Slow chat topic: DV 2024

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Greenhorn »

Was het gisteren natuurlijk weer vergeten te doen. Nu net ingevuld :)
In 2024 van plan te trouwen en erna een lange trouwreis in de VS te gaan doen, zou mooi zijn om dat te kunnen combineren met een activatievlucht :-D
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Amerikanist »

Ik sla weer eens een jaartje over.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Corv »

Vorige week toch maar even een professionele pasfoto laten maken volgens de USA standaard, fingers crossed.
CaliMami
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2021, 09:35

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door CaliMami »

:D Goedenavond Allemaal:

Heb veel problemen gehad met inloggen, maar ik ben er weer in gekomen.
Hoe gaat het met jullie allen? :thumbup:
Voor diegenen die met de DV lottery meedoen: (2024)
(Hoe klein wellicht die kans ook zal zijn, maar we blijven hopen en duimen)
Als we/je/jullie geselecteerd mogen worden, zijn jullie allen 100% zeker dat jullie echt ook zullen immigreren?
(Ik weet voor ikzelf dat ik er 100% achter zou staan, anders zou ik ook niet meedoen om de te winnen kansen niet te bezoedelen zeg maar voor anderen die er een m**rd voor deze kans zouden doen)
En weten jullie hoe lang het kan gaan duren van bv mei 2023 en het bericht dat je geselecteerd bent tot aan het interview?
Gewoon voor mijn beeldvorming 😏
Ik hoop dat al onze immigratie wensen in vervulling mogen gaan en succes allen in mei🙏🏻🙏🏼🙏🏽🙏🏾🙏🏿
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Corv »

@CaliMami

Ik doe ook ieder jaar mee, en mocht ik geselecteerd worden dan ga ik het zeker doen. Wat je zegt, waarom zou je anders meedoen. Hoelang het duurt tot het interview is koffiedik kijken. Kijk eens naar het topic van @Thoomz
Hij heeft meegedaan en woont/werkt nu in San Francisco!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door kastelke »

Tussen het invullen van de loterij en het vernemen dat je gewonnen hebt en uiteindelijk op interview gaan, kan makkelijk 1,5jaar zitten. Op die tijd kan er heel veel gebeuren dat maakt dat je niet meer naar Amerika wilt. Of kan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
CaliMami
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2021, 09:35

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door CaliMami »

@Corv Dank voor je reactie!
Ik zal Thoomz topic gauw doorlezen! Ik vind het altijd zo interessant om alle ervaringen te lezen! Het is echt heel knap om ergens anders een nieuw leven op te bouwen.
Toch sta ik er ook voor 100% achter om deze stap te maken, mocht de kans zich voordoen.

Ook weet ik dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn zal zijn, maar ja, waar op de wereld is het perfect?

Het is natuurlijk ook wat @Kastelke aangeeft (Ook dank voor jouw reactie) er kan natuurlijk erg veel gebeuren en dat sommige daarom ook besluiten om er niet mee door te gaan, dus met het immigratie proces.
Daar (ver)oordeel ik ook uiteraard (niemand)(voor) niet over 🙏🏻
Het is alleen jammer, wanneer men meedoet met de DV omdat het “gratis” is en er een “Ach, we zien wel” instelling aanhangt.

Nogmaals succes allen en leuk om hier op dit forum mee te schrijven.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door tddft_ »

Nog 3 dagen! Is er iemand net zo zenuwachtig als ik? :D
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Nagini »

Ik heb al gewonnen en ik vind het nog steeds zo'n spannende tijd van het jaar! Ik hoop dat we weer een paar winnaars op het forum hebben :)
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door fotooss »

Ik kijk er ook naar uit. Dit is de 3de keer dat we meedoen ( 1ste keer met 2 ). Ze zeggen vaak 3de keer, goede keer, zou leuk zijn moest dat hier ook zo gelden.
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door fotooss »

CaliMami schreef:
19 feb 2023, 15:28

Het is alleen jammer, wanneer men meedoet met de DV omdat het “gratis” is en er een “Ach, we zien wel” instelling aanhangt.
Ik denk toch dat de meeste op deze manier denken hoor. De DV is idd gratis, en net zoals bij een lotje uit de loterij kan je alleen maar denken " We zien wel of we iets winnen". Je kan dat toch niet manipuleren. Het is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar diegene die ECHT ECHT ECHT willen gaan, no matter what, die zal niet wachten op de DV en zoeken naar een andere haalbare mogelijkheid met grotere slaagkans zoals misschien trouwen, een werkgever zoeken met USA connectie's, of misschien wel met financiële hulp... Maar wederom niet alles is voor iedereen weggelegd, en dan is de DV zeker ook interessant hoor.
Holly17
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2023, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Holly17 »

Ik vind het ook spannend! Wanneer kunnen we checken? Ik dacht 5 mei... Ik wens iedereen heel veel succes toe, ik zal wel opgelucht zijn om het te weten zeg maar want ergens zit het toch altijd in je achterhoofd en dan is plannen maken soms wat moeilijker want stel dat je het toch zou winnen :-) Nu mag de tijd vooruit gaan ! :wink:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Corv »

@Holly17

De 6e, ook hier weer fingers crossed!
Link: https://dvprogram.state.gov/
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Nagini »

@Holly17
"DV-2024 Entrants may enter their confirmation information through the link below starting at noon (EDT) on May 6, 2023." (bron:https://dvprogram.state.gov/). Dat is 6pm lokale tijd in Nederland morgen! Houd er rekening mee dat de site meestal de eerste paar dagen volledig overbelast is, dus als je er niet door komt probeer het een paar uur later weer. Je kunt met deze link direct naar het formulier, soms helpt dat: https://dvprogram.state.gov/ESC/CheckStatus.aspx . Success iedereen!
Thoomz
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jul 2014, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: San Francisco, CA

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Thoomz »

Succes allemaal morgen!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door kastelke »

Hier staat een klok die aftelt tot aan Het Moment. :-)
Ik wens iedereen die deelnam goed geluk.
https://britsimonsays.com/dv2024-result ... few-hours/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gerlinde
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Curacao

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Gerlinde »

Helaas, net zoals de voorbije jaren, 2X de boodschap "You are not selected". Volgende jaar nieuwe kans.
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2024: Instructies en deelnemers

Bericht door biancaatje73 »

Meegedaan voor de 1e keer (ik en mijn man) en helaas......we zijn niet ingeloot!
Mijn zusje en haar man hebben ook meegedaan (voor het eerst) en hebben ook niet de loterij gewonnen.
Jammer!!
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door fotooss »

Ook hier dikke Helaas. Dit jaar met 2 meegedaan, maar alletwee dus "Not Selected". In oktober kunnen we nog eens opnieuw proberen, en anders misschien eens opzoek gaan naar andere mogelijkheden...
Holly17
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2023, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Slow chat topic: DV 2024

Bericht door Holly17 »

Hier ook 'not selected'... jammer maar het is niet anders.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer