M biljet VS conserveren inkomen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Anna92
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mei 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

M biljet VS conserveren inkomen

Bericht door Anna92 »

Hi,

Momenteel druk bezig met mijn M biljet, veel spreekt voor zich maar nu wordt er gevraagd naar mijn opgebouwde pensioenaanspraken en of ik de waarde in het economisch verkeer van de opgebouwd pensioenaanspraken op het moment van emigratie OF de waarde van de ingelegde werknemers en werkgevers premie tot op het moment van emigratie heb ingevuld.

Ik ben overigens 33 jaar, ontvang nog lang geen pensioen. Iemand die weet welke waarde je hier dient in te vullen?
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: M biljet VS conserveren inkomen

Bericht door Martijn88 »

Ik hoop dat je er inmiddels uit bent, maar ik heb daarvoor contact opgenomen met mijn pensioenfonds. Uiteindelijk was het voor mij redelijk makkelijk omdat ik een pensioenverzekering had, en daar kan je precies zien hoeveel dit op de dag van emirgratie waard was. Dat bedrag heb ik opgegeven.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: M biljet VS conserveren inkomen

Bericht door Nagini »

Ik heb dat ook bij mijn pensioenfonds nagevraagd (ABP). Het duurde even en toen hebben ze mij het bedrag teruggemaild. Ik ben ook begin 30 dus de kans dat ze de komende 10 jaar moeten uitkeren is klein.
Anna92
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mei 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: M biljet VS conserveren inkomen

Bericht door Anna92 »

Nagini schreef:
10 apr 2024, 20:26
Ik heb dat ook bij mijn pensioenfonds nagevraagd (ABP). Het duurde even en toen hebben ze mij het bedrag teruggemaild. Ik ben ook begin 30 dus de kans dat ze de komende 10 jaar moeten uitkeren is klein.
Oh top! Ik heb ook een pensioen bij ABP en ze hebben mij recent de waarde doorgestuurd, echter niet of dit de waarde in het economisch verkeer van de opgebouwd pensioenaanspraken op het moment van emigratie OF de waarde van de ingelegde werknemers en werkgevers premie tot op het moment van emigratie.

Welke van de twee heb jij aangevinkt?
Anna92
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mei 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: M biljet VS conserveren inkomen

Bericht door Anna92 »

Martijn88 schreef:
09 apr 2024, 22:40
Ik hoop dat je er inmiddels uit bent, maar ik heb daarvoor contact opgenomen met mijn pensioenfonds. Uiteindelijk was het voor mij redelijk makkelijk omdat ik een pensioenverzekering had, en daar kan je precies zien hoeveel dit op de dag van emirgratie waard was. Dat bedrag heb ik opgegeven.
Dat is fijn! Welke vd twee waardes heb jij gekozen?

de waarde in het economisch verkeer van de opgebouwd pensioenaanspraken op het moment van emigratie OF de waarde van de ingelegde werknemers en werkgevers premie tot op het moment van emigratie.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: M biljet VS conserveren inkomen

Bericht door Nagini »

Hallo Anna,

Ik kreeg een brief via de ABP post waar het volgende in stond:
U heeft gevraagd om een berekening van de waarde in het economisch verkeer van de opgebouwde
aanspraken
bij ABP op het moment van emigratie. Dit naar aanleiding van een verzoek van de
Belastingdienst om opgave van het conserverend inkomen.

Wij hebben de betreffende berekening gemaakt. Hieronder ziet u het resultaat.
op : XX-XX-2021
naam : XXXXXXXXX
waarde pensioen : € veel geld
Burgerservicenummer (BSN) : XXXXXXXX

U dient zelf zorg te dragen voor de verzending naar de Belastingdienst
Ik heb dus voor de 'waarde in het economisch verkeer....' gekozen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer