Wat verandert er van geregistreerd partnerschap naar huwelijk?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
dolfbekx
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2024, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Wat verandert er van geregistreerd partnerschap naar huwelijk?

Bericht door dolfbekx »

Beste Forumleden,

Ik heb als Nederlandse man al 7 jaren een geregistreerd partnerschap met mijn Amerikaanse vrouw. Toendertijd voltrokken om persoonlijke overwegingen, maar ook omdat we alle voordelen hadden van het huwelijk in Nederland en dit niet zo gezien werd in Amerika met alle complicaties die dit met zich mee zou brengen aangezien de regels net veranderd waren in die tijd.

Op dit moment overwegen we werkzaamheden in Amerika terwijl we hier willen blijven wonen. Het is gemakkelijk om een geregistreerd partnerschap over te zetten naar een huwelijk, maar wat zijn precies de consequenties? Wij vinden het moeilijk om daarvan informatie te vinden. Met name het betalen van belasting in de US en onder welke voorwaarden heeft onze interesse. Uiteraard betaald zij gewoon haar belasting, maar bij een huwelijk moet ook ik afdracht gaan verzorgen neem ik aan?

Hoe gemakkelijk is het vervolgens om een greencard te krijgen om bepaalde werkprojecten uit te voeren terwijl we hier blijven wonen?

En... zijn er nog andere consequenties waarvan wij nog geen weet hebben?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wat verandert er van geregistreerd partnerschap naar huwelijk?

Bericht door hemmie »

Je kunt alleen een green card hebben als je daadwerkelijk in de VS woont. Als jullie getrouwd zijn kun je dus wel een green card aanvragen, maar grote kans dat je die ook snel weer kwijt zou raken aangezien je niet in de VS woont, dus dat lijkt me vrij zinloos en geld weggooien.

Ik begrijp niet helemaal waarom je nu opeens wel getrouwd wil zijn. Wat is het voordeel daarvan, als je niet in de VS wil gaan wonen?
Terug in Texas!
dolfbekx
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2024, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat verandert er van geregistreerd partnerschap naar huwelijk?

Bericht door dolfbekx »

Ik ben acteur en ik kan op de meeste plaatsen werken behalve Amerika omdat ze daar zo streng zijn met werkvergunningen. Zodoende zijn we deze optie aan het uitpluizen.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wat verandert er van geregistreerd partnerschap naar huwelijk?

Bericht door Nagini »

Als je legal permanent resident bent, ben je belastingplichtig in de VS ook als je er niet woont. Maar trouwen met een Amerikaan maakt je geen LPR tenzij je door het proces gaat om een greencard aan te vragen. Als je vrouw jou opneemt in haar belastingaangifte ('joint filing') kun je wel belastingplichtig worden, maar dan wordt je dus expliciet meegenomen in de aangifte. Je vrouw kan filen als 'married, filing seperately' of als head of household als ze daar in aanmerking voor komt, en dan veranderd er niets voor jou.

Als jij niet van plan bent om in de VS te gaan wonen is het niet nodig en niet handig om een greencard aan te vragen. De bedoeling van een greencard is dat je in de VS gaat wonen. Als je vrouw je wil sponsoren voor een groene kaart moeten jullie bijvoorbeeld bewijzen dat zij van plan is een domicile op te zetten in de VS, en als jullie dat niet van plan zijn pleeg je fraude. Om de groene kaart te behouden moet je minstens 1x in de 12 maanden naar de VS, maar als je dit een tijdje volhoud bestaat het risico dat ze de groene kaart alsnog afpakken.

[edit] ik zag net dat je postte dat je acteur bent. Er bestaan specifieke visums voor acteurs die een klus in Amerika hebben, meestal een O-visum. Als je 'aspiring actor' bent, dan is de groene kaart de enige/beste optie, maar dan moet je of echt naar amerika verhuizen of het risico lopen dat je op enig moment betrapt wordt op fraude en je een 10jarige ban krijgt.
dolfbekx
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2024, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat verandert er van geregistreerd partnerschap naar huwelijk?

Bericht door dolfbekx »

Bedankt voor deze informatie. Ik ga de 0 visums eens verder bestuderen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer