Emigreren USA vader

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Emigreren USA vader

Bericht door dutch_in_seattle »

Zoals al eerder aangegeven, staat of valt alles met de vraag of je daadwerkelijk Amerikaans staatsburger bent. Al het andere is op dit moment volstrekt irrelevant. Als jij inderdaad de Amerikaane nationaliteit hebt, dan is er geen sprake van "emigratie" naar de V.S., maar gewoon "(terug)verhuizen" naar de V.S., en dat is een wezenlijk verschil. Dan kan je man via de normale kanalen met je mee. Als blijkt dat jij formeel geen Amerikaanse staatsburger bent, dan is het een heel ander verhaal. Dan ben jij gewoon een Nederlander die naar de V.S. wil en dat is erg lastig te verwezenlijken, aangezien de beschikbare wegen daartoe zeer beperkt zijn.

Ik ben zeker geen expert, maar op basis van wat ik in deze draad lees, zou het mij helemaal niet verbazen als jij geen Amerikaans staatsburger bent. Je vader mag dan wel Amerikaan zijn en je mag dan wel een Nederlands geboortebewijs hebben waarop hij als vader staat vermeld, maar zonder nadere, voor de V.S. geldige bewijsstukken zou het het wel eens heel lastig kunnen worden om een Amerikaans paspoort te krijgen, zeker ook omdat jij ondertussen ouder dan 18 bent.

Succes ermee!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Emigreren USA vader

Bericht door USInsider »

Beginning October 1, 2021, COVID-19 vaccinations will be required for all immigrant visa applicants in the United States and abroad who receive their medical examination from a Civil Surgeon (U.S.) or a Panel Physician (abroad) on or after October 1, 2021.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Emigreren USA vader

Bericht door dutch_in_seattle »

USInsider schreef:
09 aug 2022, 21:46
...required for all immigrant visa applicants...
Als blijkt dat Dreamer66 inderdaad Amerikaans staatsburger is, dan is er toch geen sprake van "immigrant visa applicant" en dan geldt die eis toch niet? Tenminste niet voor haarzelf. Uiteraard wel voor de andere, Nederlandse gezinsleden.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Emigreren USA vader

Bericht door hemmie »

Tenzij ze alleen wil gaan dus nog steeds erg relevant.
Terug in Texas!
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Emigreren USA vader

Bericht door RaphaelB »

1: Ze wilt geen vaccinaties
2: Ze wilt niet alleen gaan, maar met haar man die meteen aan het werk moet. Gaat ook niet lukken. Ik leefde ruim 2.5 jaar gescheiden van mijn (Amerikaanse) vrouw want ik had geen zin om op een K1 visum al die tijd te gaan niksen omdat je dan niet kan werken. Uiteraard reisde ik regelmatig naar mijn vrouw toe in USA. Maar ik wachtte in NL de CR1 procedure af. Ook kan je sowieso niet meteen een huis kopen, je moet eerst creditscores opbouwen wat jullie nog niet hebben. Tenzij je cash koopt. Maar dat duurde bij mij ook nog eens 2 jaar voordat ik een huis kon kopen. Veel hypotheek verstrekkers hier eisen minimaal 2 jaar aan W2 documenten (jaaropgaves van je werk).

Al met al ben je minstens 3 jaar bezig voordat alles rond is voor je hele gezin (als je al Amerikaanse staatsburger bent, maar dat is ook nog steeds niet duidelijk).

Lijkt alsof het hele plan dus niet door kan gaan. Zonde van alle goede info die hier werd gegeven
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Emigreren USA vader

Bericht door Dutchess »

Als zij zelf al VS staatsburger is (en dat is idd nog steeds niet duidelijk), dan hoeft ze geen vaccinaties om te verhuizen. Maar haar man moet dat wel, als hij een groene kaart wil.

Maar wat betreft het niet gescheiden willen wonen en toch direct aan het werk gaan van haar man heb je helemaal gelijk. Het is òf het een, òf het ander.

Ik hoop toch dat Dreamer66 nog eens laat weten of ze inderdaad dat begeerde Amerikaanse paspoort heeft kunnen bemachtigen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Emigreren USA vader

Bericht door Pete.Z »

Gokje, dit gaat dezelfde kant op als alle andere dromers die hier komen met dit soort vragen, en we horen er nooit meer wat van.
(Ik hoop dat ik ongelijk krijg!)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Emigreren USA vader

Bericht door IngridUSA »

Denk het ook. Dreamer doet haar naam eer aan.
Dreamer66
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2022, 14:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Emigreren USA vader

Bericht door Dreamer66 »

We zullen zien of ik een dromer ben, kom er nog op terug, vind het gewoon vervelend als ik aangeef geen discussie te willen over vaccines er toch mensen zijn die mensen over me heen te moeten walsen.
We hebben genoeg financiele middelen dus mijn man kán 2 jaar thuis zitten en kan ook direct met cash een huis kopen. Bedankt voor de mensen die wel serieus reageerde, ik ben er volop mee bezig en de mensen die menen te steken ook bedankt, het laat me zien dat niet iedereen perfect is.
Have a nice day. Ik meld me zodra het gelukt is
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Emigreren USA vader

Bericht door Coyote »

@Dreamer66 Wellicht omdat je zelf de discussie uitlokt?? Je wilt geen discussie maar nog wel even een steek uitdelen naar mensen die zich wel gewoon willen laten vaccineren. Onderstaande opmerking was in mijn ogen totaal niet nodig geweest maar gaf wel gelijk een hele andere wending aan jouw verhaal.
Dreamer66 schreef:
07 aug 2022, 11:02
@t disney, we zullen zien hoelang dit kaartenhuis overeind blijft staan vast niet voor altijd, en anders pech. Anti vaxxers zo zou je het kunnen noemen, ofwel mensen die wakker zijn. Verder wil ik hier geen discussie over dat word eindeloos.
Ik heb van niemand hier gelezen dat jouw keuzes worden veroordeelt. Wel wordt er verteld wat de (on)mogelijkheden zijn als jij je plan wilt doorzetten maar jullie je niet willen laten vaccineren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Emigreren USA vader

Bericht door Pete.Z »

Maar dat is meestal het probleem, mensen willen geen echt advies, ze willen bevestiging dat hun plan klopt.
Als er dan wat tegengas wordt gegeven, is het al snel de rest van de wereld die gek is, of niet wakker.

Ik hoop dat je inderdaad een Amerikaans paspoort kan krijgen, en op die manier een wat makkelijkere ingang hebt om man en kinderen ook te kunnen laten emigreren, maar neem vooral de adviezen die je hier echt wel hebt gehad serieus, en verdiep je in de verplichte vaccinaties en kijk of jullie daarmee kunnen leven.
Principes zijn een mooi iets, maar laat ze niet in de weg staan van de rest van je leven.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigreren USA vader

Bericht door Hockey »

Dreamer66 schreef:
14 aug 2022, 10:22
....... vind het gewoon vervelend als ik aangeef geen discussie te willen over vaccines ................
Oh vandaar dat je daarom dit waardeoordeel uitsprak:
Dreamer66 schreef:
07 aug 2022, 11:02
@t disney, we zullen zien hoelang dit kaartenhuis overeind blijft staan ;-) vast niet voor altijd, en anders pech. Anti vaxxers zo zou je het kunnen noemen, ofwel mensen die wakker zijn.
Jij bent de enige die hier een waardeoordeel aan het nemen van vaccinaties heeft gehangen. Eenieder die reageerde op jullie keuze heeft je er enkel op gewezen dat als jullie willen emigreren je hier geen keuze in hebt, maar de regelgeving dient te volgen, en je dus wel zal moeten laten vaccineren. Maar daarmee wordt geen waardeoordeel uitgesproken over vaccins, of jullie keuze.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Emigreren USA vader

Bericht door RaphaelB »

Niemand veroordeeld je hier. Leuk dat je “wakker” bent, maar daar heeft de uscis geen boodschap aan. Dit geldt dan vooral voor je gezin, ze moeten gevaccineerd zijn en dit wordt gecontroleerd tijdens de verplichte medische keuring. Hier behoeden we je alleen maar voor. Onderstaande vaccinaties zijn nou eenmaal verplicht, als je ze niet neemt dan kom je gewoonweg de usa niet in.

Under the immigration laws of the United States, a foreign national who applies for an immigrant visa abroad, or who seeks to adjust status to a permanent resident while in the United States, is required to receive vaccinations to prevent the following diseases:

Mumps
Measles
Rubella
Polio
Tetanus and Diphtheria Toxoids
Pertussis
Haemophilus influenzae type B
Hepatitis B
COVID-19
Any other vaccine-preventable diseases recommended by the Advisory Committee for Immunization Practices

Bron: https://www.uscis.gov/tools/designated- ... quirements
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Emigreren USA vader

Bericht door Dutchess »

Dreamer66 schreef:
14 aug 2022, 10:22
We hebben genoeg financiele middelen dus mijn man kán 2 jaar thuis zitten en kan ook direct met cash een huis kopen.
Misschien is mijn beeld vertekend omdat huizen zo duur zijn geworden waar ik woon, maar ik kan me nog steeds verbazen als mensen zomaar een half miljoen dollar cash ter beschikking hebben om een huis te kopen. Als dat zo is, zouden er waarschijnlijk nog wel andere mogelijkheden kunnen zijn om naar de VS te verhuizen (investeringsvisum), mocht het toch blijken dat je de VS nationaliteit niet bezit.

Ik ben blij dat je nog even terugkoppelt, Dreamer66 - ik hoop dat jullie je plannen kunnen waarmaken en dat je (met al deze informatie) wat meer met beide benen op de grond staat wat betreft de vereisten, vergeleken met toen je voor het eerst je vraag stelde. Ik kijk al uit naar je volgende update over hoe je paspoortaanvraag (met bewijs VS nationaliteit) gegaan is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Emigreren USA vader

Bericht door USInsider »

Even terug nav. een opmerking van DaanL. De eis tot betalen van child support geldt, zoals ik het lees, indien de US ouder US citizenship aanvraagt voor een kind out-of-wedlock, meteen na de geboorte/voor het 18e jaar. Die eis zou dus in geval van Dreamer niet van toepassing zijn.

Mbt. Covid - ik denk dat dit virus onderdeel zal gaan uitmaken van ons dagelijks leven. Dus regelmatig vaccinaties, net als de jaarlijkse griep-prik. Aangezien het CDC die prik in de lijst van verplichte vaccinaties heeft opgenomen zal de Covid vaccinatie ook wel een blijvertje zijn.

Als Dreamer inderdaad US citizen is, en zit over de Covid vaccinatie bezorgdheid kan heenzetten, komt de vraag hoe en wat en wanneer. De sponsor (Dreamer dus) moet geloofwaardig maken door bepaalde acties dat zij inderdaad naar de US wil emigreren. Daar zijn een aantal mogelijkheden voor afhankelijk van de situatie.
Sponsorship is al genoemd: 125% van minimum income is, voor een gezin van zes personen, net boven de $ 46,000 (AGI). Ik weet niet wat Dreamers kwalificaties zijn, wat voor soort werk zij doet/kan doen.
Het genoemde spaargeld kan meetellen voor sponsorship. Naar ik heb begrepen telt ong. 1/3 van het totaal als aanvulling als het US inkomen te laag is. Het bedrag in kwestie moet beschikbaar zijn, kan dus niet "vastzitten" in onroerend goed.

Ik hoop dat Dreamer ons op de hoogte blijft houden van haar bevindingen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Emigreren USA vader

Bericht door Dutchess »

Indien spaargeld en andere bezittingen meegeteld moet worden:
The total value of assets must equal at least five times the difference between the sponsor’s income and the applicable Federal Poverty Guidelines. If, for instance, that shortfall is $5,000, you must include at least $25,000 in assets on your Affidavit of Support.
Bron
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Emigreren USA vader

Bericht door hemmie »

USInsider schreef:
15 aug 2022, 00:09
Even terug nav. een opmerking van DaanL. De eis tot betalen van child support geldt, zoals ik het lees, indien de US ouder US citizenship aanvraagt voor een kind out-of-wedlock, meteen na de geboorte/voor het 18e jaar. Die eis zou dus in geval van Dreamer niet van toepassing zijn.
Dat zou wel heel.makkelijk zijn, als je zo gauw het kind 18 is opeens dat niet meer hoeft te doen, dan zou het dus na de 18e verjaardag opeens veel makkelijker worden alsnog een amerikaans paspoort voor kind aan te vragen.. Maar zoals in eerdere links en quotes is aangegeven, als je dit pas na de 18e verjaardag regelt moet je nog steeds aantonen met documenten dat de vader voor de 18e verjaardag van het kind financieel voor het kind zorgde.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Emigreren USA vader

Bericht door USInsider »

Hemmie, zo lees ik het niet. De US overheid wil niet een kostenpost oplopen. Maar wat maakt het bij een volwassen, voor zichzelf zorgend persoon, uit of de moeder in haar uppie voor het kind heeft gezorgd tot het 18e levenshaar of dat de vader heeft bijgedragen ?
Bij mijn weten kan een US vader na het 18e jaar geen US paspoort meer aanvragen voor een kind. Dat moet het kind dan zelf doen zoals hier Dreamer.
Overigens moet er een behoorlijke hoeveelheid documentatie worden aangeleverd mbt. de vader.

Dutchess, ik heb begrepen dat de 3 de factor is voor de US citizen die wil sponsoren en 5 de factor indien assets van de niet-US echtgenoot worden mee-berekend. De factor 5 zou ook gelden indien een Groene Kaart houder een echtgenote/echtgenoot wil sponsoren.
Maar ik heb nogal snel gezocht en de informatie die ik vond niet verder getoetst (wat ik voorheen wel deed).

Ik vond de info op dezelfde plek als die jij linkt:
"Multiply the difference by 3 (if the sponsor is a U.S. citizen) or by 5 (if the sponsor is a green card holder). The result is the total value of your household’s assets that you’ll need to demonstrate in order to meet the financial requirements."
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Emigreren USA vader

Bericht door Dutchess »

@USInsider - Ik heb ook maar vluchtig die ene bron gelezen. Ze hebben het inderdaad over factor van 3 als de sponsor de US citizen is èn de assets van de US citizen zijn, maar als de assets van de relative zijn (in dit geval dus de man), dan is het een factor van 5. Dank voor die verduidelijking.

Wat betreft de financiële zorg van de vader, ik snap jouw redenatie, maar als ik dit lees:
DaanL schreef:
06 aug 2022, 22:18
De website van de USCIS geeft daarbij de volgende uitleg:
...
Alternatively, if the applicant is already over the age of 18, he or she may meet the requirement if one or more documents support a finding that the father accepted his legal obligation to support the child. In such cases, the evidence must have existed (and have been finalized) prior to the child’s 18th birthday and must have met any applicable foreign law or U.S. law governing the child’s or father’s residence to establish acceptance of financial responsibility.
dan heeft USCIS het toch over volwassen aanvragers die moeten bewijzen dat de vader hun financieel heeft gesteund toen ze nog niet volwassen waren?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Emigreren USA vader

Bericht door USInsider »

Ik denk dat indien Dreamer dit wil doorzetten, ze advies nodig heeft van een goede immigratie advocaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer