Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Pro Gamer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2024, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 7

Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Pro Gamer »

Hallo,

Ik ben op mijn 16e aangeklaagd van verkrachting maar niet schuldig bevonden vanwege een gebrek aan bewijs. Mijn oma woont in Amerika (Atlanta) maar kan mij helaas niet sponsoren volgens het internet. Mijn plan is om met een Amerikaan te trouwen, maar voordat ik een relatie aan ga zou ik graag zeker willen weten of dit mij gaat hinderen. Ik snap dat je waarschijnlijk geen concrete antwoord hebt maar hulp is zeker gewaardeerd.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door wouterjanS »

Wow dit gaat alle kanten op. Even een paar vragen eerst.

Is je doel om Amerika/je oma te bezoeken of om in Amerika te kunnen wonen/leven?
Hoelang geleden is de verdenking van verkrachting?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Pro Gamer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2024, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Pro Gamer »

Dat was 12 jaar geleden. Mijn plan is om met een Amerikaan te trouwen en om daar te wonen
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door wouterjanS »

Ik verwacht niet dat het perse een probleem gaat zijn voor je aanvraag van een greencard. Je bent niet veroordeeld maar verdacht geweest van het strafbare feit.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Dutchess »

Ik vind het wel een interessant plan, om een relatie aan te gaan met een Amerikaan puur met het doel om dmv huwelijk naar de VS te emigreren. Heb je (of heeft oma) al iemand op het oog? Of ga je een internationale huwelijksmakelaar gebruiken om dit te regelen?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Pro Gamer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2024, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Pro Gamer »

Dutchess schreef:
28 mar 2024, 02:11
Ik vind het wel een interessant plan, om een relatie aan te gaan met een Amerikaan puur met het doel om dmv huwelijk naar de VS te emigreren. Heb je (of heeft oma) al iemand op het oog? Of ga je een internationale huwelijksmakelaar gebruiken om dit te regelen?
Ik denk dat ik eerst een afspraak maak met de ambassade van Amerika in Nederland. En als ik zekerheid heb gekregen ga ik via internet op zoek naar een dame. Ik heb een gratis verblijf plek bij mij oma thuis in Amerika dus stap 1 is waarschijnlijk het lastigst😣
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Bennogr »

Lijkt me geen goed idee om met de Amerikaanse ambassade te gaan praten voordat je meer concrete plannen gaat maken. In het ergste geval gaan ze dan alvast een dossier voor je aanmaken zodat ze al weten wat je toekomstplannen zijn, in het beste geval is dat praatje gewoon nutteloos.
Ik zou eerst op zoek gaan naar een Amerikaanse partner, daar dan eens een vakantie-ontmoeting hebben en pas met de ambassade gaan praten als je zeker weet dat je de liefde van je leven, of de 'liefde voor een tijdje', gevonden hebt en definitieve plannen gaat maken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Pete.Z »

Via internet op zoek naar een dame om in Amerika te kunnen wonen, jij hopeloze romanticus. :roll:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Coyote »

Ik weet niet hoe serieus we dit allemaal moeten nemen van TO maar heb nu al medelijden met zijn 'toekomstige Amerikaanse vrouw' die enkel als springplank gebruikt zal worden om in Amerika te kunnen wonen... :roll:

Just my 2 cents....

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door mtl »

Dit lijkt mij ook een doodlopende weg. Maar topicstarter moet doen wat hij het beste acht.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Dutchess »

Topic starter moet zich eerst maar even inlezen op "marriage fraud" oftewel "marriage that is contracted solely to evade U.S. immigration laws or gain other immigration benefits".
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door ONYX666 »

Wat ik het verontrustends vind dat je over je vrijspraak niet zegt dat je bent vrijgesproken omdat je onschuldig was maar door gebrek aan bewijs
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Old Faithful »

Ik ben geen jurist, maar is dat niet altijd zo? Bij een rechtszitting moet de schuld van een verdachte bewezen worden, hij hoeft niet zijn onschuld te bewijzen. Zolang schuld niet bewezen is, is een verdachte sowieso onschuldig.
Groet,

Old Faithful
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door ClaireVHaut »

Is dat ook geen esta vraag ? Nu is 16 jeugd dus zal er geen record meer van zijn , maar ik zou wel heel goed oppassen met je plannen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Big Al »

Relevante vragen op formulier I-485 (voor een Green Card):
  • Have you EVER been arrested, cited, charged, or detained for any reason by any law enforcement official (including but not limited to any U.S. immigration official or any official of the U.S. armed forces or U.S. Coast Guard)?
  • Have you EVER committed a crime of any kind (even if you were not arrested, cited, charged with, or tried for that crime)?
Volgens mij geldt dit ook voor situaties die zich voordeden toen de aanvrager nog minderjarig was.

Het verzwijgen van een voorval is eigenlijk per definitie aanleiding voor een afwijzing (of grote problemen later, inclusief het eventueel kwijtraken van de immigratiestatus).

De kernvraag (zoals anderen ook al aangaven) is of je plan niet sowieso in strijd is met de Amerikaanse immigratiewetgeving. Je geeft niet duidelijk aan of je al iemand kent waarmee je wellicht een relatie wil aangaan, of dat je daarnaar op zoek gaat zodat je kan emigreren. In dat laatste geval zit je denk ik heel dicht bij immigratiefraude. Het lijkt me ook een hele slechte basis voor een huwelijk als dat het geval is. Houdt er rekening mee dat je na de plechtigheid een bepaalde periode "als gehuwden" moet leven en wonen om te voorkomen dat je immigratiestatus in gevaar komt.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door kastelke »

Ik heb de indruk dat er in Noord-Amerika, in bepaalde culturen, er een 'markt' is voor zulke huwelijken. Het is een zakelijke overeenkomst waarbij de ontvangende partij een financiele vergoeding krijgt en de overeenkomst loopt tot de nieuwkomer een permanente status heeft.
Als diegene die met je trouwt weet dat het gewoon om de verblijfsstatus te doen is, dan is dat wel 'eerlijk'. Maar het blijft fraude.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Pete.Z »

Die markt heb je hier ook hoor, ik kreeg 40 jaar geleden al eens geld geboden om met een nichtje van een vriend uit een ver land te trouwen.
Niet gedaan overigens. :D

Maar dat gebeurd nog steeds volop, al is het wel lastiger gemaakt met inburgeren e.d.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Big Al »

Klopt, en er is zelfs een film over gemaakt (Green Card).

Het hele immigratieproces draait er ook om. Ik moest destijds mijn liefdesbrieven, vliegtickets en dergelijke overleggen aan de consulaire medewerker om te bewijzen dat het om een echte relatie ging.

Het beruchte Green Card Interview is daar ook op gericht met vragen als "Hoe heet de kat?", "Welk merk tandpasta gebruiken jullie?", "Gebruikt je man/vrouw melk in de koffie" en zelfs "Aan welke kant van het bed slaap je?". De antwoorden worden dan met elkaar vergeleken.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Aanraking met politie maar niet schuldig bevonden

Bericht door Old Faithful »

Big Al schreef:
04 apr 2024, 23:52
"Aan welke kant van het bed slaap je?"
Dat is gemakkelijk. Aan de andere kant natuurlijk. :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer