Eventueel wonen in Florida

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ErikLC
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Eventueel wonen in Florida

Bericht door ErikLC »

Hallo allemaal,

Ik begin een beetje erg sikkeneurig te worden van de kwakkelwinters in de Benelux, daarom peinzen wij erover om naar Florida te verhuizen. Niet binnen een jaar, maar over circa 3,5 jaar. Op dat moment kan de jongste naar vervolgonderwijs en de middelste naar de universiteit en de oudste verder laten gaan.

Ik wil niet werken in Amerika, ik wil vanuit Amerika mijn Nederlandse bedrijven verder laten draaien. Wat zal betekenen dat ik zeer frequent op en neer moet reizen.

Wat heb je nodig om comfortabel te kunnen leven in Florida? Is 200.000 dollar per jaar voldoende voor een gezin van 4 personen + 1 studerend kind. Mij lijkt dat krap, maar ik heb niet echt een goed idee hiervan.

Wat is jullie ervaring / suggestie?
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door dutch_in_seattle »

Op basis waarvan denk je dat je zomaar naar Florida kan verkassen? Met wat voor visum wil je dat doen? Het is echt niet zo eenvoudig als menigeen denkt.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door tanteto »

Kijk ook hier eens: viewforum.php?f=12
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Hockey »

ErikLC schreef:
20 mar 2023, 15:28
Wat is jullie ervaring / suggestie?
Mijn suggestie? Ga eerst maar eens kijken op basis van welk visum jij die kant op denkt te kunnen gaan.
grouch
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 feb 2022, 10:13

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door grouch »

Je kunt meeloten voor een Diversity Visa. Er is een kleine kans dat je wint maar de kans is niet 0. Nog even afgezien van de mogelijke problemen met het visum, ben je al eens in de zomer in Florida geweest? Anders kun je misschien in de zomervakantie even het klimaat proeven.

Regelmatig heen en weer vliegen is best zwaar vanwege het tijdsverschil. Per vlucht (heen of terug) ben ik een paar dagen minder scherp. Je moet er rekening mee houden dat je minder productief bent als je regelmatig heen en weer vliegt.

Je wilt je studerende kind ook meenemen? Welke universiteit is qua niveau vergelijkbaar met Nederland en hoeveel bedraagt het collegegeld? Wat vinden je kinderen ervan dat ze een nieuw leven moeten opbouwen? Wat vinden ze van de censuur in Florida?

Waarom kies je voor Florida in plaats van Zuid Europa?

Je grote kostenposten zijn inkomstenbelasting (40k), pensioen (40k), huur (25-50k) ziektekostenverzekering voor de hele familie (15k), reizen naar Nederland (10k), arbeidsongeschiktheidsverzekering (5k), collegegeld, en eventueel de kosten voor een privéschool. Vakanties en je dagelijkse kosten (je kinderen hebben ook een auto nodig om ergens heen te kunnen) tel ik dan nog niet mee, maar met 200k moet je wel uitkomen, zeker als je je kinderen het collegegeld zelf laat betalen.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik zou me over de kosten van levensonderhoud en andere woonzaken niet erg druk maken zolang je geen visum hebt geregeld. En dat gaat nog verrekte lastig worden (en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit). Zoals al eerder vermeld, kan je niet zomaar naar de V.S. verkassen. Veel mensen denken dat, inclusief Amerikanen, maar zo werkt het niet.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Disney-Golf »

Allereerst welkom op dit forum!

Ik vermoed dat wanneer de TS spreekt van “eigen bedrijven” als in meervoud en hij over $200.000 per jaar kan beschikken, hij waarschijnlijk wel ergens $800.000 kan tevoorschijn toveren voor een EB5?
In dat geval 2 jaar conditional green card en na 5 jaar mogelijkheid om citizen te worden, toch?

En dan nog even dit:
grouch schreef:
21 mar 2023, 14:09
ziektekostenverzekering voor de hele familie (15k),
Maak daar maar minimaal 35K van, wij betalen al $24.000 voor 2 personen Silver plan met $7.500 deductible…
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door dutch_in_seattle »

Disney-Golf schreef:
21 mar 2023, 18:32
...voor een EB5?
Hoe zit dat met EB5 en kinderen? Ik lees "Op dat moment kan de jongste naar vervolgonderwijs en de middelste naar de universiteit en de oudste verder laten gaan." Ik vraag me af of de middelste en oudste kinderen dan te oud worden om op het EB5-visum van de ouders mee te liften. Ik weet heel weinig over de diverse visa, hoor, dus da's mogelijk helemaal niet aan de orde.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Disney-Golf »

dutch_in_seattle schreef:
21 mar 2023, 19:39
Hoe zit dat met EB5 en kinderen?
Tot de leeftijd van 21 jaar kunnen die gewoon mee.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door kwarktaart »

Jammer dat de topic starter niet meer heeft gereageerd. Ik had graag zijn antwoorden willen lezen op de vragen die gesteld zijn, met name over hoe een visum te krijgen. Wij willen als gezin ook naar de VS emigreren, maar hebben nog geen mogelijkheid gevonden. De investering voor een EB5 visum kan gedaan worden, maar ik vind dat risico te groot. Er is geen garantie dat (een groot deel van) dat geld terug komt bij je. Wij hopen maar op de lottery uitslag die over een paar uur bekend wordt…
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door mtl »

Heb je topicstarter al een pb gestuurd?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door IngridUSA »

Ligt dat nou alleen aan mij? Ik vind het altijd zo raar als mensen een account aanmaken, een vraag stellen en naderhand nooit meer inloggen…
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door tanteto »

Misschien afgeschrikt door de antwoorden?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door IngridUSA »

Waarschijnlijk ja. Niet de gewenste pasklare oplossing.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Disney-Golf »

Waar steken wij dan nog onze tijd in, denk ik dan? 🤷‍♂️🤦‍♂️
ErikLC
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door ErikLC »

Sorry, voor de late reactie. Ik wil mensen niet demotiveren om te reageren. Het visum is inderdaad nog wel een dingetje. Ik heb even gekeken, maar dat geld investeren is allemaal nog wel te doen, maar je moet dan ook nog eens 10 fulltimers aan de gang houden. Dat maakt het wel een ander verhaal....

Dan is het misschien verstandiger om 13 jaar te wachten, dan is ook de jongste aan het studeren. Dan kunnen wij gewoon daar een huis kopen en op toeristenvisum regelmatig langere periodes (< 90 dagen) daar blijven. En niet proberen over 3 jaar als de jongste naar het middelbaar gaat.

Tussentijds maar meedoen aan de loterij, misschien hebben wij wel geluk.
ErikLC
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door ErikLC »

grouch schreef:
21 mar 2023, 14:09


Waarom kies je voor Florida in plaats van Zuid Europa?

De taal, de ogenschijnlijk vele overeenkomsten met de Nederlandse cultuur. Het voor mijn gevoel geruisloos in te kunnen stromen in de samenleving.
Dat heb ik niet met Italië of Spanje. Al vind ik Italië geweldig! Maar dat vind ik meer iets voor een vakantiehuisje.
ErikLC
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door ErikLC »

grouch schreef:
21 mar 2023, 14:09
\

Je grote kostenposten zijn inkomstenbelasting (40k), pensioen (40k), huur (25-50k) ziektekostenverzekering voor de hele familie (15k), reizen naar Nederland (10k), arbeidsongeschiktheidsverzekering (5k), collegegeld, en eventueel de kosten voor een privéschool. Vakanties en je dagelijkse kosten (je kinderen hebben ook een auto nodig om ergens heen te kunnen) tel ik dan nog niet mee, maar met 200k moet je wel uitkomen, zeker als je je kinderen het collegegeld zelf laat betalen.
Met bovenstaande bedragen lijkt mij 200K aan de krappe kant. Lijkt mij eerder dat je 250-300K nodig hebt.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Disney-Golf »

Tuurlijk @ErikLC wij verdienen hier allemaal minstens $500.000 per jaar!
Hoe denk je anders hoe we het allemaal kunnen bekostigen? 😜🤪😂🤣
ErikLC
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door ErikLC »

Als ik lees dat het gemiddelde loon in Miami al $94,610 is, dan lijkt mij het toch niet overdreven. Waarbij ook nog eens staat dat mensen met +20 jaar ervaring al $136,200.

Afgelopen kerst op een terrasje gezeten met zijn zessen, alleen wat drinken en een kleine versnapering = $ 140 rekening. Zak chips was $ 5,- in de winkel. Volgens mij is Miami gewoon enorm duur.

En ik ga niet ergens wonen en dan niks meer uit kunnen geven. Kan je het beter (te) ruim inschatten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer