K-1 visa stress ):

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

K-1 visa stress ):

Bericht door ValerieLe »

Hi iedereen,


Hopelijk kom ik op deze manier meer mensen tegen uit Nederland die een k-1 visum hebben aangevraagd.
Mijn Amerikaanse verloofde en ik hebben hem aangevraagd in mei 2022. Bijna 12 maanden dus🥲😅

Ik krijg nu helaas wel een beetje stress en ben bang voor een RFE.
We hebben namelijk maar 2 foto’s toegevoegd, naast de hotel reserveringen en vliegtickets etc. en hebben we op onze brieven waar we vertellen hoe we elkaar hebben ontmoet en wat we zo leuk aan elkaar vinden dat we op een dating site elkaar hebben ontmoet, maar helaas niet wat voor dating site of iets voor de IMBRA toegevoegd.

Verder is onze k-1 heel straightforward. Krijg namelijk stress als ik zie wat sommige mensen in hun applicatie hebben bijgevoegd😅
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: K-1 visa stress ):

Bericht door MariekeH »

ValerieLe schreef:
25 apr 2023, 11:54
en hebben we op onze brieven waar we vertellen hoe we elkaar hebben ontmoet en wat we zo leuk aan elkaar vinden
Een brief waarin je vertelt wat je zo leuk aan elkaar vindt is niet nodig. Hebben jullie ook een duidelijke "intent to marry" brief bijgevoegd? Dat is een korte brief waarin je duidelijk aangeeft dat je "free to marry" bent en van plan bent om binnen 90 dagen na binnenkomst op je K-1 visum te trouwen. De "intent to marry" brief is 1 van de belangrijkste bewijzen die je mee moet sturen.

Het zou kunnen dat je een RFE krijgt met betrekking tot die datingsite. Als dat gebeurt, dan is dat vrij eenvoudig op te lossen. Er is niets dat je nu kan doen. K-1's duren momenteel erg lang, dus het is gewoon afwachten.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K-1 visa stress ):

Bericht door ValerieLe »

@MariekeH yes we hebben zo’n intent to marry opgestuurd.

We lazen van andere mensen dat zo’n brief gewoon een beetje inzicht geeft in je relatie en ze dan een beter beeld kunnen schetsen. Vond het ook wel goed en dat we dan konden vertellen over onze tijd die we samen hebben gehad tot die tijd.

Ja klopt, het word nu gewoon een beetje spannend omdat het 1 jaar wachten bijna is. Zou vervelend zijn als we nog 3 maanden zouden moeten wachten op een RFE, maar ja. Zoals u zei er is dan niks anders aan te doen.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: K-1 visa stress ):

Bericht door Martijn88 »

Helaas is het proces erg onduidelijk en duurt het wachten soms erg lang. Wellicht kan je hier een beetje zoeken naar tijdslijnen die hetzelfde zijn: https://www.visajourney.com/timeline/k1 ... 5=&op6=All. Het is voor mij alweer even geleden, maar CR1 heeft van September 2019 tot Januari 2021 geduurd voor mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer