Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
JanineL1984
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2021, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door JanineL1984 »

Hi hi :)

Ik heb al eerder eens een bericht gepost dat wij graag willen emigreren naar de US en kregen echt super reacties, dus vandaar dat ik het nog een keer probeer :). Mijn man is Amerikaan maar woont vanaf zijn 4e in NL. Gezien zijn dubbele nationaliteit kunnen wij gelukkig vrij gemakkelijk emigreren. Ik had al eerder aangegeven dat we aan Raleigh dachten, maar we zijn momenteel nu een aantal weken in de US bij familie en hebben ook NC bezicht. Raleigh sprak ons niet aan helaas maar Charlotte daarentegen ENORM erg en met name Huntersville. En nu komt mijn vraag ;) mijn man heeft nog geen creditscore opgebouwd en dit zouden wij graag willen doen uiteraard van te voren ;). Dus wij zouden graag (zijn nu nog 1 week in de US) een bankrekening openen zodat wij daarna een creditcard kunnen openen (daarvoor heb je, lees ik steeds, een Amerikaans bankrekening nummer nodig) of eventueel (als dat kan) onze NL AMEX omzetten in een US versie. Alleen alle banken die wij tot nu toe hebben gebeld willen dat je al in de US woont, dus we kunnen geen familie adres opgeven geven ze aan omdat ze ook een utility bill willen etc. Dus ik hoop heeeeel erg dat jullie misschien een tip of idee hebben waar/hoe wij dit kunnen openen. Alvast enorm bedankt!!!!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4937
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door hemmie »

10 jaar geleden was Bank of America vrij makkelijk daarin, wij konden daar al een bankrekening openen voordat we in de VS woonden, en ik had dat toen van meerderen gehoord. Hebben jullie die al geprobeerd?
Terug in Texas!
JanineL1984
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2021, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door JanineL1984 »

Hoi @hemmie
Ja die hebben wij ookal gebeld en zij gaven helaas ook nee aan :(
Wat hebben jullie toen aangegeven?
Wij gaven aan dat we hier nog niet wonen en het adres van mijn man zijn Oma kunnen opgeven... misschien moeten we iets anders aangeven ;)??
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4937
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door hemmie »

Onze situatie was heel anders, wij verhuisden voor werk naar de VS, en hadden geloof ik wel een brief van de werkgever mee. We gebruikten ook het adres van kantoor. Misschien zijn er ook wel regionale verschillen, ze zijn hier in Houston natuurlijk heel erg gewend aan expats en emigranten.
Jammer dat het bij jullie niet lukt nu, en ook wel verrassend aangezien je man zelfs amerikaan is.
Terug in Texas!
JanineL1984
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2021, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door JanineL1984 »

Dank je wel voor je reactie @hemmie
We hebben iig gelukkig al wel een NL AMEX en als ik het goed begrijp kunnen we dit straks omzetten en dat we dan toch al een creditscore hebben ivm met de NL AMEX creditcard :)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door MattRob »

Wij hebben al jaren een rekening bij Wells Fargo (omdat wij een vakantiewoning in Florida hebben). Een paar maanden geleden kregen we een brief, dat de rekening opgeheven gaat worden als wij niet in de USA wonen. Toen wij afgelopen maand in Florida waren, naar Bank of America gegaan, maar die hebben hetzelfde beleid, net als Citibank. De grote banken gaan dit dus eisen. We kregen toen de tip om naar een wat 'kleinere' lokale bank te gaan. Wij zijn uiteindelijk bij Regions geëindigd; daar werden we netjes ontvangen en konden we direct een rekening openen, met alles online (ook met mooie App), dus wij zijn weer happy. Dus is zou vooral eens bij wat kleinere (niet te klein ... you never know) lokale bank te kijken. Wellicht zit Regions daar ook, daar kan het dus ! Succes !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 478
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door Nagini »

Ik heb destijds vanuit Nederland een bankrekening geopened bij Discover. Die willen wel een adres (om je debit card en cheques naar toe te sturen), maar ik hoefde geen bewijs te leveren dat ik daar ook daadwerkelijk woonde. Wel nodig: een amerikaans telefoonnummer en je social security number (je man zou die in principe al moeten bezitten?). Creditscore opbouwen vanuit het buitenland blijft lastig.

Omzetten van Nederlandse Amex naar Amerikaanse is pretty straigthforward zodra je de bankrekening hebt. Zover ik heb gehoord/eigen ervaring, krijg je geen directe overzetting van een kredietscore, maar je kunt wel direct een kaart met een wat hoger limiet krijgen. Dat is veel handiger dan een prepaid cc met een limiet van 500$.
Kijk ook eens op mijn DV2020 topic, ik heb daar net een update geplaatst over de creditscore, en een paar handige tips gekregen! viewtopic.php?f=12&t=74363&start=40
JanineL1984
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2021, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door JanineL1984 »

Heel erg bedankt voor jullie berichten en tips, zeker ook qua creditscore!!

Discover hebben wij ook geprobeerd inderdaad maar die heeft ook nee gezegd omdat we geen utility Bill kunnen overleggen helaas.

Ben bang dat we toch nog even moeten wachten, en dan komt het volgend jaar vast goed :)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door ADE01 »

Zijn jullie een bank binnen gelopen of enkel via de telefoon geprobeerd? In persoon gaat het naar onze ervaring makkelijker, iemand kan jouw gegevens (paspoort, social security #, enz) controleren en je kunt uitleggen dat je momenteel nog geen vast adres hebt. Zo hebben wij ook een bank rekening gekregen, ruim voordat we gingen verhuizen. Dit was wel bij een lokale bank overigens. En je moet zoals andere aangeven wel een tijdelijk adres hebben.
JanineL1984
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2021, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door JanineL1984 »

Dank je wel voor je reactie!
Dit hevveb we inderdaad ook geprobeerd! Misschien zijn ze waar lastiger in Ohio ;)
We zijn nu net weer terug in Nederland.
Maar zullen het proberen ook als we weer in NC zijn!
Nogmaals bedankt!!
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door MDeckers »

Ik weet niet of ze daar ook zitten, maar wij hebben bij Bank of the West (BNP group) makkelijk een rekening geopend, alsook credit card gekregen (van zodra ik SSN had, voor rekening & debit cards was dit niet nodig). Ze hebben diensten voor expats waarbij ze geen rekening houden met credit score (bieden bv. ook hypotheken, maar geen idee hoe competitief ze zijn).

We hebben een tweetal weken onze Belgische AMEX voor alles gebruikt, tot we onze Amerikaanse AMEX Gold in de bus hadden. Nu wordt die voor alles gebruikt.
marcod1981
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2022, 22:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door marcod1981 »

Hoi Janine,
Wat leuk te lezen dat jullie je willen vestigen in Charlotte NC. Wij gaan aankomend jaar wel emigreren naar Raleigh. Mijn schoonvader woont daar.
Ik kan nog niet veel zeggen over het afsluiten van een Amerikaanse rekening. Mijn vrouw gaat volgende maand naar Raleigh om een rekening te openen. Ze is us citizen en heeft een SSN, maar woonachtig in NL.

Groetjes Marco
JanineL1984
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2021, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door JanineL1984 »

Hoi Marco

Wat leuk!
Hier hetzelfde gezien mijn man ook een SSN heeft.
Als jullie tips hebben tot zijn ze meer dan welkom!
Groetjes Janine
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door tanteto »

First Bank is ‘lokaal’ in de Carolinas, misschien lukt het daar:

https://localfirstbank.com/
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2239
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door Big Al »

Probeer het ook eens bij een plaatselijke of regionale "credit union". Die kunnen veel gemakkelijker maatwerk leveren vanwege de regelgeving. Vaak zijn ze specifiek opgezet voor bepaalde doelgroepen (bijv. onderwijs, (ex-)defensiepersoneel) en ze weren mensen die niet in die groep zitten. Er zijn echter ook "credit unions" waarvan de doelgroep niet zo specifiek is.
Inkie70
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2022, 11:23

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door Inkie70 »

Ik ga ieder jaar naar de VS om vrienden te bezoeken en/of mijn kinderen die hier stage lopen.
Ik heb dit jaar een bankrekening kunnen openen bij Regions Bank in NC.
Geen probleem, gewoon binnen lopen en vragen of het mogelijk is. Ik heb geen SSN en gebruik het adres van vrienden als postadres.
Omdat ik de rekening en bijbehorende VISA kaart niet regelmatig gebruik, betaal ik $ 5 per maand aan bankkosten.
michelvd
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2011, 11:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door michelvd »

Een aantal jaar geleden reden we in Californië in "the middel of nowhere" ineens langs een kantoor van de Rabobank.
Heb je de Nederlandse banken ook al eens gevraagd wat de mogelijkheden zijn?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door USInsider »

Rabobank in de US is wholesale banking, niet betaal-rekeningen voor particulieren.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2239
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door Big Al »

Nederlandse banken met een tak in de VS zullen vrijwel volledig onafhankelijk van elkaar opereren vanwege de wetgeving (VS, NL, EU) en privacy-wetgeving (vnl. EU).

Ik kan me niet voorstellen dat een Amerikaanse tak van een Nederlandse bank toegang zal hebben tot de gegevens in Nederland (of the EU).

Zal het eens navragen - ik werk bij een Amerikaanse bank die ook takken in Canada en GB heeft.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Bankrekening openen nu we in US zijn maar in NL wonen

Bericht door goldenhills »

michelvd schreef:
05 dec 2022, 17:32
Een aantal jaar geleden reden we in Californië in "the middel of nowhere" ineens langs een kantoor van de Rabobank.
Tja, Rabobank = agro = Californië :wink:. In Salinas is zelfs een Rabobank Stadion :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer