Slow chat topic: DV 2024

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Nagini »

Vandaag is de laatste dag van DV2022, vanaf morgen beginnen de interviews van DV2023. Maar volgende week begint ook iets anders: de inschrijfperiode van DV2024! De inschrijfperiode loopt meestal net iets langer dan een maand, en begint dit jaar waarschijnlijk op October 5. Let op, de officiele site is: https://dvprogram.state.gov/. Inschrijven is gratis, en dit jaar is een paspoort nummer niet nodig. Lees de instructies goed, bepaalde fouten (zoals een onjuist geboorte land, het niet aangeven van kinderen, etc) kunnen ervoor zorgen dat je zelfs bij winst gediskwalificeerd wordt! De uitkomst van de loterij is meestal in Mei van het volgende jaar.

Schrijf je alleen in op de officiele site! Laat je niet neppen door sites die erop lijken, je geld laten betalen of beloven dat je een grotere kans maakt op winst! Alleen de officiele site geeft je kans op zo'n felbegeerde greencard, en veel van de nep-sites stelen je informatie of proberen je later geld af te troggelen.

Omdat ik extra tijd over had op de vrijdagmiddag hier, ben ik eens in de cijfers gedoken. Bijvoorbeeld het aantal winnaars:
image.png
*Nederland bevat geen overzeese gebieden, zoals Aruba, Curacao en St Maarten

Het aantal winnaars lijkt af te nemen, sinds 2016 niet meer boven de 100 winnaars. Dit komt waarschijnlijk omdat het aantal inschrijvingen in beide landen daalt, en omdat het aantal inschrijvingen in andere landen toeneemt. Op https://travel.state.gov/content/travel ... stics.html kun je de statistieken van de laatste jaren vinden, 2022,2023 en 2024 zullen ergens volgend jaar waarschijnlijk worden gepubliceerd. Met deze cijfers kun je ook (misschien interresant voor de nieuwe inschrijvers) je winkansen berekenen:
image.png
image.png (24.33 KiB) 4432 keer bekeken
*Nederland bevat wederom geen overzeese gebieden
image.png
image.png (23.85 KiB) 4432 keer bekeken
Dat de winstkans niet gelijk is (zoals eigenlijk de bedoeling is) komt omdat het aantal winnaars niet per land, maar over de hele EU regio berekend wordt (als een ander land meer inschrijvingen heeft in een jaar, daalt het aantal winnaars in NL/BE tenzij wij ook procentueel net zoveel extra inschrijvingen hebben). Derivative rate is hier het aantal mensen gemiddeld per casus. Een derivative rate van 1.5 betekend dat gemiddeld gezien een case nummer de main applicant en 1 op de 2 cases 1 derivative applicants heeft, bijvoorbeeld een kind of een partner.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DV 2024

Bericht door Old Faithful »

Even :offtopic: voor een compliment voor jouw bijdragen in dit subforum. :thumbup: :clap:
Groet,

Old Faithful
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: DV 2024

Bericht door kwarktaart »

Ik ga het weer proberen! Winkans erg klein, dus de verwachting is laag, maar niet geschoten is ook eeuwig zonde natuurlijk.
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: DV 2024

Bericht door fotooss »

Tnx voor de update.

Ook wij ( lees vooral ik ) zaten al te kijken wanneer de inschrijfperiode weer van start zou gaan. Ikzelf heb enkele jaren geleden een paspoort aangevraagd om te kunnen deelnemen, mijn vrouw heeft dat (nog) niet. Met het feit dat er misschien geen paspoortnummer nodig is, kan ik mijn vrouw dit jaar ook overtuigen van zich in te schrijven.

Fingers Crossed
wonderland
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2014, 18:19

DV-2024

Bericht door wonderland »

Weet iemand of we nog kunnen inschrijven voor 2024? 😊
Ik weet dat ze zoiets normaal online gooien rond eind september, maar er staat nog niks. Ik dacht misschien weet iemand hier meer? 🤔
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: DV-2024

Bericht door fotooss »

Effe googelen dan weet je het zo.

Inschrijvingen zijn weer open : https://dvprogram.state.gov/
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2024

Bericht door Nagini »

En het is live! Op https://dvprogram.state.gov/ kun je je nu inschrijven voor de DV lottery 2024.

Verder is het systeem meestal de eerste paar dagen (en de laatste) overbelast, dus als het niet werkt wacht een paar dagen en probeer opnieuw.
wonderland
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2014, 18:19

Re: DV-2024

Bericht door wonderland »

Nou! Ik zie het! Wat gek, ik heb net nog gekeken en toen niet. Dank je wel voor je snelle reactie 😊
wonderland
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2014, 18:19

Re: DV 2024

Bericht door wonderland »

Super fijn! Bedankt voor de post en de update! Succes allemaal :D
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2024

Bericht door Dude »

Ik ben afwezig geweest door enkele werk gerelateerde trips maar ik zet zo snel mogelijk de jaarlijkse lijstjes van de DV op het forum.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: DV 2024

Bericht door fotooss »

Voila se. Onze Deelname is bij deze ook gebeurd voor de DV-2024. Dit jaar met 2 ingeschreven daar er geen Paspoort-plicht is. We hebben allesinds dubbel zoveel kans dit jaar hierdoor ;-)
nina08
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2021, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: DV 2024

Bericht door nina08 »

Ik heb een vraag en hoop dat er hier iemand is die antwoord weet :D

Bij het aanmelden staat er: City Where You Were Born en daaronder: Enter Birth City Only. Do not enter District/County/Province/State.
Nu weet ik dat bij veel Nederlanders in het paspoort de geboorteplaats de gemeente is en dat staat eigenlijk op al onze belangrijke documenten.

Nu twijfel ik dus: zelfde zoals het in het paspoort staat opschrijven. Zoals het dus ook op de geboorteakte en alle andere belangrijke documenten zal staan. Of echt het dorp opschrijven waar geen enkel record van te vinden is dat ik daar geboren ben?

Waarschijnlijk denk ik hier veel te moeilijk over na, help :?:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: DV 2024

Bericht door Corv »

@nina08
Geboorteplaats die op het paspoort staat invullen. Dat is de enigste correcte.
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2024

Bericht door Pjotr71 »

Ziezo, onze aanmelding voor de DV-2024 is ook alweer in orde. Hopelijk deze 7de keer meer geluk :lol:
Is er dit jaar geen overzichtslijstje met alle deelnemers van het forum? Of is (bijna) niemand dit jaar geïnteresseerd om deel te nemen?
Geen probleem voor mij hoor, dan hebben wij meer kans :D
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: DV 2024

Bericht door Greenhorn »

Compleet vergeten en klein paniekske dat ik te laat ging zijn. Morgen kijken om inorde te maken!

Zal bijna 10de keer zijn denk ik, toch eens tijd om te winnen!!

Qua foto, mag foto met gsm op witte achtergrond eigenlijk?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2024

Bericht door Nagini »

De laatste dagen voor de loterij! DV2024 inschrijfperiode eindigt morgen. De website lijdt er duidelijk onder, het koste me 10min om de officiele site tevoorschijn te halen om mijn datums te dubbelchecken :roll:

@Greenhorn : Dat mag, ik ga ervan uit dat zeker in armere landen de meeste inzendingen met zelfgemaakte foto's zijn. Let wel op dat de foto aan de eisen voldoet (grootte, witte achtergrond, positie/zichtbaarheid hoofd etc).
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2024 / HBO opleiding

Bericht door biancaatje73 »

Beste allemaal,

Ik ben alle gegevens aan het invullen, maar hier kom ik niet uit.
Wat moet ik invullen als ik een afgeronde HBO opleiding heb? Is het hoogste diploma dat ik dan heb Higschool Degree?
Heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV 2024

Bericht door hemmie »

Ik weet niet meer precies wat de opties zijn, maar afgeronde HBO is gelijk aan een Bachelor's degree, oftewel college degree.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2024

Bericht door Nagini »

Je opleidingsniveau maakt niet uit voor het winnen van de loterij. Ze vragen dat alleen maar voor hun statistieken. Maar zelfs als je invult dat je geen middelbareschooldiploma hebt kun je winnen (je kan immers ook kwalificeren met je werkervaring).

In jouw geval zou ik inderdaad 'university degree' invullen: er wordt in de VS geen onderscheid gemaakt tussen een universiteit en een technische universiteit (HBO). Maar het is dus net wat je zelf het prettigst vindt.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Dude »

Ik heb dit topic omgedoopt tot het Slow chat topic voor de DV 2024 lottery

Het topic om je inschrijving te melden in het lijstje staat online en vind je hier:
viewtopic.php?f=12&t=78633

Veel succes aan alle deelnemers
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer