K-1 VISA vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

K-1 VISA vragen

Bericht door ValerieLe »

Goedenavond iedereen!

Over een paar maanden gaan ik en mijn verloofde eindelijk beginnen aan het emigratie process naar Amerika toe. We zouden eerst gaan trouwen in België, maar helaas hadden we een van de documenten niet op tijd binnen en moest mijn verloofde terug naar de VS vanwege herplaatsing door het leger.

In mei beginnen we dus aan het K-1 VISA process. Heel spannend allemaal, maar het lijkt me vooral goed lezen en wachten. Alsnog heb ik nog een aantal vragen waar ik en mijn verloofde tegen aan liepen.

Vraag 1.
In 2023 word ik 21 in juli. Ergens had ik gelezen dat als je 21 word je visum niet meer geldig is? Alhoewel ik aanneem dat mijn visum aanvraag van mei 2022 hopelijk wel voor die tijd word goedgekeurd indien dit niet zo zou zijn hoe gaat dit dan ter werk?
En indien ik voor mijn 21ste op de K-1 Visa naar Amerika mag, hier trouw en adjustment of status aanvraag, moet de adjustment of status dan ook voor ik 21 word gedaan of erna?

Vraag 2.
Mijn verloofde heeft een aantal jaar geleden een boete gekregen voor “littering” en dit moet dus aangegeven worden op de I-129F formulier. Hier bij staat dat hij documenten moet aanleveren hierover, hoe komt hij aan zulke documenten en waar kunnen die verkregen worden?

Dat waren mijn 2 belangrijkste vragen, voor de rest is eigenlijk alles wel duidelijk. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met verstand over het visum! Alle hulp is gewaardeerd!!😊
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door hemmie »

1. Waar heb je dat gelezen? Link? Ik kan me er niets bij voorstellen en denk dat je dingen door elkaar haalt. Als kinderen ans dependents mee naar de VS verhuizen op het werkvisum van een ouder dan vervalt dat visum als ze 21 worden, maar dat betreft dus een heel andere situatie.

2. In welk land kreeg hij die boete? Als dat de VS is is een nederlands/belgische groep waarschijnlijk niet de beste plek om dat te vragen.
Terug in Texas!
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door ValerieLe »

@hemmie uhm ja ik weet dat dus niet meer. Ik kan me alleen herinneren dat iets van als je 21 word je visum ongeldig word. Dat zal daar dan wel van zijn.

Ja klopt het is in Californië gebeurd en ik heb ook gekeken online, maar kon hier niks over vinden en dacht ik waag het hokje dat iemand het misschien hier weet.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Nagini »

Hallo Valerie,

Wat spannend en leuk!
1. "Aging out" slaat op jongvolwassenen kinderen van oudere petitioners die 21 worden tijdens het proces, en dus dan hun visum kunnen verliezen. Dat lijkt mij gezien jouw leeftijd niet van toepassing :p
2. Zolang de 'crime' in de US plaatsvond, kan immigrations die gegevens zelf inzien, en ze zullen dit waarschijnlijk tijdens de background check tegenkomen. Ik heb zelf geen K1 visum gedaan, maar zover ik kan zien gaan de vragen op het formulier voornamelijk over zware misdaden, zoals assault, sex crimes, drugs-gerelateerde dingen etc. Littering valt hier niet onder. Deze vragen zijn vooral bedoelt om erachter te komen of er redenen zijn om te twijfelen of de relatie stand zal houden, en of je aanstaande financieel voor zichzelf en jou kan zorgen.

Bij vraag 4.a.van Part 3 kun je dus "Yes" invullen, en dan bij 4.b aangeven dat het om een littering charge ging, hoe hoog de boete was, en dat 'ie betaald is. Voor deze vraag word geen verdere informatie gevraagd (zoals court documents), behalve in een specifiek geval wat niet voor jou van toepassing is. Het lijkt me sterk dat dit problemen gaat veroorzaken.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door ValerieLe »

@Nagini
Dankuwel voor uw reactie!!
We hebben uiteindelijk nog de documenten op kunnen halen voor de ''littering'' boete en doen er die voor de zekerheid toch bijvoegen.

Op het i-129F formulier vragen ze ook de informatie over mijn ouders. Mijn ouders hebben dus roepnamen die niet op hun paspoort staan. Op het formulier moet je ''given name (first name)'' en ''middle name'' invullen.
Moet ik de roepnamen bij given name invullen en hun namen die op het paspoort staan bij middle name invullen?

Weet iemand toevallig ook waar je de preciese datums van je vorige werkgevers kan vinden? Ik kan wel op UWV mijn vorige werkgevers vinden, maar niet een datum van contracten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Martin & Marianne »

Given name of first name is geen roepnaam. Een roepnaam heeft geen enkele status dus waarom zou je die in willen vullen?

Marianne
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Hockey »

ValerieLe schreef:
20 feb 2022, 13:15
Moet ik de roepnamen bij given name invullen
Nee! Een given name is bijvoorbeeld Johannes, terwijl de roepnaam Jan is. Dus invullen: Johannes en niet Jan.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Nagini »

Hey Valerie!

Goed om te zien dat jullie zo serieus bezig zijn met de aanvraag :)
Namen op visumaanvragen moet je altijd invullen zoals op het paspoort staat. Als daar de roepnaam niet bij staat, hoef je die dus niet te noteren. Eventueel kan de naam soms onder 'other names used' worden gezet, maar die vragen ze meestal alleen voor jezelf (bijvoorbeeld als je Catharina heet maar als Cathy door het leven gaat en die naam ook op een diploma staat oid).
Voor data van werkgevers hoeft het niet heel precies, dus mik op het goedkrijgen van de maand/jaar, en kies de eerste van de maand of de dag die je denkt dat je eerste dag is. Het doel van deze vraag is vooral om te zien of je bepaalde beroepen/kwalificaties hebt waar ze meer over willen weten, je hoeft niet te bewijzen dat je genoeg gaat verdienen, daar is je verloofde voor. Stel je runt een coffeeshop, programmeert raketsystemen of je bent een nucleaire wetenschapper. Verder is deze vraag ook een manier om fraude te ontdekken; een groot gat in een CV kan bijvoorbeeld een (verdoezelde) lange gevangenisstraf zijn. Ze zullen je niet afwijzen omdat je niet meer weet of je op 10 of 13 Juni als vakkenvuller bij de AH begon. (ik noem maar een bijbaantje, gezien je jonge leeftijd).
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door ValerieLe »

@Nagini ja we zijn nu al bezig met alles invullen en alles bij elkaar te halen en dan in mei gaan we het opsturen wanneer we elkaar weer zien (hopelijk invullen met Rusland en de US).

Mijn ouders hebben wel meerdere namen, dus zet ik dan alleen de eerste naam die op het paspoort staat bij given name en de rest bij middle name of alles bij given name? Mijn ouders geven namelijk aan dat ze geen doopnamen hebben. Mijn vader zijn gehele naam pastte ook niet in het vakje😅

Dankjewel voor je reactie(: het is allemaal heel spannend en omdat ik het zelf doe wil ik het graag goed doen zodat er geen vertragingen etc. zullen zijn of in ieder geval de kans er van verminderd.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Bennogr »

Je hebt het over 'overplaatsing voor het leger.' Belgische of Amerikaanse leger? Beide moeten juristen hebben die je verder kunnen helpen. Waarschijnlijk beter en goedkoper (gratis?) dan losse advocaten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door ValerieLe »

@Bennogr
Hij is een marinier in het Amerikaanse leger, hij was gestationeerd in Europa en hier wouden wij ook trouwen. Helaas is dit toen niet doorgegaan vanwege dat we zijn geboorte akte niet op tijd binnen hadden en we deze nodig hadden. Nu is hij onderhand al gestationeerd in de VS weer. Vandaar mijn zin “overplaatsing van het leger”.

We hebben geen speciale zaak dus ik zie het nu niet van iemand juridisch inhuren. Het visum aanvragen gaat niet anders omdat hij in het leger zit, alleen moet hij in het leger dingen regelen zodra we getrouwd zijn. Heel veel mensen doen het visum zelf aanvragen, zoals ik al zei we hebben niks speciale dus vind het zonde van het geld.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Nagini »

Bij de namen vul je ze in zoals op het paspoort, waarbij de eerste (of eerste twee, zoals bij "Jan Willem") meestal de 'first name' is, en alles wat niet je achternaam is de middle names. Zie het volgende voorbeeld (niet mijn echte naam, maar heeft dezelfde elementen):

Linda________Amalia Priscilla ____ van der Poort
^ first name_____^middle names_______^last/family name

Zeker bij je ouders niet super belangrijk, in veel landen is zo'n naamsysteem anders dus mensen doen hier vaker maar wat goed lijkt (In China zou het voorbeeld als 'Poort Linda' worden geschreven, in brazilie hebben mensen vaak veel achternamen en in sommige derdewereldlanden hebben zeker oudere mensen soms geen achternaam!). Ik heb zelf ook meerdere 'middle names' die op de meeste formulieren afgekapt worden (dan staat er Priscil oid in plaats van Priscilla), en daar verder nog nooit een probleem mee gehad. Bij sommige overheidsinstanties kan een achternaam als 'van der Poort' soms ook alleen maar als 'VanderPoort' worden gespeld, bij mijn rijbewijs stonden ze geen spaties toe in de tekst. Zo kom je aan bekende 'veramerikaansde' Nederlandse namen als 'Vanderbild'. Het is mij al vaker verteld dat ze mijn achternaam heel sjiek vinden klinken :lol:
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Bennogr »

Ik wilde alleen maar zeggen dat ze bij het Amerikaanse leger juristen hebben die soldaten helpen. Je bent bepaald niet de eerste met een dergelijk "probleem" dus ze zouden je moeten kunnen helpen. En volgens mij hoort dat bij hun baan, zodat ze dat gratis zouden moeten doen. Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door ValerieLe »

@Bennogr ah okay, ik dacht dat u bedoelde dat ik een jurist moet nemen vanwege een probleem. We hebben geen voorliggende problemen die het roet in het eten zou kunnen gooien van onze visa dus zag niet het nut om iemand hier voor te betalen, maar als het leger deze gratis aanbied is dit altijd een voordeel.
Dankjewel (:
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door ValerieLe »

Goedenavond iedereen,

Weet iemand of het paspoort wat je hebt tijdens dat je de k-1 visa applicatie aanvraagt en je daarvan de I-94 formulier invoegt ook hetzelfde paspoort zijn waar uit eindelijk het visum op komt te staan?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Nagini »

Het K1 visum komt in het paspoort te staan wat je meeneemt naar je interview. Als je paspoort bijna verloopt, kun je een nieuw paspoort aanvragen en dat meenemen naar je interview, plus je oude, onklaar gemaakte paspoort of een kopie. Zolang je bewijs hebt dat je oude paspoort het paspoort van de K1 -aanvraag is, zal dat geen problmen opleveren. Het visum wordt dan in je nieuwe paspoort geplakt. Nadat je naar de VS bent gereisd en bent getrouwd, vraag je een greencard aan. De 'groene kaart' is een fysiek pasje, net als een IDkaart in Nederland of Belgie. Die komt dus niet in je paspoort. Hoop dat dat helpt!
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door ValerieLe »

Ja heel erg! Dankjewel.

Ik heb toch voor de zekerheid nog een nieuw paspoort aangevraagd voor dat ik in mei naar de VS reis en het visum aangevraagd zal worden.


Weet iemand toevallig ook of ik bij het gedeelte “mailing address” “street number and name” ook bij mijn Nederlandse address eerst het nummer en dan de straat of moet ik die gewoon zoals wij het schrijven invullen?
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Martijn88 »

Ik heb volgens mij gewoon het NL format aangehouen, dat maakt niet heel veel uit volgens mij.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door ValerieLe »

@Martijn88 ik heb het nu ingevuld zoals het op het formulier gevraagd word dus nummer en straat naam, is dit dan geen probleem?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: K-1 VISA vragen

Bericht door Nagini »

In principe maakt je Nederlandse adres niet zoveel uit. Als je paspoort in NL met de post wordt teruggestuurd komt zowel "Dorpsstraat 3" als "3 Dorpstraat" gewoon aan. Het Amerikaanse systeem lijkt het wat moeilijker te vinden als je de NLse volgorde aanhoud, dus dat zou ik niet aanraden (persoonlijk hier ervaren, kan ook aan onze norse postbode liggen...). Ik kan het weten, ik heb jarenlang maar wat aangemodderd hiermee :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer