Vraag over k-1 visa aanvraag

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vraag over k-1 visa aanvraag

Bericht door ValerieLe »

Goedenavond iedereen,

Afgelopen week hebben ik en mijn verloofde eindelijk onze k-1 visa aanvraag verstuurd.

Nu kreeg ik wat stress omdat ik 3 foto’s van ons heb bijgevoegd en hier geen datum op heb geschreven. Wel onze handtekening en de datum dat we het hebben getekend.
Ik las namelijk dat veel mensen de datum en waar de foto is genomen op de achterkant hebben geschreven, is dit een dealbreaker omdat wij dit niet hebben gedaan?

Denk dat er sowieso niet meer veel aan te doen is, maar 10,5 maand wachten om afgewezen te worden zou zuur zijn.
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Vraag over k-1 visa aanvraag

Bericht door MariekeH »

Ik neem aan dat die foto's niet het enige bewijs zijn dat je hebt meegestuurd? Voor de petitie is het vooral belangrijk dat je aantoont dat jullie elkaar in de afgelopen 2 jaar in het echt gezien hebben. Dit doe je met boarding passes, passport stamps, etc. Daarnaast moet je ook bewijzen dat jullie van plan zijn om met elkaar te trouwen (d.m.v. Intent to Marry letters). Foto's zijn extra, en niet noodzakelijk voor de petitie. Je kan de foto's t.z.t. meenemen naar je interview met de correcte datum erop. Het zou kunnen dat ze er dan naar kijken, maar ze kunnen de foto's ook compleet negeren.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over k-1 visa aanvraag

Bericht door ValerieLe »

@MariekeH jep, hebben we allemaal meegestuurd. Ik heb al een boekje gemaakt met alles wat ik mee ga nemen naar het interview (zal wss nog wel lang duren)

In onze declaration letter heb ik per ongeluk 2 verschillende datums gezet. En er niet bij gezet op welke dating website we elkaar ontmoet hebben. Mijn verloofde heeft met USCIS gebeld en de mevrouw gaf aan dat de declaration letter niet belangrijk was en dat het meer belangrijk is dat het een echte relatie is en we elkaar in de afgelopen 2 jaar hebben gezien.
Was namelijk bang dat ik hiervoor een RFE voor binnen ga krijgen, maar er is niet veel aan te doen dan afwachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer