik weet, gaat in mijn programma de academic director over de financiering. De admissions of financial office zou ook veel moeten weten over mogelijkheden, dus het is altijd slim om die te benaderen.

Als je meer wil weten over mijn ervaringen of iets, laat het me maar weten!

Jessica
Gebruikersavatar
Ivarjansen
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2021, 22:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies gevraagd: financiering masterstudie in de VS in Internationale Relaties.

Bericht door Ivarjansen »

Beste @Jessica88 ,

Allereerst wil ik je enorm bedanken voor het delen van je ervaringen en inzichten als PhD-kandidaat in IR/Political Science in de VS. Jouw gedetailleerde reactie heeft me echt aan het denken gezet en heeft nieuwe perspectieven geopend op mijn eigen pad naar verdere studie en een mogelijke carrière in de Verenigde Staten. Het idee om direct een PhD-programma na te streven, in plaats van eerst een master, is een optie die ik in mijn achterhoofd had maar ik nu ook serieus overweeg, mede dankzij jouw advies.

Ik ben erg benieuwd naar het proces dat je doorlopen hebt om daar te komen waar je nu bent. Zou je misschien kunnen delen hoe je het proces van het verkrijgen van een PhD-positie hebt ervaren? Welke stappen heb je genomen, en wat denk je dat doorslaggevend was in je succes?

Ook vraag ik me af wat in jouw ogen de beste extracurriculaire activiteiten zijn om op te vallen bij de toelatingscommissie van een PhD-programma. Ik doe nu vrijwilligerswerk bij een NGO en ik heb een zomerschool in London afgerond in IR als extracurriculaire activiteiten. Ik probeer daarmee een balans te vinden tussen academische prestaties en activiteiten buiten de collegezaal, dus jouw inzicht en ervaring hierin zou ongelooflijk waardevol zijn aangezien ik hier volgend jaar dan nog op kan inspelen.

Ik ben ook benieuwd naar wat in jou optiek de GPA-eisen in ons veld is voor een phd positie (ik heb nu een gemiddelde van een 8.0 binnen mijn eigen -internationaal juridische- bacheloropleiding en ik ga ook streven om dit gemiddelde te behalen tijdens mijn minor in political science)? Teven vraag ik mij af hoe belangrijk je goede aanbevelingsbrieven acht voor het aanmeldingsproces.

Als je bereid bent om meer persoonlijke details te delen, zou ik ook graag meer willen weten over je academische achtergrond in Nederland. Welke bacheloropleiding heb je gevolgd, en hoe was de overgang naar het Amerikaanse onderwijssysteem en de universiteitscultuur voor jou? Daarnaast ben ik benieuwd hoe je het PhD-programma en het academische leven in de VS nu ervaart, vooral in vergelijking met Nederland. Als laatste, vroeg ik mij af hoe je jouw toekomst inschat? Gezien een phd toch gericht is op een academische carrière, is dit ook wat jij ambieert en hoe schat je jouw baankansen in? Zoals je al aangaf gaan veel phd studenten terug naar het land van herkomst doordat een baan krijgen in de VS moeilijk is in ons veld, hoe kijk je daar in jouw eigen academische carrière tegen aan?

Ik waardeer je openheid en de tijd die je neemt om je kennis en ervaringen te delen enorm. Het geeft mij en ongetwijfeld vele anderen die in een soortgelijke situatie zitten, hoop en richting. Ik kijk uit naar eventuele verdere inzichten die je wilt delen, en ik wil je alvast bedanken voor je reactie. Elk stukje informatie van iemand die al stappen heeft gezet op het pad waarop ik hoop te wandelen, is voor mij ongelooflijk waardevol.

Met hartelijke groet en nogmaals mijn oprechte dank,

Ivar Jansen
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Advies gevraagd: financiering masterstudie in de VS in Internationale Relaties.

Bericht door Jessica88 »

Hallo Ivar,

Allereerst, ik zou zeker niet aanraden om alleen een PhD te doen zodat je in de VS terecht kan komen. Ik vind mijn PhD zwaar (komt tevens door het onderwerp), neemt enorm veel tijd in, terwijl ik weinig betaald krijg. Ik leef in een dure stad en het is bijna onmogelijk om zonder extra inkomen rond te komen hier. Tegelijkertijd is, als je al een PhD wilde doen, is dit een goede manier om een tijdlang in de VS te wonen en werken.

Ik heb mijn bachelor in NL gedaan, daarna een master in Londen, inclusief een stage, toen een stage bij het ministerie van Buitenlandse Zaken, toen nog een master in NL en toen ben ik gaan werken als onderzoeker voor een NL universiteit. Ik denk dat vooral mijn werkervaring bij de uni in NL doorslaggevend was, zeker gezien het een vergelijkbaar onderwerp is. Ik had een zeer lage GRE score, maar wel goede aanbevelingsbrieven (twee profs in NL, en een prof uit Londen, allen experts in het vakgebied waarin ik onderzoek doe).

Als ik kijk naar mijn de andere PhD studenten die in mijn jaar zijn begonnen, zijn er toevallig drie die nog geen master hadden, maar de rest (8 personen) die in ieder geval een, en sommigen zelfs twee masters hadden. Dit is niet iets wat perse nodig is, maar blijkbaar maakt het je wel extra competitive.

Overigens moet ik er wel bij vertellen dat ik hier al woonde toen ik me aanmeldde voor de PhD. Mijn man was hierheen verhuisd voor zijn werk en ik ben meegegaan. na wat andere baantjes heb ik me aangemeld en ben aangenomen. Ik had dus zeker al wel 6 jaar werkervaring voor ik begon aan mijn PhD. Mijn ervaring is denk ik ook niet super representatief, maar ik ben best bereid deze te delen.

Ik heb dus mijn bachelor in NL gedaan, maar heb toen wel een uitwisseling naar de VS gedaan. Mijn bachelor was in politicologie, en mijn uitwisseling ook. Daarna dus twee masters (waarvan ook in het buitenland). Ik heb tijdens mijn bachelor vier verschillende minors gevolgd en afgerond. Ik vond het belangrijk om zoveel mogelijk informatie op te doen om te kijken waar ik nou precies terecht wilde komen. Ik deed ook vrijwilligerswerk. Omdat ik al zo'n zes jaar werkte en het voor mij (toen ik me aanmeldde voor de PhD) al zo'n tien jaar geleden was dat ik mijn bachelor haalde, heb ik hier niet veel van vermeld. Ik heb me toen vooral gericht op mijn onderzoeksvraag, waarom ik dit wilde onderzoeken, en waarom juist aan deze universiteit. Je moet zorgen dat je een goed verhaal hebt, en dat het ook aansluit bij de uni waar je je aanmelding naar toe stuurt.

De academische job market is lastig. Ik heb hier (door mijn man's werk) een green card en we hebben geen plannen om binnenkort terug te keren naar NL. Ik blijf hier dan ook sowieso, of ik nu een academische baan vind niet. Natuurlijk doe ik een PhD omdat ik hoop in de academische wereld te blijven, maar de job market is dus erg lastig.

Mocht je nog meer willen weten of nog meer vragen hebben over mijn achtergrond, dan kan je me een bericht sturen en wil ik deze best prive beantwoorden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer