Financiële onafhankelijkheid.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
RICKtheBRICK12
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2022, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Financiële onafhankelijkheid.

Bericht door RICKtheBRICK12 »

Hallo allen,

Ik lees in het emigratieverhaal van Dennis dat hij moest aantonen zich financieel te kunnen redden.
Moet dit inderdaad voor de DV-Green Card Lottery?
Hoe doe je dit, en hoeveel geld is genoeg? Er staat online wel wat over een poverty grens, welke je met 25% moet overschrijden, maar dit blijkt alleen van toepassing op sponsoren. Hoor graag van jullie!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Financiële onafhankelijkheid.

Bericht door Nagini »

Hey Rick,
Welkom op het forum! Voor de DV-loterij moet je inderdaad bewijzen dat je geen 'public charge' wordt, zoals dat heet. Dat betekent dat je of genoeg financiële middelen moet kunnen aantonen, of een sponsor moet hebben via het I-134 formulier. De meeste consular officers, waaronder die in Amsterdam vragen hiernaar tijdens het interview, en op sommige ambassades wordt zelfs specifiek naar een I-134 gevraagd (voornamelijk in armere landen). Over het algemeen willen ze zien dat je jezelf redelijk kunt onderhouden in de overgangsperiode. Dat is dus afhankelijk van je situatie; een gezin met 5 kinderen heeft meer geld nodig dan een alleenstaande, en iemand met een baancontract op zak zal het makkelijker hebben dan iemand met een vaag plan. Brit Simon houd dat op minimaal 10.000 p.p.. Voor meer informatie kun je zijn site bekijken, hij heeft een aantal video's en artikelen over de public charge regel en de I-134: https://britsimonsays.com/all-about-pub ... ort-i-134/.

Ik lees verder op je introductie-post dat je geen winnaar bent, maar je wil inschrijven voor DV2024 volgend jaar. Supertof! Dat betekend wel dat dit een beetje voorbarig is. Je winkans is niet zo groot (andere op dit forum zullen dit zeker beamen), en zelfs na winst duurt het nog maanden tot meer dan een jaar tot je interview. Dat zou dus 2025 zijn. Genoeg reden om aan te nemen dat je financiële situatie zeker zal veranderen tussen nu en dan, en dan moet je ook nog winnen! Ik zou me dus vooral geen zorgen maken, en gewoon inschrijven.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Financiële onafhankelijkheid.

Bericht door noukie7 »

Je moet idd aantonen dat je geld hebt. Ons geld zat tijdens het interview nog in ons huis (dat was nog niet verkocht), maar het geld dat op de bedrijfsspaarrekening van mijn man stond (+ €50.000) was voldoende volgens het consulaat voor een gezin van 4 personen. Spaargeld is idd wel een vereiste tenzij je idd gesponsord wordt zoals hierboven beschreven.
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Financiële onafhankelijkheid.

Bericht door Martijn88 »

Weet niet precies hoe het zit met de DV lottery, maar ik dacht dat de minimum inkomenseis om iemand te sponsoren ongeveer $23K is. Je kan inkomen vervangen door spaargeld, het bedrag moet je dan door 5 delen (of door 3 voor een spousal visum). Weet niet of ze hier met de DV schappelijker in zijn, zeker gezien je uit NL komt, maar het is wel iets om even goed naar te kijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer