Zoektocht naar een goed school district in Florida

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
tomdr
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 aug 2011, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 12

Zoektocht naar een goed school district in Florida

Bericht door tomdr »

Goede morgen/middag allemaal,

Om even het kader te schetsen: Ik krijg voor de 2de keer de kans om via mijn werkgever (tijdelijk) te emigreren naar Amerika. Na in 2019 een periode van 6 maanden te hebben gespendeerd in Somerset NJ is het deze keer de beurt aan Sunrise FL.
Dit keer voor (minstens) 18 maanden en met het verschil dat we de vorige keer nog geen school verplichtingen hadden. De oudste was in 2019 5 jaar en heeft een half jaar kunnen meegenieten van het kindergarten gebeuren. Aangezien dit niet vasthing aan het district waar we woonden was de zoektocht naar een appartement/huis toen ook iets "simpeler".

Nu zijn we dus 3 jaar verder en is de situatie geëvolueerd naar een flinke 8 jarige zoon momenteel in het 2de studiejaar (groep 4 voor onze Nederlands vrienden), die (hoogstwaarschijnlijk) na de herfstvakantie in oktober zal gaan aansluiten in grade 3.
Daarbovenop is er nog een zusje bijgekomen die deze week 2 gaat worden, maar in dit verhaal dus van ondergeschikt belang 😊

Ik ben intussen al meerdere malen ter plaatse geweest, zowel werk gerelateerd als vakanties, maar zoals gedacht nooit gelet op de huizen, woonwijken, scholen…
De laatste weken hebben we al heel veel opzoekingswerk gedaan over de regio maar wou toch ook even polsen of er misschien ervaringsdeskundigen hier aanwezig zijn. Ik heb gemerkt dat de school districts met name Broward & Palm beach wel een goede rating krijgen over het algemeen dus dat lijkt mij wel ok, de vraag is meer in hoeverre moet je rekening houden met een score van een school zelf dan? Of is dat allemaal relatief? Verder moesten er aanbevelingen zijn waar het leuk is om te wonen voor een gezin met kinderen, rustig maar toch “iets” te beleven, mogen die tips ook altijd komen! De regio waar ik nu vooral naar aan het kijken ben is tussen Sunrise, Fort Lauderdale en Boca Raton. Ik zou niet te ver van de werkplek willen afzitten aangezien hybrid working nog niet echt een ding is daar…

Alvast bedankt voor de feedback en moesten jullie vragen/opmerkingen hebben shoot!

Tom
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Zoektocht naar een goed school district in Florida

Bericht door hemmie »

Ik heb zelf geen ervaring met Florida. Ik geloof wel dat daar flinke verschillen zijn tussen goede en slechte scholen en schooldistricten (overal wel, maar in sommige staten moet je nog meer opletten dan in andere), dus je moet het denk ik wel goed uitzoeken. Je kunt kijken op websites als greatschools.org of schooldigger.com, maar uiteindelijk is de info van mensen die er wonen wel het beste (neem dan wel meerdere meningen, sommige mensen kunnen nogal overdrijven😀). In de Facebook groep Nederlanders in Amerika is veel info te vinden, daar heb ik ook wel vaker vragen zien langskomen over de scholen in Florida, maar ik weet niet meer over welk deel van Florida dat ging.
Terug in Texas!
tomdr
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 aug 2011, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Zoektocht naar een goed school district in Florida

Bericht door tomdr »

Bedankt voor het advies. Ik heb mij in elk geval ook al aangemeld voor de groep "Belgen in Amerika" op facebook :geek2:
De sites die je hier beneden aan haalde heb ik inderdaad ook al geraadpleegd. Maar de reviews op zulke sites tegenwoordig zijn niet meer altijd volledig te vertrouwen, dus vandaar plaatselijk advies is nog altijd het beste..
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Zoektocht naar een goed school district in Florida

Bericht door hemmie »

Ik weet niet in hoeverre Florida nog een eigen beoordelingssysteem heeft. Hier in TX krijg elke school elk jaar een "report card". Ook niet perfect, maar geeft je wel een idee, zeker als je niet alleen naar de puur resultaten kijkt maar ook naar het soort leerlingen op de school (2 scholen met dezelfde score, waarbij 1 school veel meer leerlingen uit gezinnen met lage inkomens heeft, dan doet die school het dus eigenlijk beter).
Terug in Texas!
tomdr
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 aug 2011, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Zoektocht naar een goed school district in Florida

Bericht door tomdr »

Voor de volledigheid even meegeven dat we na een lange en uitdagende zoektocht een huis hebben gevonden in Cooper City met als voornaamste eigenschap een A rated school. Vanaf 1/10 mogen we dit ook onze “thuis” noemen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Zoektocht naar een goed school district in Florida

Bericht door hemmie »

Gefeliciteerd, succes met de verhuizing!
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer