Alleen kleding schoenen etc verschepen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
wendg81
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 nov 2021, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 11

Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door wendg81 »

Ik ga naar Amerika verhuizen om bij mijn partner in te trekken. Ik heb aardig wat kleding, schoenen etc waar ik geen afscheid van wil nemen. Als ik zoek naar een verhuisbedrijf vind ik alleen zaken over het verhuizen van een inboedel. Hoe kan ik deze dingen dan laten verschepen? Ook een container? En heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf die dit doet en wil mij vertellen welke dat is?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door hemmie »

Theoretisch kan een deel ontainer ook, maar dat lijkt me voor alleen kleding en schoenen ook nog te veel. In jouw geval moet je denk ik kijken naar het versturen van extra bagage (er zijn aanbieders die dat los van jouw reis versturen), of een paar dozen via post/koeriersbedrijf.
Terug in Texas!
DennisNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2021, 11:29

Re: Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door DennisNL »

Via PostNL kun je pakketten naar de VS laten versturen, online paklijst maken, betalen en inleveren bij een PostNL-punt vanaf zo'n 25 euro geloof ik: https://www.postnl.nl/campagnes/online-frankeren-vs/.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door roelb »

Is zelf meenemen, eventueel in meerdere keren, geen optie?

Als je een business class ticket koopt mag je sowieso 2 stuks bagage van 32kg inchecken en ook nog 2 volgestouwde cabin trolleys meenemen (regels Delta, KLM of AF). Heb je ook nog minimaal Skyteam Elite (silver) status dan mag je nog een extra koffer van 32kg inchecken. Oftwel, je kunt dan ruim 120kg bagage meeslepen, per persoon. Retour NYC kost je ca 2000 euro. Ik neem aan dat je nog wel eens op en neer naar Nederland vliegt, dus dan kun je die vlucht op dat ticket terug naar Europa voor gebruiken. En dan weer een nieuwe retour vanuit Europa boeken om terug te komen. Vereist wel een beetje planning vooraf, maar zeker nu er geen change fees zijn kun je die vlucht terug naar Europa ook nog eens wijzigen. En een retour Europa-> USA is meestal goedkoper dan andersom.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik weet niet of dit nog steeds kan, maar toen ik ruim twintig jaar geleden naar de V.S. verhuisde, kon je bij transport- of verhuisbedrijven bijvoorbeeld één pallet (1 bij 1 meter) laten vervoeren. Je kon dan spullen op die pallet stapelen tot iets van 1.80 m of zo. Daar werd dan krimpfolie omheen gewikkeld en vervolgens met een andere lading naar de bestemming vervoerd. Die pallet werd vervolgens voor de deur afgeleverd. Dat duurde wel even, aangezien het volgens mij met de boot ging, maar was wel veruit de goedkoopste oplossing.

Succes met je verhuizing!
--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door Corv »

@wendg81

Windmill Forwarding en Transpack in Nederland, Gosselin in België. Deze verhuisbedrijven kunnen regelen dat je spullen in een groupage container gaan, zodat je geen hele container hoeft te huren.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door Martijn88 »

Hangt er vanaf hoeveel het is. Ik heb 3 verhuis dozen (wel stevige) met FedEx laten versturen, was ongeveer EUR 110 per doos, maar wel in 2 dagen bezorgd. Je kan eventueel extra koffers meenemen zoals hierboven al als tip was gegeven, wij hadden met KLM geupgrade naar Business omdat we beiden 2 zware koffers mee hadden genomen.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door Jessica88 »

Ik heb toen ik zo'n tien jaar geleden stagiaire was in de VS een koffer naar NL op laten sturen met send my bag. Heb het later ook nog wel eens gebruikt toen ik in het VK woonde. Werkte erg goed voor mij; en was 10 jaar geleden vrij goedkoop. Weet niet of dat nu nog zo is. Verder heb ik toen ik geëmigreerd ben een paar jaar geleden twee 23kg koffers meegenomen en een klein koffertje handbagage, en ben daarna nog een keer terug gegaan voor bezoek en heb spullen meegenomen. Hopelijk heb je hier wat aan!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door roelb »

Verzenden van een koffer van 32kg met Sendmybag kost je iets van 200 euro per koffer, met het risico dat er nog invoerrechten geheven worden.

Als je 2 koffers van 32kg zou willen verzenden kost dat dus 400 euro. Een mixed fare ticket (business EU->USA en economy USA->EU) kun je vaak al voor rond de 1400 euro kopen, beetje afhankelijk van de bestemming en of je ver genoeg van te voren boekt. Je kunt dan diezelfde koffers kostenloos zelf meenemen op de heenweg, zonder risico op het betalen van invoerrechten.

Het prijsverschil met een economy ticket is dan niet heel groot meer, zeg ook nog eens zo'n 400 euro. Ik zou dat er altijd voor over hebben om voorin te zitten. En de retourvlucht naar europa kun je slim gebruiken voor een gepland bezoek aan Europa, waarbij je dan weer opnieuw dezelfde truc uithaalt om in de US terug te komen, met opnieuw een vlucht US->EU voor een volgend gepland bezoek.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Alleen kleding schoenen etc verschepen

Bericht door Corv »

Bijvoorbeeld bij Transpack is het starttarief naar New York verschepen in een groupage container €339,00. Zij regelen dan ook het inklaren e.d.
En aangezien je in de USA gaat wonen hoef je geen invoerrechten enzo te betalen omdat je zending verhuisgoed betreft. Je moet even kijken wat de maat/gewicht is van jou verzending en een offerte bij hun vragen, of een van de 2 andere die ik eerder genoemd heb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer