Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaans paspoort via DS11 form fake / false or real !?!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kristofm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Amerikaans paspoort via DS11 form fake / false or real !?!

Bericht door kristofm »

Beste ,

Ik wist niet in welke sectie van het forum ik dit kon posten , dus beste MODS mijn excuses indien verkeerd .

Mijzelf eerst eens voorstellen in dit verhaal :

Ik ben Kristof en ben al meermaals naar Amerika afgereisd onder ESTA omdat mijn vriend daar woont ( Amerikaan ) . Hij is woonachtig in de staat New York en we hebben al tal van vakanties samen doorgebracht en alles voelt goed aan ! Lange-afstandsrelaties wegen wel zwaar door en hopen in de nabije toekomst knopen te kunnen doorhakken ! Hij is ook al meermaals naar België gekomen ! Man wat was de COVID periode een domper en vooral zéér zwaar voor ons daar we elkaar niet konden zien ! Dus ik heb wel al enige voeling met de USA en al zeker met de migratie diensten , de grenscontroles , .... zijn daar zéér strikt ! Ook al heel wat info gelezen / gezien op dit forum ! TOPPER ! :clap: :clap: :thumbup: :thumbup:
Volgende reisplannen voor de USA liggen al vast, 22 Juli tot 18 Aug, 4 weken dus samen met mijn vriend! Ik kan niet wachten :) :D ...

Inleiding :

Mijn vraag gaat over een Belgisch persoon die ik ken ( als collega op het werk ) . Hij is een persoon die een bepaalde gedachtengang heeft ivm covid19 en bijhorende vaccinaties . Hij is dan ook 100 procent antivaccer en gelooft niks ivm covid19 . Daaruit voortvloeiend heeft hij het ook helemaal gehad met alle opgelegde coronamaatregelen en om dat " probleem op te lossen" waardoor hij zogezegd zich niet meer aan de regels hoeft te houden, noch belastingen dient te betalen heeft hij daarbij zichtzelf " de opzegging machtiging besturen " laten doen ! Ook zei hij iets over het feit dat hij ingeschreven is in het consulaire register en niet in "het bedrijf" Belgie en doordat zijn "status" nu verandert is hij in feite geen burger meer van Belgie, maar een diplomaat waardoor hij dus zoals eerder gezegd geen belastingen meer moet betalen in België op zijn inkomsten en de politie hem niet meer zomaar staande kan houden indien hij niks gedaan heeft.

Link naar dergelijk fenomeen dat blijkbaar vooral gedeeld wordt tussen Belgen en Nederlanders ter info :

https://www.gdena-advocaten.be/nieuws/n ... %20bestuur.

https://wakkernieuws.be/wakkere-politie ... -besturen/

https://www.kiesraad.nl/adviezen-en-pub ... e-opzeggen

Vervolg :

Hij zegt dat we sinds de Wereld oorlog en door het " failliesement " van het land Belgie in een bepaald jaar nu onder het District of Columbia " vallen en in feite allemaal "Amerikanen" zijn ... :lol: Het rijksregisternummer die we kennen in Belgie was volgens hem ook onrechtstreeks uw SSN ( social security number ) van de USA en zijn geboorte certificaat moest hij zogezegd opvragen in Washington DC . Het fijne weet ik er allemaal niet van omdat het voor mijn pure waanzin klinkt en ik weiger naar zo een gezwans te luisteren !

MAAR !!! :

Nu beweert ie dus recentelijk nog door al zijn statusveranderingen een afspraak te kunnen hebben gemaakt in de US Embassy te Brussel en daar zijn Amerikaans paspoort ( booklet + card ) te hebben kunnen aanvragen doormiddel van het DS11 form. Ik heb dit formulier eens opgezocht en mij mening zegt me dat je als non US citizen en dus als buitenlander ONMOGELIJK een aanvraagprocedure kan doen via deze weg om een US paspoort aan te vragen en dan ook bezitter te worden daarvan.

Moest het zo makkelijk zijn , dan denk ik zelf dat dit forum niet zou bestaand :lol: :lol: .

Nuja , hij heeft me " bewijzen" getoond van zijn aanvraag / betaling .

Wat moet ik hier nu van denken ? FAKE or REAL ?

Zie fotos ! Ik heb ter bescherming van die persoon , zijn naam gemasked op de fotos !

Afbeelding
Afbeelding

Nu wordt het dus wachten eer ie zijn paspoort kan in ontvangst nemen als "bewijs" . Hoe onderscheidt ik een echt van een vals by the way ?
Nuja voor dat geld verwacht je dat het goed is NAgemaakt :lol: !

Thx ,

Kristof

P.S voor alle duidelijkheid , ikzelf heb niet de intenties om deze handelingen te doen voor wat hierboven is beschreven !
Ik besef héél goed dat je best niet rommelt met de US migrations and homeland security en wens dan ook geen ¨permanent BAN of wat dan ook , daar dit een definitief einde zou beteken voor mijn relatie !

Ik wens enkel eens jullie mening en of dit wel of niet een gekend fenomeen is ?
Hockey
Amerika-expert

Re: Amerikaans paspoort via DS11 form fake / false or real !?!

Bericht door Hockey »

Oh, die collega is het Belgische equivalent van een sovereign citizen. In leken termen, knettergek dus. :mrgreen: Youtube staat vol met filmpjes over sovereign citizens en hoe die keer op keer nat gaan als ze autoriteiten (als politie of rechters) tegenkomen.

M.a.w., het is dus fake. Wellicht is die afspraak echt, maar no way in hell dat hij daar een VS paspoort krijgt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Leuk verhaal, maar je collega hoort in een gekkenhuis.
Volslagen nonsens.
kristofm
Amerika-ontdekker

Bericht door kristofm »

Wel , het woord souverein heb ik meermaals moeten horen en de woorden "mens" en "persoon" ook...
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Inderdaad je reinste onzin.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
kristofm
Amerika-ontdekker

Bericht door kristofm »

Maar waarom zou je dan een bevestiging van uw aanvraag van uw paspoort en betaling faken dan ? Zoals je kan zien op de fotos ? Is dit dan allemaal opgezet spel om anderen te doen geloven in deze waanzin ???
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vermoed dat je een DS11-formulier misschien wel kunt invullen en opsturen met de benodigde betaling (vandaar het bonnetje?). En mogelijk kun je zelfs een afspraak op het consulaat maken (vandaar de afspraakbevestiging?), maar je collega zal ongetwijfeld zo door de mand vallen. Op het formulier moet je een social security number (SSN) invullen en die heeft je collega niet. Bovendien moet je een U.S. birth certificate of ander document meesturen waaruit blijkt dat je Amerikaans staatsburger bent. En dat kan je collega niet. Dat weerhoudt hem natuurlijk niet ervan het ingevulde formulier in te sturen, maar zijn aanvraag zal onmiddellijk worden afgewezen aangezien hij geen recht heeft op een Amerikaans paspoort, al lijkt hij dat zelf te denken.

Het blijft allemaal gewoon je reinste flauwekul.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

kristofm schreef:
10 apr 2023, 23:36
Maar waarom zou je dan een bevestiging van uw aanvraag van uw paspoort en betaling faken dan ? Zoals je kan zien op de fotos ? Is dit dan allemaal opgezet spel om anderen te doen geloven in deze waanzin ???

Hij zal best een aanvraag hebben gedaan en betaald hebben, maar hij krijgt echt helemaal nooit een Amerikaans paspoort.
Ik lees in je posts dat je twijfelt, maar echt, hij is gestoord, en probeer dit soort ongein niet zelf als je ooit echt voorgoed die kan op wil.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

kristofm schreef:
10 apr 2023, 23:36
Maar waarom zou je dan een bevestiging van uw aanvraag van uw paspoort en betaling faken dan ?
Nadruk op het woord aanvraag. Het paspoort is aangevraagd. Dan krijg je gewoon een automatisch gegenereerde reactie van het systeem. Laat die collega maar eens het paspoort zelf tonen, dat is bewijs, niet een automatisch gegenereerde aanvraagsbevestiging.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Of hij is stiekem in de VS geboren en heeft dat er niet bij verteld.
Terug in Texas!
kristofm
Amerika-ontdekker

Bericht door kristofm »

Nee is zeker niet geboren in de VS... Hij claimde wel dat we vallen onder het district of Columbia en dat hij hierdoor zijn geboortecertificaat moest aanvragen in Washington 😅😅.

Ik kijk al uit naar zijn paspoort boekje en kaart. Nu nog te weten komen hoe je een echte onderscheidt van een valse!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hoj zegt dus een amerikaanse geboorteakte te hebben? Wat voor geboorteplaats staat daar dan op?
Terug in Texas!
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Ik denk dat je allerlei visums kunt aanvragen (je kunt online een DS160/260/whatever invullen met onzin en zelf een afspraak maken), en dat de amerikaanse overheid dan lachend je geld inneemt en je afwijst... No refunds :p Maar wel een bonnetje he, zo netjes zijn ze dan weer wel. Dat gebeurt ook bij bijvoorbeeld echte afspraken waarbij de aanvrager kansloos was (bijv. DV visum interview waarbij iemand zijn partner of kind vergeten was te vermelden in de aanvraag maar wel in de DS260 heeft). Als je collega aangeeft "nog te wachten op zijn geboortecertificaat", zullen ze hem in de wacht zetten tot ie dat kan produceren, met een 221g afwijzing.

Voordat je "Papers,please" gaat spelen met je collega zou ik eerst gewoon wachten of er uberhaupt iets uit komt.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Hij is niet in de V.S. geboren en heeft geen Amerikaanse ouders, maar claimt dat we vallen onder het District of Columbia (waarom?) en dat hij hierdoor zijn geboortecertificaat moet aanvragen in Washington. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Waar zouden de autoriteiten in DC zijn geboortecertificaat vandaan moeten halen? Zij hebben immers geen enkele weet van zijn bestaan, laat staan dat ze daar een officieel document over hebben.

Werkelijk absurd wat zulke 'sovereign citizens' allemaal geloven. Completely delusional. En ook triest.
Ron (in Seattle, WA)

=======
kristofm
Amerika-ontdekker

Bericht door kristofm »

Nagini schreef:
12 apr 2023, 14:36
Ik denk dat je allerlei visums kunt aanvragen (je kunt online een DS160/260/whatever invullen met onzin en zelf een afspraak maken), en dat de amerikaanse overheid dan lachend je geld inneemt en je afwijst... No refunds :p Maar wel een bonnetje he, zo netjes zijn ze dan weer wel. Dat gebeurt ook bij bijvoorbeeld echte afspraken waarbij de aanvrager kansloos was (bijv. DV visum interview waarbij iemand zijn partner of kind vergeten was te vermelden in de aanvraag maar wel in de DS260 heeft). Als je collega aangeeft "nog te wachten op zijn geboortecertificaat", zullen ze hem in de wacht zetten tot ie dat kan produceren, met een 221g afwijzing.

Voordat je "Papers,please" gaat spelen met je collega zou ik eerst gewoon wachten of er uberhaupt iets uit komt.
Hij hoeft niet meer te wachten op zijn geboortecertificaat aangezien hij beweerde dat opgevraagd te hebben in Washington en al reeds te hebben ontvangen. :lol: :lol:

Meer onzin was toen hij me probeerde te overtuigen dat het belgisch rijksregisternummer eigenlijk ook uw US SSN is daar we onder het district van columbia vallen , maar je moest wel de eerste drie cijfers van uw rijksregisternulmer weglaten ( die trouwens een deel is van uw geboortedatum ) :lol: :lol: . Hij heeft dan waarschijnlijk ook "dat nummer" ingevuld op zijn DS11 form :roll:

Toen ik hem vroeg of hij wist hoe een SSNwordt opgemaakt is, had hij "no clue" .
Toen ik hem volgende info gaf , viel ie helemaal uit de lucht :lol: :lol: en dit lijkt te kloppen met de SSN van mijn amerikaanse vriend :

Eerste 3 cijfers = area of birth
Volgende 2 = month of birth
Laatste 4 = 4 digit seriële nummer
Laatst gewijzigd door kristofm op 12 apr 2023, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
kristofm
Amerika-ontdekker

Bericht door kristofm »

dutch_in_seattle schreef:
12 apr 2023, 16:14
Hij is niet in de V.S. geboren en heeft geen Amerikaanse ouders, maar claimt dat we vallen onder het District of Columbia (waarom?) en dat hij hierdoor zijn geboortecertificaat moet aanvragen in Washington. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Waar zouden de autoriteiten in DC zijn geboortecertificaat vandaan moeten halen? Zij hebben immers geen enkele weet van zijn bestaan, laat staan dat ze daar een officieel document over hebben.

Werkelijk absurd wat zulke 'sovereign citizens' allemaal geloven. Completely delusional. En ook triest.
Hij heeft nul komma nul banden met Amerika , maar beweerd dat ons land belgie al lang failliet is en we "overgenomen zijn door de Amerikanen en onder district van Columbia vallen ... :lol:

Geen flauw idee waar de autoriteiten iets moeten vinden van hem, hij heeft zelfs nooit voet aan wal gezet daar , noch een grenscontrole gepasseerd.

Ja heel dat sovereign citizens fenomeen is lachwekkend :lol: , blij dat ik niet de enige ben met "leedvermaak " van zo een personen .

P.S je moet eens Hans Blanckeart op Facebook opzoeken , die man heeft ze ook niet allemaal op een rij en die runt dan een zaak :blink: :blink: :blink: Het zijn zo een figuren als deze die al deze onzin verspreiden en spreken over "juridische toolkits " om u ge helpen bij het sovereign worden ofzo ... nadat hijzelf in een lastig parket werd gesteld toen hij tijdens de pandemie lak had aan alle opgelegde regels ...
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

kristofm schreef:
12 apr 2023, 20:23
Eerste 3 cijfers = area of birth
Volgende 2 = month of birth
Laatste 4 = 4 digit seriële nummer
Dit klopt niet helemaal. Hier zijn twee sites met een goede uitleg over hoe SSN's zijn opgebouwd:
https://www.ssa.gov/policy/docs/ssb/v69n2/v69n2p55.html
https://www.ssn-verify.com/decode-ssn
En wat ik daar lees, klopt helemaal met mijn eigen SSN: afgegeven in de staat (eerste drie cijfers) en de tijdsperiode (vierde en vijfde cijfer als 'groep') die ik verwacht (volgens deze pagina). Overigens zijn recentere SSN's (afgegeven na juni 2011) blijkbaar een stuk willekeuriger dan voorheen.

Hoe dan ook, je collega heeft werkelijk geen poot om op te staan en daar komt hij nog wel achter. Die €190 die hij volgens het bonnetje heeft betaald is duidelijk weggegooid geld, aangezien hij pertinent geen Amerikaans paspoort krijgt.
Het is werkelijk te gek voor woorden dat hij denkt op deze manier zomaar een Amerikaans paspoort te kunnen krijgen. Hij komt nog van een koude kermis thuis. Houd ons op de hoogte hoe het allemaal afloopt. Ik ben benieuwd hoe je collega reageert wanneer hij met de neus op de feiten wordt gedrukt.

Ik kan overigens die Hans Blanckeart niet op Facebook opzoeken, aangezien ik niet op Facebook zit en helemaal niet aan sociale media doe, maar ik geloof je op je woord...
Ron (in Seattle, WA)

=======
grouch
Amerika-ontdekker

Bericht door grouch »

Ik ben nog wel benieuwd of hij als pretenderende Amerikaan wel netjes belastingaangifte heeft gedaan. Dat moet namelijk wel als Amerikaan in het buitenland.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Oh, maar ware sovereign citizens vinden dat ze geen belasting hoeven te betalen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Nou dan wordt het echt tijd dat ik achter mijn dubbele of is het triple nationaliteit aan ga. Ben in België geboren en blijk ik zomaar Amerikaan te kunnen worden 🤣🤣🤣🤣
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer