Medical exam voor visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
tfrass
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2022, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 0

Medical exam voor visum

Bericht door tfrass »

Beste allen,

Ik wil graag meedoen aan de volgende green card lottery, maar heb een paar vragen over de medische keuring die volgt na winst van de lottery.

Er word gezegd dat je toegang tot je medisch dossier moet verlenen aan de 'physical examiner'.
Zal hij er dan achterkomen dat ik het verleden lichte verslavingszorg heb gehad voor cannabismisbruik? Ik weet dat former drug abusers niet eligble zijn.
Mijn vraag is of iemand zich in een soortgelijke situatie bevind/bevond en of het mogelijk is om die gegevens over verslavingszorg uit mijn medisch dossier te halen?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Medical exam voor visum

Bericht door Nagini »

In de eerste plaats is je winkans niet groot, dus in de meeste gevallen raad ik aan je gewoon in te schrijven, en dan dingen op te lossen ALS je wint.

Je hebt gelijk dat iemand met een drugsverslaving niet admissible is voor de US of A. Maar iemand met een verleden van drugsverslaving kan wel admissible zijn: "If the applicant is classified as a drug abuser or addict, the applicant can apply again for an immigration benefit if his or her drug abuse or addiction is in remission" (bron: https://www.uscis.gov/policy-manual/vol ... -chapter-8).Volgens de DSM (bron;https://www.cdc.gov/immigrantrefugeehea ... tions.html) wordt remissie gezien als meer dan 12 maanden geen drugsmisbruik ("no symptoms except cravings").In dat geval is je opname in een kliniek juist bewijs dat je niet langer verslaafd bent. De arts zou je tijdens de medical ook om een drugstest als bewijs kunnen vragen. Op dezelfde cdc pagina staat onderaan een tabel met "Indications for Laboratory Drug Screening", bijvoorbeeld onverklaarbare pauzes in school of werkverleden. Houd er rekening mee dat voor de verplichte test (syphillis) bloed of urine afgegeven moet worden, waar ze dus eventueel ook op drugs zouden kunnen testen, alhoewel ze daar waarschijnlijk wel toestemming voor nodig hebben. Marihuana kan erg lang detecteerbaar zijn in lichaamssappen, mocht je nog recreatief gebruiken.

Mocht je in remissie zijn, dan denk ik niet dat het een onmiddelijke afwijzing zou zijn. Misschien iets meer hoepels om door te springen, maar niet onmogelijk. Marihuana is nu ook in veel staten hier legaal, dus is minder problematisch dan bijv heroine. Als je weet dat je positief gaat testen op drugs, zou ik er niet aan beginnen; je wordt meestal minimaal 12 maanden geweigerd, waardoor je je DV visum verspeelt. Drugs-gerelateerde veroordelingen zouden het verhaal wel flink lastiger maken, ongeacht welke substantie in het spel was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer