Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aan alle nederlanders of Vlamingen in amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
L.A.
Amerika-ontdekker

Aan alle nederlanders of Vlamingen in amerika

Bericht door L.A. »

Hallo

Ik ben nog maar student en ik heb al mogen proeven van The States.
Ik ben er natuurlijk al helemaal weg van.
Ik droom er dan ook van om later in Amerika te wonen.

Maar mijn vraag is of het gemakkelijk is om je aan te passen in dit land.
En of je makkelijk werk vindt.

alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Aan alle nederlanders of Vlamingen in amerika

Bericht door kastelke »

L.A. schreef:Maar mijn vraag is of het gemakkelijk is om je aan te passen in dit land.
Moeilijk te zeggen. We hebben vrienden in Jakarta, en zij vinden het blijkbaar niet zo moeilijk om zich aan te passen. Ze hebben ook een tijd in Afrika gezeten, en preferen dat boven Amerika.
Hangt heel veel af van je eigen persoontje, en ik denk ook van het feit of je met een realistische kijk naar ginder vertrekt. Hoe hoger in de wolken, hoe harder de smak op het asfalt (of beton). ;-)
L.A. schreef: En of je makkelijk werk vindt.
Ik denk niet echt moeilijker/makkelijker dan in Ne/Be. Hangt heel erg af van je studies en werkervaring, en wàt je zoekt.
Trouwens, of je al dan niet in aanmerking komt om in Amerika te gaan wonen, dat is waarschijnlijk de grootste zorg.

Je zal heel wat leesvoer vinden in het emigratie-deel van dit forum, dus trek maar een paar nachtjes uit, en je steekt weer heel wat op!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer: