Bouwbeurs in Amerika?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door Greenhorn »

Niet beste subforum om te vragen waarschijnlijk, maar iemand ervaring met (bouw)beurzen?

Ik heb mijn eigen renovatiebedrijfje en heb altijd al interesse gehad in hoe ze in N.Amerika bouen/verbouwen. Zelf nog niet echt over opgezocht, maar eigenlijk zou ik wel graag eens een Amerikaanse versie van Batibouw bezoeken.

Hiermee kom ik dan op visum kwestie. B2 is puur toeristisch, zouden ze me dan al bekijken als B1 als ik zo'n beurs zou bezoeken/als ik hierdoor/hiervoor gedeelte op vennootschap plan/boek?

Los daarvan. Bij B2 vereisten eigen middelen wordt er bewijs van vermogen voor een 266$ per dag gevraagd (nederlandse site, vermoedelijk geld voor belgie zelfde?). Is dit per persoon of per groep? Voor ons twee samen zal dat wel lukken, maar per persoon gaan we dat niet op onze bank hebben -tenzij ouders overschrijven voor 2 weken maar dan zit je weer in de louche zone...-
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: 6 maand camperen

Bericht door harryh »

Inderdaad, visum vragen kun je beter hier stellen viewforum.php?f=13
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door Hockey »

Als je enkel die beurs wil bezoeken kan dat prima op een esta.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door mtl »

Topicstarter gaat 6 maanden.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door Hockey »

Uit dit bericht wordt dat niet echt duidelijk. Sorry, maar dit bericht is zo onduidelijk dat het weinig nuttigs op gaat leveren.

Als Greenhorn bedoelt dat hij(?)/zij(?) als onderdeel van een langere reis zo'n bouwbeurs wil bezoeken dan kan dat prima op een B2 visum. Indien iets anders bedoeld wordt zou een duidelijker verhaal wel helpen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door mtl »

Staat in een andere door topicstarter geopend topic.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door Nagini »

Je kunt een gecombineerd B1/B2 visum krijgen, als je reis een mix is van business en leisure. De procedure is volgens mij niet anders dan een gewone B-visum aanvraag. Anders is een keer een bouwbeurs bezoeken op vakantie niet gelijk werk, maar dat is mijn subjectieve mening. Let wel dat je voor elk B-visum een goede reden moet hebben waarom je niet op ESTA reist. Een vakantie van 6 maanden zonder duidelijk reisdoel of plan kan dan voor problemen zorgen (waarom niet gewoon 90 dagen?).

Als je 6 maanden gaat is de bedoeling dat je van te voren laat zien dat je je verblijf kunt betalen. Dus niet dat je afhankelijk bent van bijvoorbeeld remote werk of iets dergelijks. Er is geen vast tarief, de bedragen die je vind zijn meestal richtlijnen. Een driedaags verblijf in las Vegas kan namelijk makkelijk meer kosten dan 3 weken kamperen in het midwesten, en een dure medische ingreep meer dan een vakantiebezoek. Neem bewijs mee van je spaargeld. Liquide middelen zijn altijd beter dan aandelen of vastgoed. Als je denkt dat ze misschien vinden dat je krap zit qua financien, kun je een kostenoverzicht maken en laten zien dat je je geplande reis kunt bekostigen, plus een paar duizend euro/dollar voor onvoorziene omstandigheden.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door USInsider »

Als je Builders Expo googled, komen er shows tevoorschijn.
Klaarblijkelijk zijn er twee grote: een in NY en een in Las Vegas, maar beiden worden in het begin van het jaar gehouden. Dan is er een in Chicago, zo te zien is die in de herfst. Ik zag dat je on-line gratis kaartjes kunt verkrijgen.
Chicago plus omgeving is overigens schitterend als je in architectuur geïnteresseerd bent.

Als je een B visum aanvraagt is dat altijd een B-1/B-2 gecombineerd.
Als je het mij vraagt, ga voor 88 dagen op een VWP/ESTA. Ongeveer de helft van de mensen die hier in de bouw/remodeling werkt is illegaal. De kans dat men je verdenkt van eveneens hier zonder papieren aan de slag te willen, tijdelijk of langer, is aanwezig. En eenmaal afgewezen voor een visum wordt het erg lastig er alsnog een te krijgen. Een bezoek aan een builders expo kan gezien worden als een manier om naar werk te hengelen. Ik zou dus mijn snavel houden over de expo.
Onder de radar blijven is het beste dat je kunt doen waar het de US betreft. Geef alleen de vereiste informatie en niks extra. (Reason of your visit ? Traveling the USA for pleasure !)

Wil je toch voor dat visum gaan, een periode in Canada is de beste reden om langer nodig te hebben dan VWP/ESTA toestaat. (Aangezien de tijd in Canada doortelt.)
Heb ook informatie paraat over de reisverzekering. die je gaat afsluiten, met complete dekking van eventuele med. kosten. (Ik heb net twee nachten in een ziekenhuis doorgebracht, de rekening was $40,000. En de onderzoeken waren daar niet bij inbegrepen.)

Als je mensen aan de slag wilt zien met totaal andere ideeën over huizen, zou je dome-homers met een bezoek kunnen vereren.

Als je in de herfst gaat is het misschien slimmer een gewone auto te huren voor je vervoer en in budget-hotels plus AirB&B's te slapen. Met een camper zijn er gratis plekken te vinden (bv. Walmart parking lots) maar je zult ook op campings belanden waar je moet betalen.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door Greenhorn »

Openingspost komt van reactie op eigen topic in reisforum, vandaar dat de openingspost dus veel info niet heeft. Ik zie dat het in "Emigratie naar Amerika" staat, misschien iets juister om bij "tijdelijke visa voor Amerika" te staan?

Kort samengevat: is dus bedoeling om samen met mijn vriendin (dan vrouw) 6 maand in de VS met een camper(van) rond te reizen, vandaar B2 visum.

@USInsider
Thanks voor de info qua beurzen!

Exacte route zijn we nog niet aan begonnen. Komende maand vooral nog onderzoeken naar budget, hoe/wat/waar camper(van) vinden etc. Canada bezoeken staat waarschijnlijk (weer) op de planning. Zeer goede tip om dit inderdaad in onze reisplanning/motivatiebrief voor B2 aanvraag te steken.

Lijkt me best om niets te plannen van beurzen dan, het is ook niet zo dat we 2000km zouden omrijden met de camper om specifiek eentje te kunnen doen. Misschien als we in de buurt zijn kunnen we op moment zelf bekijken :)

Qua reisverzekering neem ik normaal altijd True Traveller. Zijn nog andere opties die ik wss zal navragen (onze bank met visakaart of gewoon via onze verzekeringsagent). Maar dit is iets wat we sowieso altijd nemen. Als ik vlug bekijk zouden we hierop zitten:

€901.28
Excess€90
Selected
Medical Expenses€10,000,000
Baggage (optional)€2,500
Cancellation€3,500
Personal Liability€2,000,000
en een hoop andere, waaronder bv ook search and rescue en legal expenses van beide 18k


Qua fondsen, denk ik wel dat we aan 50k zullen geraken. (eigenlijk groot stuk afhankelijk van de trouw die nog moet komen/gepland worden :mrgreen: .

Qua budget zitten we met een 20k in ons hoofd exclusief eten en kopen van dingen die we ook zouden kopen moesten we in belgie blijven wonen (kledij bv). Tijdelijk aankoop camper (rond de 15k proberen) staat hier ook los van. Die 20k is dus voor verzekering en vliegtickets (zal een 5k zijn), camperminwaarde/kosten (7.5k) en bezoeken attracties, sporadische betaalcamping, restaurant, ... (2.5k). Naft een 5k rekenen (vermoedelijk een 6.5-7k miles, met een oudere campervan zal verbruik 15mpg zijn ofzo. Eten is een 400 per persoon per maand ongeveer gerekend.

Bovenstaande prijzen zijn we nu dus wat aan het controleren naar haalbaarheid toe.


Deze post kopieer ik ook in mijn vervoer in/naar amerika topic. Eigenlijk is de vraag voor deze thread beantwoord. :)
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door USInsider »

Ik weet niet wat je met 15mpg bedoelt, maar in de verslagen van Michelly - die al heel wat keer met een campervan door de US hebben gereden - las ik dat hun middenmaat camper 1 op 4 reed (als ik het goed heb begrepen).
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door IngridUSA »

Nu heb je dezelfde reactie in 2 topics geplaatst. Niet handig en ook niet de bedoeling :wink:
Ik zou deze (laten) afsluiten/samenvoegen en van daaruit verder gaan.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door tanteto »

USInsider schreef:
29 mar 2023, 23:52
Ik weet niet wat je met 15mpg bedoelt
15 mpg = 15 miles per gallon, dat is ongeveer 1 op 6
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door USInsider »

Tanteto, dankjewel !

(Tijdens onze laatste verhuizing is het de verhuizers gelukt een grote maat doos zoek te maken, en een van de dingen daarin was mijn favorite 70er jaren reken-machine.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 31 mar 2023, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door Dude »

Greenhorn schreef:
29 mar 2023, 22:54
Openingspost komt van reactie op eigen topic in reisforum, vandaar dat de openingspost dus veel info niet heeft. Ik zie dat het in "Emigratie naar Amerika" staat, misschien iets juister om bij "tijdelijke visa voor Amerika" te staan?

Opmerking moderator

Excuus, ik heb blijkbaar het verkeerde vakje aangevinkt bij het afsplitsen. :?
Aangezien jouw vraag beantwoordt is, laten we het maar gewoon staan voor nu :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Bouwbeurs in Amerika?

Bericht door Almere vak V »

Ik denk dat de vraag helder is. Je moet alleen een aantal onderdelen uit elkaar halen.

Als je een bouw beurs in Amerika wilt bezoeken. Koop je een kaartje voor de beurs. Een ticket voor het vliegtuig en vraag je een ESTA aan. Wat mij betreft geen andere vraag als dat je naar Disneyland zou willen of zoiets dergelijks.

Als het onderdeel is van een langere reis. Langer dan 3 maanden. Dan vind je hier meer dan genoeg info over wat je dan moet doen en welke visa je hier eventueel voor kunt gebruiken.

Als je dan vervolgens je "eigen Disneyland" wilt bouwen in Amerika dan weten de meesten hier wel wat voor poppenkast je jezelf op de hals haalt op het gebied van visa en vergunningen. En ook daar kan je hier meer dan genoeg over gevonden krijgen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer