K1 visa interview inplannen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Nasje
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2023, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

K1 visa interview inplannen

Bericht door Nasje »

Hoi allemaal :D

Ik heb een aanvraag ingediend voor een K1 visa. Dat is inmiddels goedgekeurd door USCIS, vervolgens doorgezet naar NVC en is nu bij de ambassade van Amsterdam. Wij hebben een email ontvangen met een K1 pre Appointment checklist en de vraag om nog wat gegevens aan te leveren en het DS 160 formulier in te vullen. Dezelfde dag hebben wij alle gevraagde gegevens (paspoortgegevens en een Appointment request form ingevuld). Ook hebben we het DS 160 formulier ingevuld. Vervolgens hoorden wij niks en heb ik contact opgenomen met de ambassade. Daar werd mij telefonisch verteld dat ik me moest registreren op usvisa-info.com. Dat heb ik toen gedaan en klikt als eerste optie aan none of the above (omdat ik nog geen officiële brief had ontvangen met een datum). Ik kon zo doorklikken, de kosten voor het visum betalen en een interview inplannen. Online heb ik gekeken waar ik een medische keuring kan inplannen en dat heb ik geregeld. Nu is de vraag: had ik moeten wachten op een officiële brief met een interview datum? Ben ik zelf een paar stappen te ver? Help.... Ik word hier een beetje zenuwachtig van :|
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door Bennogr »

Lijkt me vreemd dat de ambassade je stuurt naar een .com adres. Heb even gekeken en de site lijkt me nou niet bepaald echt betrouwbaar (al kan ik het natuurlijk verkeerd hebben). Echte Amerikaanse overheidssites hebben meestal een .gov aan het eind. Weet je zeker dat je echt met de ambassade gesproken hebt en niet met een persoon die je via een Google zoektocht gevonden hebt?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door Coyote »

Als je kijkt op https://nl.usembassy.gov/visas/nonimmigrant-visas/ dan zie je dat deze officiële overheidssite naar die pagina verwijst.

Dus ik vermoed dat het correct is.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door Bennogr »

Ik word blijkbaar iets te wantrouwend in mijn oude jaren. Vertrouw, maar verifieer, zoals een van de weinig goede uitspraken van Ronald Reagan luidde.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door Nagini »

De procedure verschilt per ambassade/consulaat, en ook per type visum. Vandaar dat online de instructies kunnen verschillen. Zo te horen heb je een interviewdatum, medical ingepland en je DS160 ingestuurd. Mogelijk krijg je de brief alsnog, mogelijk niet, maar klinkt okay. Gewoon op komen dagen op de dag die je ingepland bent, als er problemen zijn met je interview dan zullen ze dat vanzelf verzetten en je daarover emailen. Als je nerveus bent kun je emailen met het consulaat, dat kan geen kwaad maar meestal zijn ze ook niet zo behulpzaam via de mail.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door USInsider »

Benno, steeds meer visa-aangelegenheden worden door de US overheid uitbesteed aan commerciële bedrijven.

Je zou inderdaad denken dat ze proberen hun klanten veilig te houden, maar nee:
https://travel.state.gov/content/dam/vi ... terdam.pdf
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door ValerieLe »

@Nasje Heel veel gefeliciteerd!! Hoop dat je ondertussen je interview heb gehad en goedgekeurd ben.

Hoe lang duurde het voor jou voordat je bericht kreeg van de ambassade na dat het gestuurd was na de ambassade?

Zit in het zelfde schuitje als jouw op dit moment en heb je toen “package 3” gestuurd hebben (is dit e-mail of snail mail?) ook iets via post op moeten sturen?

Alvast bedankt!
MBA93x
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2023, 07:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door MBA93x »

Hoi!
Mag ik vragen hoe lang jij nu bezig bent met het K1 proces? Wij hebben onlangs de knoop doorgehakt met dit proces te starten, ergens online las ik dat dit 8 tot 12 maanden kon duren.
Nu ben ik meer informatie aan het inwinnen en zie ik in een blog welke juni dit jaar is gepubliceerd dat dit momenteen 2 tot 3 jaar kan duren.

Ik ben nu dus een kleine paniekaanval aan het onderdrukken...
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door ValerieLe »

Hi,

Voor ons duurde de eerst goedkeuring stap ongeveer 14 maanden. Daarna ligt het eraan hoe snel het is, maar volgensmij zit er al wel versnelling in met hoe lang het duurt.

Heb nog niet gezien dat het langer dan 2 jaar geduurd heeft.
MBA93x
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2023, 07:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door MBA93x »

ValerieLe schreef:
23 aug 2023, 21:25
Hi,

Voor ons duurde de eerst goedkeuring stap ongeveer 14 maanden. Daarna ligt het eraan hoe snel het is, maar volgensmij zit er al wel versnelling in met hoe lang het duurt.

Heb nog niet gezien dat het langer dan 2 jaar geduurd heeft.
Dankjewel voor je reactie! Bedoel je met eerste goedkeuring de eerste keer dat je wat gehoord hebt na aanvragen, en dat je daarna nog de rest van alles moet doeb? Of bedoel je de goedkeuring voor het K1 visum?
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door ValerieLe »

@MBA93x

Hi,

Eerste stap is USCIS van NOA1 naar NOA2 (aka I-129f approval), duurde bij ons +/- 14 maanden. Wij en jullie moeten daarna nog wel van alles doen😅

Echt het visum in handen hebben gaat voor ons denk ik ongeveer 18,5 maand duren. Maar denk dat het voor jullie al sneller gaat zijn ivm dat ze de backlog aan het verminderen zijn en ook al nieuwe werknemers hebben aangenomen.
MBA93x
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2023, 07:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door MBA93x »

ValerieLe schreef:
23 aug 2023, 21:25
Hi,

Voor ons duurde de eerst goedkeuring stap ongeveer 14 maanden. Daarna ligt het eraan hoe snel het is, maar volgensmij zit er al wel versnelling in met hoe lang het duurt.

Heb nog niet gezien dat het langer dan 2 jaar geduurd heeft.
14 maanden is een lange tijd, maar we gaan het zien. Ik ga vanavond nog weer met mijn vriend bellen, maar we willen vandaag het formulier insturen.
Kon je tijdens dit proces inzien hoe lang je ongeveer moest wachten? Of zat je echt in het onbekende tot je na 14 maanden ineens bericht kreeg?
MBA93x
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2023, 07:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K1 visa interview inplannen

Bericht door MBA93x »

Ik heb een vraagje! :)

Bij het opsturen van het i-129F formulier moet je een pasfoto toevoegen welke minder dan 30 dagen oud is (van moment van versturen).
Nu heb ik vorige week al een foto laten maken welke ik wilde gebruiken voor de lottery, wat helaas niet mogelijk blijkt te zijn. Nu wilde ik deze foto gebruiken om mee te sturen met bovenstaand document, maar er staat niet een datum op de achterkant waarop de foto is geprint.
Heeft iemand enig idee of dit een eis is? Dat de datum ergens te herleiden is?

Daarbij vragen ze om bewijs dat je voornemens hebt met elkaar te trouwen. Hoe willen ze dit bewijs? Is dat een uitgeschreven brief waarin je aangeeft inderdaad te willen trouwen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer