Eventueel wonen in Florida

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ErikLC
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door ErikLC »

Ik wil gewoon in een lekker klimaat wonen, met (nep) vriendelijke mensen om mij heen. Ik wil daar niet werken, ik wil daar niet een bedrijf leiden, ik wil geen politieke functie. Gewoon lekker wonen, lekker naar het strand.

Dus ja, misschien zijn er politiek gezien betere Staten, maar ik woon nu ook al 20 jaar buiten Nederland en verdiep mij ook niet in de politiek. Ik doe mijn ding en dat bevalt mij prima.

Qua tips voor het visum: Super, het heeft mij op weg geholpen. Zal mij sowieso inschrijven voor de loterij dit jaar.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door hemmie »

Je hoeft niet de politiek in te gaan of zelfs de politiek te volgen, dat betekent niet dat de politiek geen invloed heeft op jouw leven, en dat van je kinderen.

Als jij het politieke klimaat in Florida prima vindt, dan kun je er natuurlijk prima wonen. Maar je er helemaal niet in verdiepen kan er toe leiden dat het vies tegen kan vallen, dan heb je je emigratie gewoon slecht voorbereid.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door USInsider »

Dan zijn winnen in de DVL of een EB-5 via investering je enige mogelijkheden.

Big Al, is het 125% omdat verhuiskosten sinds enkele jaren niet meer aftrekbaar zijn en de werkgevers- bijdrage wordt belast door de IRS ?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2252
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Big Al »

USInsider schreef:
03 jun 2023, 04:04
Dan zijn winnen in de DVL of een EB-5 via investering je enige mogelijkheden.

Big Al, is het 125% omdat verhuiskosten sinds enkele jaren niet meer aftrekbaar zijn en de werkgevers- bijdrage wordt belast door de IRS ?
Ik weet niet precies wat het percentage was, maar het was ver boven de 100% om eventuele extra kosten alsmede de extra inkomstenbelasting te dekken.

Dat doen bedrijven wel vaker, zeker bij kleine bonussen. Krijg je bijvoorbeeld $135 op je rekening voor een "appreciation bonus" van $100.

Overigens heb ik ook wel eens meegemaakt dat een bedrijf een eenmalige bonus van $300 ging gebruiken voor een nieuwe inschaling. Zeiden ze: "als je deze extra $300 elke betaalperiode (van twee weken) zou krijgen dan zou je op jaarbasis in een hogere belastingschaal komen". Sommige collega's werden daardoor opeens 15-20% hoger belast over hun volledige "paycheck" en hebben uiteindelijk de bonus moeten weigeren...
grouch
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 feb 2022, 10:13

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door grouch »

ErikLC schreef:
02 jun 2023, 21:15
Ik wil gewoon in een lekker klimaat wonen, met (nep) vriendelijke mensen om mij heen. Ik wil daar niet werken, ik wil daar niet een bedrijf leiden, ik wil geen politieke functie. Gewoon lekker wonen, lekker naar het strand.
Wie gaat je huis opknappen na de eerstvolgende orkaan?
https://www.newsweek.com/video-abandone ... aw-1800804
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2252
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Big Al »

De kans is redelijk groot dat verzekeringsmaatschappijen zich terug gaan trekken uit Florida.

State Farm heeft net aangekondigd dat ze zich uit Californië terugtrekken vanwege de bosbranden.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2252
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Big Al »

hemmie schreef:
02 jun 2023, 21:55
Je hoeft niet de politiek in te gaan of zelfs de politiek te volgen, dat betekent niet dat de politiek geen invloed heeft op jouw leven, en dat van je kinderen.

Als jij het politieke klimaat in Florida prima vindt, dan kun je er natuurlijk prima wonen. Maar je er helemaal niet in verdiepen kan er toe leiden dat het vies tegen kan vallen, dan heb je je emigratie gewoon slecht voorbereid.
In aanvulling, de originele vraag was of $200,000 per jaar voldoende is voor een gezin met twee kinderen op school + een studerend kind. Die vraag is niet te beantwoorden zonder je in de politiek en het nieuws te verdiepen...
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Pete.Z »

Hadden we trouwens niet een ander forumlid die naar Florida vertrok, en daar een bedrijf begon?
Ik kan me herinneren dat zijn visum niet verlengd werdt, en dat hij naar Trump wilde rijden in zijn buitenhuis om het persoonlijk te vragen?
Hoe is het met hem afgelopen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door mtl »

Volgens mij was dat @kaap koraal
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door ADE01 »

Big Al schreef:
04 jun 2023, 04:14
De kans is redelijk groot dat verzekeringsmaatschappijen zich terug gaan trekken uit Florida.
Er zijn al heel veel verzekeringsmaatschappijen uit Florida gestapt. De gemiddelde woning verzekering is in FL nu 3x het nationale gemiddelde, zo'n $4500 per jaar. In 2020 betaalde ik nog $1200, mijn oude buren zitten nu boven de $5000. Auto verzekeringen zijn ook flink gestegen en zitten op ongeveer het dubbele van het nationale gemiddelde. Het zijn niet eens de natuurrampen maar misbruik via rechtszaken en politieke invloed/inactiviteit.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Disney-Golf »

grouch schreef:
03 jun 2023, 21:00
Wie gaat je huis opknappen na de eerstvolgende orkaan?
Een aannemer die de wetten respecteert natuurlijk, het zal gaan tijd worden dat de “cowboys” (no pun intended 😉) er uit gaan!
Doe me eens een plezier, lees eerst even dit en leg me dan nog maar eens uit wat voor een verschrikkelijke mens onze gouverneur wel is? 🤷‍♂️
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220726_95100044
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door JeroenB »

ADE01 schreef:
04 jun 2023, 15:06
Big Al schreef:
04 jun 2023, 04:14
De kans is redelijk groot dat verzekeringsmaatschappijen zich terug gaan trekken uit Florida.
Er zijn al heel veel verzekeringsmaatschappijen uit Florida gestapt. De gemiddelde woning verzekering is in FL nu 3x het nationale gemiddelde, zo'n $4500 per jaar. In 2020 betaalde ik nog $1200, mijn oude buren zitten nu boven de $5000. Auto verzekeringen zijn ook flink gestegen en zitten op ongeveer het dubbele van het nationale gemiddelde. Het zijn niet eens de natuurrampen maar misbruik via rechtszaken en politieke invloed/inactiviteit.
Dan heb ik blijkbaar mazzel want ik betaal nog steeds zo'n $ 1700,- voor mijn huis in Florida. Wellicht dat het na de schadeclaim vanwege de hagelstorm welke het dak flink heeft beschadigd zal veranderen maar dat wordt afwachten tot volgend jaar april.

Ook mijn auto verzekeringen zijn niet gestegen, maar ik betaal me zo en zo nog blauw daaraan aangezien ik geen Florida Driver license heb omdat we op dit moment nog woonachtig zijn in NL en tekort in Florida zijn elke keer om elke keer een driver license te gaan vernieuwen.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2252
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Big Al »

JeroenB schreef:
05 jun 2023, 10:27
Ook mijn auto verzekeringen zijn niet gestegen, maar ik betaal me zo en zo nog blauw daaraan aangezien ik geen Florida Driver license heb omdat we op dit moment nog woonachtig zijn in NL en tekort in Florida zijn elke keer om elke keer een driver license te gaan vernieuwen.
Er zijn allerlei 'vreemde' opties om korting te krijgen op autoverzekering, zoals goede cijfers halen op school, lid van scouting, enz.

Hierdoor was ik destijds in staat om met mijn VoG (die toen nog Verklaring van Goed Gedrag heette) een aanzienlijke korting te krijgen via mijn verzekeringsagent. Volgens mij was dat nog op m'n Nederlandse rijbewijs, maar dat weet ik niet zeker. In Massachusetts mocht (mag?) je met een rijbewijs van buiten MA je eigen auto niet besturen dus ik moest met haast m'n rijbewijs daar ophalen.
Bolle
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door Bolle »

ErikLC schreef:
02 jun 2023, 21:15
Ik wil gewoon in een lekker klimaat wonen, met (nep) vriendelijke mensen om mij heen. Ik wil daar niet werken, ik wil daar niet een bedrijf leiden, ik wil geen politieke functie. Gewoon lekker wonen, lekker naar het strand.

Dus ja, misschien zijn er politiek gezien betere Staten, maar ik woon nu ook al 20 jaar buiten Nederland en verdiep mij ook niet in de politiek. Ik doe mijn ding en dat bevalt mij prima.

Qua tips voor het visum: Super, het heeft mij op weg geholpen. Zal mij sowieso inschrijven voor de loterij dit jaar.
Heb je je al eens verdiept in de Caribbean? Als je een plek zoekt om er lekker te wonen en lekker naar het strand te kunnen? Sint Maarten bijv. heeft AUC medical school waar studenten de eerste twee jaar academische studie kunnen volgen. Ook prima privescholen.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Eventueel wonen in Florida

Bericht door USInsider »

Voor korting op autoverz.: verzekeringen bundelen (dus auto en huurder woonruimte of huis-eigenaars-verz. enz. bij dezelfde verzekeraar onderbrengen.
Boven de 50 ? Lid worden van de AARP (geldt niet voor alle verzekeraars) plus een boven de 50 autobestuurders-cursus volgen.
In het verleden (?) waren er ook kortingen voor bep. beroepen zoals engineer.
Er zijn bovendien lagere tarieven als je minder rijdt.

In de meeste staten geldt een regel dat je als je resident wordt je binnen 30 dagen een rijbewijs van die staat moet halen. Maar ik geloof dat de soep niet echt heet gegeten wordt wat dit betreft. Kan per staat verschillen.
Je auto moet je officieel nog sneller van nieuwe plates voorzien want dat betekent wegenbelasting innen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer