Piloot in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Cornelis26
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2022, 16:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Piloot in Amerika

Bericht door Cornelis26 »

Hoi iedereen,
Ik ben Cornelis / 16 jaar / en ik doe vwo.
Ik wou altijd al piloot worden [ in Nederland].
Sinds een 1/2 jaar begin ik steeds meer interesse te krijgen om te wonen in Amerika.
Als ik 18 ben dan wil in ieder geval een tijdje in Amerika zijn om te kijken of het echt is zoals hoe dat ik denk dat het is.
Maar als het me bevalt en ik zou er willen wonen dan zou ik graag piloot daar willen worden.
Ik weet dat educatie daar heel duur is maar een piloten opleiding in Nederland is evenduur en meestal nog duurder want het zijn prive opleidingen in Nederland. In Nederland is de financïering waarschijnlijk wat makkelijker te regelen dan als een foreigner in de VS maar ik kan zelf ook het hele bedrag opbrengen als ik 1/2 jaar bij me ouders werk na me 18e dus tot me 20e.
Alleen ik weet niet zeker of dat er wel baankansen zijn voor piloten in Amerika. [ ik denk van wel zeker na de corona crisis.]
En ik weet niet of ik dan dingen als bv een green card moet aanvragen of iets.
Of dat er andere dingen zijn waarmee ik rekening mee moet houden.
Alvast bedankt.

[EDIT] vragen
Is de IRS veel erger dan de nederlandse belasting dienst? Ik wil piloot worden en later ook nog in real estate gaan. [ huis verhuur en huizen opknappen om te verkopen]
Verdienen piloten in Amerika evenveel als Nederlandse piloten?
Laatst gewijzigd door Cornelis26 op 29 apr 2022, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Piloot in Amerika

Bericht door mtl »

Een greencard zal wel handig zijn ja. Daarvoor is er een greencard lottery.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Piloot in Amerika

Bericht door Bennogr »

Ik zou eerst piloot worden in Nederland. Ook al is het even duur of duurder in Nederland dan in de VS. Immers: je kent de weg, de taal, en de gewoonten in Nederland, de VS is (voorlopig) voor jou een onbekend gebied. Als je eenmaal piloot bent in Nederland, zal het waarschijnlijk/hopelijk/misschien iets makkelijker worden om piloot te worden in de VS.

Plus: je kunt dan tijdens je Nederlandse opleiding uitvinden of piloot zijn inderdaad een levenslange baan voor je is. Er is immers altijd een kans dat het piloot-zijn je tegen zal vallen. Toen ik 12 was, wilde ik dierenarts worden, maar tijdens een werkweek van mijn middelbare school op Texel mocht ik mee met een echte dierenarts. En toen werd me duidelijk dat dierenarts ook inhield van achteren een koe ingaan. En dat is niet ZO romatisch als het in boeken klonk. Niet dat piloten en dierenartsen met elkaar te vergelijken zijn, maar het is een voorbeeld.

Ben uiteindelijk toch wel goed terecht gekomen: journalist en tolk geworden. En dubbele nationaliteiter in de VS.

Jaag je idealen na, maar blijf realistisch. Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Cornelis26
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2022, 16:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Piloot in Amerika

Bericht door Cornelis26 »

In zowel Nederland als in Amerika zal de opleiding veel geld kosten.
Als ik na een tijdje het niet meer wil dan zal het even jammer zijn.
Maar vliegen vind ik echt leuk en ik denk niet dat het tegen zal vallen.
En om als nederlandse piloot in de vs te werken moet je weer nieuwe examens afleggen.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Piloot in Amerika

Bericht door Nagini »

Het grootste probleem hier is dat je om in de VS te mogen werken een werkvergunning zoals een groene kaart nodig hebt. Er is helaas geen online formulier wat je even kunt invullen om een werkvergunning te krijgen. Daar gaat een lang en lastig proces aan vooraf waarbij je een baanaanbod moet hebben liggen, of je moet geluk hebben (door de liefde van je leven in amerika te vinden of door de visumloterij te winnen). Voor een opleiding is het makkelijker om een visum te krijgen, maar dan loop je het risico een Amerikaanse piloten-opleiding te hebben gedaan en je daarna geen werkvisum kunt krijgen en terug naar Nederland moet. Of dat een probleem is ligt aan of een Amerikaanse opleiding hier ook telt (geen idee, ik heb biologie gestudeerd :D).

Vraag eens na bij amerikaanse vliegscholen hoe het werkt met buitenlanders die in de VS aan de slag willen. Je zult lang niet de enige zijn met zo'n droom. Maar als je bijvoorbeeld bij de vliegschool van United Airlines kijkt, zie je al snel dit:
You're eligible to apply for United Aviate Academy if you:
  • Are at least 18 years old
  • Are a U.S. citizen or legal permanent resident (we do not sponsor foreign visas)
  • Have a high school diploma or GED equivalent
Ze gaan je dus niet helpen met het krijgen van een visa. Als de werkgever niet meewerkt, blijven alleen het 'trouwen met een amerikaan' en 'win de visumloterij' over. Waarschijnlijk is het makkelijker om eerst piloot te worden in Nederland, en dan over te stappen naar een Amerikaanse maatschappij. Dan ben je veel 'waardevoller', en is de kans groter dat ze de moeite doen om je aan te nemen. Maar ook hier zie je veel "Legally able to work in the U.S. without sponsorship" als requirement bij banen (wederom United).
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Piloot in Amerika

Bericht door MariekeH »

Ik maak uit jouw bericht op dat je nog nooit in de VS geweest bent. Doe dat eerst eens, voor een vakantie, een jaar high school, of wat dan ook.

Je pilotenopleiding in de VS volgen is nou niet echt een logische keus als dat ook in Nederland kan, maar je kan, als je de financiele middelen hebt, uiteraard proberen om een studentenvisum te bemachtigen. Dat garandeert echter niet dat je na je studie ook in de VS mag blijven om te werken. Je zal dan een werkgever moeten vinden die bereid is jouw werkvisum te sponsoren.

De logische keuze zou zijn om je opleiding in Nederland te doen (misschien zijn er opties voor een korte uitwisseling tijdens je studie?) en later via je werkgever proberen om overgeplaatst te worden naar de VS.

Hoe dan ook, ga vooral eerst eens naar de VS!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Piloot in Amerika

Bericht door IngridUSA »

Ik zou eerst eens proberen in NL te gaan starten en kijken of je door de keuring komt. Dat is geen appeltje eitje, dus als je dat redt ben je al een heel eind en kun je je toekomstplannen verder gaan vormgeven. Zo niet, dan moet je toch op zoek naar iets anders. Succes!

Kleine tip: het is niet ‘me ouders’ maar mijn ouders, mijn 18e en mijn 20e. Of eventueel m’n.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Piloot in Amerika

Bericht door els70 »

Ik las ooit eens op een luchtvaartforum dat Amerikaanse piloten veel minder verdienen dan Europanen. Vermits de US airlines een groot gedeelte van de kosten van pilotenschool op zich neemt en vandaar dat het salaris lager ligt in de US. Het systeem heeft dan wel voordelen, beter een lager salaris, dan een hoog salaris zoals in Belgie of Nederland maar wel een hypotheek moeten afsluiten van 100 000 $ voor de opleiding.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Piloot in Amerika

Bericht door Old Faithful »

IngridUSA schreef:
29 apr 2022, 23:11
Kleine tip: het is niet ‘me ouders’ maar mijn ouders, mijn 18e en mijn 20e. Of eventueel m’n.
En 1/2 jaar is niet hetzelfde als 1 à 2 jaar. Ik denk dat je dat laatste bedoelt met
als ik 1/2 jaar bij me ouders werk na me 18e dus tot me 20e.
:wink:.

In welke klas zit je en heb je al een profiel gekozen met de vakken die je voor de opleiding tot piloot nodig hebt?

Succes met je studie.
Groet,

Old Faithful
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Piloot in Amerika

Bericht door sandpatt »

Geen idee of dit voor NL ook zo is, maar tijdens de pilootopleiding in BE is het zo dat je een aantal maanden stage moet gaan doen in Amerika.
Wie weet kom je dan wel de liefde van je leven tegen, of leg je contacten met Amerikanen die later nog van pas kunnen komen.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Piloot in Amerika

Bericht door asv60 »

Al zou je de opleiding in NL doen(maar 10% komt door de selectie)dan is je Europese brevet niet zomaar geldig in Amerika.
En een groter obstakel is dat je als piloot in Amerika minimaal 1500 vlieguren moet hebben gemaakt voordat je bij een airline kunt gaan werken.
Dat betekent dus eerst een aantal jaren op bv een Cessna vliegen, of eerst een baan in NL accepteren en daar je vlieguren maken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer