Remigreren naar Nederland

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
DutchAmerica1986
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2023, 22:18

Remigreren naar Nederland

Bericht door DutchAmerica1986 »

Beste lezers,

Deze vraag stel ik namens mijn vader.
Hij is nu 62 jaar, groene kaart houder met wel een NL paspoort en gaat na ruim 20 jaar de VS weer verruilen voor Nederland o.a. in verband met scheiding van zijn Amerikaanse echtgenote.

Hij is benieuwd wat jullie tips/adviezen/etc zijn m.b.t. het terug verhuizen.
Zo werkt hij voor een Amerikaans bedrijf en wil dit blijven voortzetten als hij weer in Nederland woont. Is het dan handig om als ZZP-er dit te doen, of juist in loondienst te blijven. Hoe zit het met het Amerikaans pensioen naar Nederland halen? Bij wat voor soort adviseurs kun je terecht om gedegen informatie te krijgen?

De website https://www.nederlandwereldwijd.nl/terug-naar-nederland kennen we al, maar het is ook fijn om ervaringen van anderen te kunnen lezen.

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor het meedenken!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Remigreren naar Nederland

Bericht door Dutchess »

Voor financieel advies kan je Mark van der Linden raadplegen. Hij weet constructies die je bijdragen aan de Nederlandse fiscus zo laag mogelijk kunnen houden.

Cross Border Tax Law

Zijn e-mail is: mark@crossbordertaxlaw.com
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer