3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door RaphaelB »

Dacht dat alleen usa citizens het moeilijk hadden met de Amerikaanse belastingdienst die je blijft achtervolgen in andere landen. Maar Nederland doet dit ineens ook.

Ik woon al bijna 3 jaar niet meer in Nederland, en heb alleen inkomen hier in de VS en betaal hier belasting. Ben dus ook al bijna 3 jaar uitgeschreven uit Nederland. Toch blijf ik elk jaar een groot pakket brieven ontvangen dat ik mijn wereldinkomen moet opgeven aan de Nederlandse belastingdienst. Het gaat Nederland toch niks aan wat ik in de VS verdien. Ik heb geen banden meer met NL. Wat is dit voor onzin, krijgen jullie dit ook?
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: 3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door RaphaelB »

Ik heb nog wel een Nederlands paspoort, maar begrijp niet waarom ik elk jaar aangifte moet doen over hoeveel ik in de VS verdien
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door hemmie »

Geen idee, toen wij in 2007 uit NL vertrokken hoefden we na dat 1e jaar in NL geen aangifte meer te doen. Sinds een paar jaar wel weer, maar dat komt doordat mijn man inmiddels mede-eigenaar is van het (nederlandse) bedrijf waar hij voor werkt, en daardoor nu een BV in NL heeft. Maar als je echt niets meer in NL hebt zou je geen aangifte hoeven moeten doen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: 3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door goldenhills »

Ben ik een buitenlands belastingplichtige?
U bent een buitenlands belastingplichtige als u niet in Nederland woont, maar wel Nederlands inkomen of vermogen hebt.
Denkt de belastingdienst terecht of onterecht dat dit het geval is?

Wij krijgen geen dikke brieven van de belastingdienst. Voor het jaar dat we verhuisden naar de VS hebben we het papieren M-biljet gedaan, en ook uitstel van de conserverende aanslag gekregen. Daarna was het heerlijk rustig.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: 3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door kastelke »

Geen idee hoe het in Nederland gaat, maar in Belgie moet je een speciaal belastingformulier invullen om je ook voor de belastingen uit te schrijven. Als dat in Nederland ook het geval is, en je hebt dat niet gedaan, misschien dat dat de oplossing is?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: 3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door RaphaelB »

Ik heb geen inkomen, vermogen of toeslagen meer in NL. Dus weet ook niet waarom dit me blijft achtervolgen. Ik ben tevens 100% uitgeschreven uit NL uit alles. Ik zal wel contact met ze opnemen
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door heidem »

Voor je contact met ze opneemt, is het handig om vast te stellen wat je precies hebt gekregen: een uitnodiging om aangifte te doen of een uitnodiging om het wereldinkomen op te geven. Die laatste zou je alleen moeten krijgen als je een toeslag ontvangt of een verdragsbijdrage betaalt aan het CAK.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: 3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door Jessica88 »

Ik krijg het ook elk jaar en ben nu bijna vier jaar weg uit NL. Na het tweede jaar had ik er geen inkomen meer, maar toen zeiden ze dat ze mijn inkomen nodig hadden om toeslagen te berekenen; terwijl ik geen toeslagen ontvang want ik ben ook al bijna vier jaar uitgeschreven. Nu heb ik weer een verzoek voor wereldinkomen gekregen, en in de brief stond ook dat dit verplicht is. Ik vraag me ook af waarom ik dit maar blijf krijgen, dus ben benieuwd wat ze jou vertellen!
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: 3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door RaphaelB »

Beetje late reactie, maar ze vertelden me dat ik via deze website de fout kan aangeven.
https://www.rvig.nl/meldpunt-fouten-in- ... w-gegevens

Op die website helemaal naar beneden scrollen naar “ Gegevens over inkomen, uitkering of toeslagen”

Aangezien ik helemaal niks uit Nederland ontvang, geen toeslagen, inkomen niks. Dus ik zou dat bericht niet eens moeten ontvangen dat ik elk jaar mijn Amerikaanse inkomen aan Nederland moet opgeven. Hopelijk wordt het gecorrigeerd
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
MGTOW_Homeboy
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2020, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 3jr geleden naar de VS verhuisd. NL blijft elk jaar aandringen op belastingaangifte

Bericht door MGTOW_Homeboy »

Je moest voor/net na je verhuizing het M-Formulier aanvragen. Als je de stappen op het formulier nu probeert in te vullen zul je waarschijnlijk vast lopen in de te selecteren opties, dan kom tot de conclusie: bel de belasting telefoon en maak bezwaar.

Het inderdaad niet meer nodig om gegevens door te geven aan de berovingsdienst in Nederland.

Je moet een bezwaarschrift sturen (soms meerdere keren) naar:

Belastingdienst
Postbus 2523
6401 DA Heerlen
The Netherlands

Betreft: Bezwaar Opgaaf Wereldinkomen 20##

Mocht je twijfels hebben kun je de situatie voorleggen aan de belastingtelefoon, de wachttijd voor de internationale vragen valt mee.
Daar krijg je te horen wat ik hierboven typte ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer