Hier trouwen en cr1 aanvragen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
t.13822
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2024, 00:26
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hier trouwen en cr1 aanvragen?

Bericht door t.13822 »

Ik was van plan om hem hier in nederland te hebben voor een week en dan te trouwen en meteen CR1 aanvragen, wat heb ik nodig voor hem om hier te mogen trouwen? is het alleen het een verklaring geen schijnhuwelijk?
wij wouden eerst een k1 doen maar zagen dat de CR1 sneller zou zijn, is deze ook makkelijker om te sturen?
zou ik dan ook naar amerika kunnen gaan terwijl het pending is?
ik ben al 4x op bezoek geweest en alleen 1x had ik iets dat mij terughield in nederland en ik ben nooit te lang gebleven, en mijn enige bewijs was een retour ticket.
zou dit nog steeds genoeg zijn als wij een CR1 aanvragen?ik neem aan dat ze dan wat strenger worden. ik ben namelijk van plan 1x per 6 maanden tot het geaccepteerd is langs te komen voor ongeveer 4/6 weken en ik wil dan niet opeens teruggestuurd worden. hoe vermijd ik dat?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: hier trouwen en cr1 aanvragen?

Bericht door Nagini »

Ik ben op dit moment bezig met de planning voor mijn huwelijk met mijn Amerikaan, dus ben dit recent eens wezen googlen. Mochten mensen nog tips hebben hoor ik het ook graag! Voor de CR1 maakt het trouwens niet uit waar je trouwt(behalve dan Noord-Korea of niet-door-de-VS-erkende landen), maar zover ik begrepen heb heeft trouwen in Nederland veel meer voeten in de aarde dan trouwen in Amerika. Als je een rijtje voordelen van K1 VS CR1 zou willen lezen, raad ik dit boundless artikel aan: https://www.boundless.com/immigration-r ... reen-card/ (niet hun betaalde dienst trouwens, je kunt dat prima zelf).

Je hebt inderdaad een verklaring geen schijnhuwelijk nodig, en voor de Amerikaan een verklaring 'no impediment' die gelegaliseerd moet zijn (ik heb gehoord dat het krijgen van zo'n apostille in de VS op dit moment lang duurt, maar zeker weten doe ik dat niet). Dit document bestaat niet officieel in de VS, dus dat haal je bij zijn county clerk. Je hebt ook jullie geboortecertificaten nodig, de Amerikaanse gelegaliseerd. Verder moet je maximaal een jaar van te voren en minimaal 2-8 (verschilt per gemeente?) weken voor je huwelijk je aanstaande huwelijk laten registreren, ook wel bekend als in Ondertrouw gaan. Dit is meestal in de gemeente waar je gaat trouwen, of als je in het buitenland woont via de gemeente Den Haag.

Trouwen in de VS betekend in mijn county: langs de clerk gaan om het document aan te vragen, 60$ betalen, ondertekenen met getuigen, getrouwd. Dat kan blijkbaar in een middag, daarom heb je hier ook van die drive-thru kerken in las vegas. Je mag op een touristenvisum in de VS trouwen, zolang je maar weer terug gaat om de CR1 procedure te starten. Ook mag je tijdens de procedure heen en weer, zolang inderdaad maar duidelijk is dat er geen risico is. Het kan zijn dat je meer vragen krijgt bij binnenkomst, maar zolang je niet met al je spullen en zonder verblijfplaats of baan in Nederland aankomt, moet het wel te bewijzen zijn dat je alles netjes volgens de regels doet.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: hier trouwen en cr1 aanvragen?

Bericht door Bennogr »

Ben ooit getuig geweest bij en huwelijk van Nederlanders in New York. De "ceremonie" duurde precies een minuut. Toen een handtekening halen van de 'county clerk' om de hoek van het trouwbureau, in de kelders onder het gerechtsgebouw daar, koste ook een paar minuten. Alleen laten legaliseren (apostille) bij het kantoor van de Newyorkse 'secretary of state" om de hoek in het Wallstreet gebied van NY, duurde een stuk langer, ongeveer een uur wachten voordat de juiste stempels gezet waren. Redelijk makkelijk allemaal dus.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hier trouwen en cr1 aanvragen?

Bericht door Martijn88 »

Ik ben in NL getrouwd met een Amerikaanse, maar zij had al wel een werkvergunning. Dit bleek handig want ze zat dus al in het NL systeem met een BSN, dus ik weet niet precies wat er nodig is. Ik vermoed dat ze wel een geboortecertificaat (wellicht met apostille) nodig had gehad om haar identiteit te bevestigen. Toen we in ondertrouw gingen werd alles gecheckt en hadden we verder niets meer nodig.
SCOMMT
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 aug 2020, 14:57

Re: Hier trouwen en cr1 aanvragen?

Bericht door SCOMMT »

Ha, voornaamgenoot Martijn. Hier hetzelfde.
In Nederland getrouwd met mijn Amerikaanse vrouw en zij was hier al werkzaam (inmiddels zelfs paspoort!).
Je hebt dus wel een BSN nodig (ze moet geregistreerd staan).

We hadden nodig:
- Geboorteakte met apostille
- Proof of Single Status
- US paspoort
- Melding van voorgenomen huwelijkgeregistreerd partnerschap verblijfsrecht (via gemeente, komt tzt wel)
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer