K1/K3 visa aanvragen, gelijktijdig met MVV voor NL? Kan dat wel?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Spink
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2023, 03:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

K1/K3 visa aanvragen, gelijktijdig met MVV voor NL? Kan dat wel?

Bericht door Spink »

Al enige tijd ben ik als Nederlander verloofd met m'n vriendin, welke Amerikaans is.

Ik woon in Nederland, en zij woont in Amerika. We willen graag samenwonen. :)

Ze is al enige tijd op zoek naar een baan hier in Nederland (finance). Het moet vergelijkbaar zijn als haar huidige baan, maar dat lukt haar nog steeds niet. We willen echter door omstandigheden al binnen een jaar gaan samenwonen. Ofschoon het in Amerika is of in Nederland, wij vinden beide opties prima.

Mocht ze hier een goede baan vinden, dan zal ze hierheen verhuizen.
Mocht ze na een tijd hier nog steeds geen vergelijkbare baan vinden zoals haar huidige baan in de VS, dan zal ik naar de VS emigreren.

Aangezien het procedure voor een K1 / K3 visum een jaar kan duren, hadden we het plan opgevat om alvast met de K1/K3 visum aanvraag te beginnen. Ik zal ook gelijktijdig een Machtiging voor Voorlopige Verblijf voor buitenlandse partner bij Immigratie en Naturalisatiedienst indienen, welke 90 dagen kan duren.

Als ze dan tegen die tijd hier een baan kan vinden, dan kan ze hierheen verhuizen. Mocht ze nog niks vinden, en er is een residence permit toegekend aan mij, dan kan ik alsnog naar de VS verhuizen.

Nu vraag ik mij af of ik niet iets over het hoofd zie? Stel dat de Amerikaanse immigratiedienst USCIS wilt afstemmen met IND over m'n verloofde, of omgekeerd, en dan komen ze erachter dat er gelijktijdig twee aanvragen lopen, om zowel in de VS als in Nederland gelijktijdig te wonen. Zou dat geen conflict veroorzaken, of verwarring gaan zorgen? :yawn:

Iemand die ervaring mee heeft, of er meer over kan zeggen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer