Belastingaangifte M-formulier 2023

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Belastingaangifte M-formulier 2023

Bericht door ValerieLe »

Hi iedereen,

In december 2023 ben ik verhuisd en getrouwd in Amerika en zojuist heb ik mijn M-formulier online ingevuld via de belastingdienst en vroeg me af of het normaal is dat je geen bedrag krijgt te zien dat je terug krijgt of moet betalen?

Op het einde stond er alleen mijn verzamelinkomen (wat correct was) en voor de rest niks. Op de normale aangifte via de app stond wel een bedrag wat ik terug zou krijgen maar via het M-formulier niet. Heb ik iets fout gedaan of komt dit bedrag of de brief te staan die we zullen krijgen?

Ik heb niet veel verstand van belastingzaken dus hoop dat jullie mij kunnen helpen! :|

Alvast bedankt!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Belastingaangifte M-formulier 2023

Bericht door ADE01 »

Dat klopt volgens mij wel. Een tijd terug kon je het nog niet eens online invullen, ik moest een heel boek invullen destijds. Na een tijd krijg je daar communicatie over terug met het bedrag e.d. en dan is het klaar of kun je opvolgen indien nodig.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 485
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Belastingaangifte M-formulier 2023

Bericht door Nagini »

Omdat het wat ingewikkelder is als je emigreerd, ga ik ervan uit dat er eerst een mens naar moet kijken voor je bericht krijgt. Als je emigreert bijvoorbeeld krijg je een conserverende aanslag, belasting op in Nederland opgebouwde vermogen. Ik had bijvoorbeeld pensioenopbouw in Nederland, en daar moet ik belasting over betalen als ik dat zou opnemen de komende 10 jaar. Die aanslag kun je kwijtschelden als je je aan bepaalde voorwaarden houd (in mijn geval dus die 10 jaar). De normale belastingaangifte zal wel grotendeels geautomatiseerd zijn, vandaar dat het wat sneller gaat.

Nederland heeft trouwens een dienst die de 'belastingtelefoon buitenland' heet waar je vragen kunt stellen over belasting als Nederlander in het buitenland. (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... buitenland ). Als je een complexe situatie hebt zal het wel niet helpen en kun je beter een accountant inhuren maar voor algemene vragen zijn ze erg behulpzaam.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer