Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aan alle nederlanders of Vlamingen in amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
L.A.
Amerika-ontdekker

Aan alle nederlanders of Vlamingen in amerika

Bericht door L.A. »

Hallo

Ik ben nog maar student en ik heb al mogen proeven van The States.
Ik ben er natuurlijk al helemaal weg van.
Ik droom er dan ook van om later in Amerika te wonen.

Maar mijn vraag is of het gemakkelijk is om je aan te passen in dit land.
En of je makkelijk werk vindt.

alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Aan alle nederlanders of Vlamingen in amerika

Bericht door kastelke »

L.A. schreef:Maar mijn vraag is of het gemakkelijk is om je aan te passen in dit land.
Moeilijk te zeggen. We hebben vrienden in Jakarta, en zij vinden het blijkbaar niet zo moeilijk om zich aan te passen. Ze hebben ook een tijd in Afrika gezeten, en preferen dat boven Amerika.
Hangt heel veel af van je eigen persoontje, en ik denk ook van het feit of je met een realistische kijk naar ginder vertrekt. Hoe hoger in de wolken, hoe harder de smak op het asfalt (of beton). ;-)
L.A. schreef: En of je makkelijk werk vindt.
Ik denk niet echt moeilijker/makkelijker dan in Ne/Be. Hangt heel erg af van je studies en werkervaring, en wàt je zoekt.
Trouwens, of je al dan niet in aanmerking komt om in Amerika te gaan wonen, dat is waarschijnlijk de grootste zorg.

Je zal heel wat leesvoer vinden in het emigratie-deel van dit forum, dus trek maar een paar nachtjes uit, en je steekt weer heel wat op!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Toen ik emigreerde was dat naar de Midwest in the bible belt van de states en dit vergde wel wat aanpassingen en heeft ook redelijk wat invloed op mij gehad. Of het makkelijk is om je aan te passen is persoonlijk denk ik. Als je honkvast bent, sterk aan je familie gehecht bent, alleen of samen bent. Genoeg eigen middelen hebt of zoals ik arm als een kerkrat bent geemigreerd en zo kan ik nog wel meer bedenken.

Werk vinden is niet moeilijk. Goed betaald werk wel. Ook maakt het heel veel uit waar je woont.

In mijn omgeving kun je met 50000 per jaar uitstekend leven. In LA wordt dat een ander verhaal.

Voor de rest spit het forum door. Leer je een hoop van
Je zult ook ontdekken dat het grootste obstakel is het krijgen van een werkvergunning.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wonen in de US is iets anders dan er op vakantie gaan. Sommige mensen vinden het een geweldig vakantieland, maar zouden er nooit willen wonen. Alles heeft met persoonlijke voorkeur te maken.
Je kunt ook niet zeggen: ik zou graag in Europa willen wonen. Elk deel van de US is weer anders qua landschap, klimaat en mensen. Net zoals Italie erg verschilt van Denemarken. Of je ergens kunt wennen hangt van jezelf af.
Als je echt wilt weten of je zou kunnen wennen, ga dan eens voor langere tijd als dat mogelijk is. En bedenk dat je niet zomaar even kunt emigreren, dus stippel vast jouw carrière uit (bijv baan bij internationaal bedrijf met kans op overplaatsing). Buiten of je het leuk vindt of niet zal het "en hoe kom ik er" verhaal heel wat meer energie kosten.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

Bedankt voor de info

Maar ik heb nog een vraag: Hoe hebben jullie bepaald om in dit bepaald
gebied van amerika te gaan wonen. Heeft het met je job te maken of de omgeving of speelt de veiligheid ook een belangrijke rol.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

L.A. schreef:Bedankt voor de info

gebied van amerika te gaan wonen..
Mijn vrouw woonde in Virginia...Dus daarom woon ik in Virginia :) ...en ik zou Virginia niet verlaten voor Florida of de Noordelijke staten.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

gebied van amerika te gaan wonen. Heeft het met je job te maken of de omgeving of speelt de veiligheid ook een belangrijke rol.
Mijn vriend woonde hier al dus voor mij was het ook min of meer al bepaald waar ik zou gaan wonen. Als ik had gewild dan hadden we nog in de buurt kunnen verhuizen. Hij woonde hier namelijk al en wilde voor mij verhuizen als ik samen opnieuw zou willen beginnen in een samen uitgezocht huis. Maar dat vond ik niet nodig, want dit is een mooi huis en het ligt in een van de mooiere wijken in de omgeving.
Bij mijn vriend was het zijn werk wat hem hierheen bracht en waarom hij dus in de buurt van Houston moest gaan wonen.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Klimaat, belastingen, maar vooral de vriendelijke Texanen waren voor ons de reden om Texas voor ons avontuur te kiezen. Ik heb zeker 16 andere Staten gezien, maar Texas had en heeft alles wat ik graag wil.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

a4plus schreef:
Klimaat, belastingen, maar vooral de vriendelijke Texanen waren voor ons de reden om Texas voor ons avontuur te kiezen. Ik heb zeker 16 andere Staten gezien, maar Texas had en heeft alles wat ik graag wil.
Klopt, Texanen zijn vriendelijke mensen heb ik ervaren. Een beetje de Brabanders onder de Amerikanen maar dan nòg leuker. En Hans, geef toe, sinds daar de gemoedelijke gezelligheid van de Nederlanders bij komt wordt het er alleen maar leuker op toch? ;-)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

houstonwehaveaproblem schreef:
a4plus schreef:
Klopt, Texanen zijn vriendelijke mensen heb ik ervaren. Een beetje de Brabanders onder de Amerikanen maar dan nòg leuker. En Hans, geef toe, sinds daar de gemoedelijke gezelligheid van de Nederlanders bij komt wordt het er alleen maar leuker op toch? ;-)
zeker weten :D
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Bij mij was het de job, die is in NJ dus vandaar.

Dora
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik had er stage gelopen
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn (Amerikaanse) vrouw kreeg een aanbod om te komen werken bij het Science Museum of Minnesota in St. Paul.

Daarvoor waren we van Brooklyn naar Teaneck, NJ (derde dorp na de George Washington brug) verhuist omdat we ruimte wilden hebben voor onze zoon. En omdat huizen in NJ betaalbaarder waren.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Als je in de U.S. carriere wil maken en een goed inkomen wil verdienen, ben je vooral aangewezen op de grote steden. Als je daarbij niet in die grote stad wil wonen, en ook nog eigen grond & huis op redelijke afstand van de stad wil bezitten, moet je een tijd zoeken voordat je wat vindt. In de meeste gebieden rond de grote steden waar je vrijstaande huizen in een goede woonomgeving hebt, is onroerend goed heel erg duur. Ik kan zonder moeite een dozijn streken in de U.S. noemen waar ik liever zou willen wonen, maar vanwege de economie van die gebieden en wegens het ontbreken van grote steden kunnen m'n echtgenote en ik daar niet naar verhuizen. Jammer, maar het is niet anders.

--john
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

JohnNJ schreef: ...
In de meeste gebieden rond de grote steden waar je vrijstaande huizen in een goede woonomgeving hebt, is onroerend goed heel erg duur.
...
--john
20 minuten van het centrum van Denver vonden wij dit. Het kostte destijds net zo veel als een van de vele standaard huisjes in de suburbs.

Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Gaaf huis, wel een paar plantjes meer planten :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Door het werk van mijn vader kwamen we in de buurt van Washington DC terecht, maar we hadden de keuze van waar te wonen: Washington zelf, Maryland of Virginia. Het is heel bewust Virginia geworden, de twee staten verschillen erg. Virginia doet vriendelijker aan, het is groener (althans in de buitenwijken) en ik vind de geschiedenis erg interessant.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

a4plus schreef:Gaaf huis, wel een paar plantjes meer planten :D
Ik neem aan dat dit een oudere luchtfoto is?

Je zou er nu eens moeten kijken. Het is een supergaaf huis met een prachtige tuin er omheen. Ik vond het tenminste geweldig toen wij bij Loek op bezoek waren zo'n 1,5 jaar geleden.

Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 03 feb 2007, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:
a4plus schreef:Gaaf huis, wel een paar plantjes meer planten :D
Ik neem aan dat dit een oudere luchtfoto is?

Je er nu eens moeten kijken. Het is een supergaaf huis met een prachtige tuin er omheen. Ik vond het tenminste geweldig toen wij bij Loek op bezoek waren zo'n 1,5 jaar geleden.

Marjan
En plek zat om onze camper te parkeren in juni zo te zien.
Schitterende lokatie Loek, daar ben je hier minimaal €1.000.000,00 voor kwijt
Speakingtongues
Amerikakenner

Tja

Bericht door Speakingtongues »

Tja is het moeilijk wennen of makkelijk aanpassen hier ? Met werk zoeken heb ik zowiezo nog geen echte ervaring daar ik zelf een bedrijfje ben begonnen en dat nog steeds wel aardig loopt.
Maar wennen aan de USA ?
Ik ben hier gaan wonen omdat mijn vrouw hier woonde en geen enkel andere reden. Nooit was ik zomaar uit mezelf naar Amerika gegaan. Mij droomland was en is nog steeds Australia.
Had voordat ik Doralba ontmoetten al velen malen door de USA gezworven van West naar Oost en vond het landschap en vooral de Ruimte geweldig. Was eenmaal ooit in Florida geweest toen we met een camper ooit van SF naar Orlando overstaken en dacht toen, Never Will ik in Florida wonen ! Maar zeg dus nooit Never want nu woon ik al weer een tijd in Florida en zelfs in het drukste deel ervan. Aan Amerika wennen doe je denk ik nooit echt als je immigreert. Ik heb ook een jaar in Italia mogen wonen. Vondt dat geweldig en heb er een prachtige tijd meegemaakt in Pavia en Milaan, maar wennen kon ik daar ook niet echt. Eten, natuur, werkritme was er heerlijk, maar met Italianen samenwerken was erg moeilijk door hun latin inslag waar je als Nederlander wel even aan moet wennen. Hier in Zuid Florida is dat hetzelfde of nog erger. Afspraken met mensen is bijna niet mogelijk. Alles wordt morgen, later of nooit, ookal gaat het om grote deals en dergelijke. Dat dit meer amerikaans dan Latin is begin ik nu steeds meer te merken met zaken doen. In Amerika rent men voor je als men iets aan je kan verkopen, maar als de deal gesloten is ben je een van de zoveel klanten en is de service in heel veel gevallen Bar en Bar slecht ! Je moet echt 10 x bellen om bijvoorbeeld de juiste papieren te krijgen van een Dealer van een auto van 10 grant of meer die je al betaald hebt. Service is Restaurants is weer heel anders en vindt ik hier geweldig tov andere landen in Europa. Je bent echt Klant is Koning en men rent voor je in de meeste restaurants. Nou is dat ook wel weer goed te verklaren omdat men moet leven van de tip die jij geeft , dus willen ze je wel verwennen om een goede tip te krijgen. En als er maar iets niet goed is, wordt het meteen omgerolen of krijg je je geld terug. Daar kunnen ze in NL nog veel van leren.
Verder vindt ik het best moeilijk om aan Amerikanen te wennen. In onze vriendenkring zijn er maar een paar en de rest is Latin, maar die Amerikanen hechten over het algemeen niet zo aan vriendschap. Ook logisch want de meesten blijven gemiddeld maar 5 jaar maximaal op dezelfde plaats en verkassen dan weer. Waarom dan hechte vriendschappen sluiten als je overmorgen misschien wel 2000 km verderop woont ? Alles is Big en Snel, maar dat is allemaal erg betrekkelijk. Toen ik hier op vakantie kwam vond ik dat zo, maar hoe langer ik hier woon merk ik dat Amerika vooral in veel Techische zaken erg achter loopt op Europa. Banken doen nog heel veel met checks en Moneyorders. Internet betalingen ? Mijn bank heeft het maar als je dat programma vergelijkt met de Postbank is dit net of je handmatig het geld zelf moet brengen. De Zorg is erg slecht. Alles is heel duur maar de service is niet goed. Geen dokter die een beslissing wil nemen voordat je 5 andere dokters gezien hebt. Hij zal maar eens een verkeerde beslissing nemen en je gaat hem aanklagen, neen dan maar paar maanden van kasje naar muur tot het te laat is.................
Maar of ik wen ? Ja er is veel aan te merken om de USA. De manier hoe alles geregeld is, de politiek, enz, maar ik wen hier wel. Want veel dingen zijn hier veel gemakkelijker dan in NL. Een zaak beginnen doe je in een halve dag. Notaris regelen kan in 10 minuten. In 2 dagen ben je zelf notaris als je wilt. Service bij Garages is geweldig. Je rijdt je auto binnen en 3o min later is alles geregeld of heb je een huurauto.
Ik woon in de Sunshine state en ook al is het hier heel druk weet ik niet of ik dit zou willen ruilen tegen een Gehucht in Georgia of dergelijke. Prachtige natuur maar als je 2 uur moet rijden voor een restaurant wat wel wijn schenkt of voor een Bioscoop vindt ik dat weer veel. Hier heb je geen bergen, ruimte en dergelijke, maar wel zon, nooit koud en strand en veel Latino's die tenminste iets van het leven proberen te maken of ze nu rijk of arm zijn hebben ze gevoel en passie. Dat is iets wat ik bij veel Amerikanen en zeker ook Nederlanders wel eens mis !!
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer