DV Interview - Afspraak verzetten?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door Ziva »

Even een vraagje, weet iemand of het mogelijk is om de afspraak voor het DV interview met het consulaat in Amsterdam te verzetten naar een andere datum?

Zo ja, neem je dan direct contact op met het consulaat in Amsterdam of met Kentucky? En wordt je dan helemaal achteraan de stapel geschoven of valt het mee?

Alvast bedankt :)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door Ziva »

Dank je kastelke! Wat lief dat je dat opgezocht hebt! (nu voel ik me erg dom haha).

Alles goed met je? :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door kastelke »

Ik was 'on hold' met de Help Desk, dus had niets anders te doen. :lol: En jij hebt altijd zoveel info en ervaring gedeeld met ons.
Het voordeel van het vragen hier, is dat je misschien nog persoonlijke ervaringen krijgt, en dat is ook altijd fijn om te horen.

"Life has its own course, and we must flow with it."
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door Ziva »

Het is echt een drama om iemand te pakken te krijgen, je kan ze niet telefonisch bereiken en ook geen email optie. Ik ben een beetje wanhopig aan te worden intussen :(
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door kastelke »

Als je niet te ver van het consulaat woont, zou men kunnen proberen om persoonlijk langs te gaan. Al reken ik daar ook niet op veel succes, zonder afspraak. Heel erg frustrerend. (en het lijkt iets typisch te zijn voor allerlei diensten tegenwoordig)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door Nagini »

Zonder afspraak kom je niet zo ver bij het consulaat in A'dam. Je wordt niet langs de beveiliging gelaten denk ik. Email is de beste optie, zet duidelijk je casenr, naam en geboortedatum in de mail.

Waarom moet je verplaatsen, Ziva? Meestal is het niet handig om te verplaatsen, omdat er alleen een visum voor je gereserveerd wordt in de maand dat je interview gepland staat. Als je een maand later interviewt zal het nu niet zo'n probleem zijn, maar het duurt langer omdat ze eerst een visum voor je moeten allocaten. Plus meestal kiezen ze een andere datum voor je, dus die datum kan ook niet uitkomen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door mtl »

Volgens mij is het voor de moeder van @Ziva als ik het goed heb.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door Ziva »

Het is voor mijn moeder inderdaad en het probleem is dat ze over 2 weken naar mij toekomt en terug vliegt op de dag dat haar visum afspraak gepland was.

En alhoewel we er wel over gedacht hebben om de tickets te verzetten moet ze ook nog wat tijd krijgen om alle papieren bij elkaar te zoeken. Ik begrijp gewoon niet dat je nergens de afspraak kunt wijzigen :shock:
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: DV Interview - Afspraak verzetten?

Bericht door Ziva »

Ik heb pas net eindelijk de nieuwe afspraak kunnen verzetten, dit dus na 3 maanden lang zowat elke dag proberen.

Mijn advies voor toekomstige DV winnaars is dus, verzet NOOIT je afspraak :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer