Wonen in of omgeving van Fort Lauderdale

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Mriekie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wonen in of omgeving van Fort Lauderdale

Bericht door Mriekie »

Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen in Florida (Fort Lauderdale). Wij zijn zeer serieus aan het overwegen om deze stap te gaan maken. Ik heb nog een aantal vragen over het leven hier. Wellicht dat één van jullie mij hiermee kan helpen :)
Misschien goed om hierbij aan te geven is dat wij een kindje van 1 jaar hebben.

- wat zijn fijne wijken om te wonen in de omgeving van Fort Lauderdale (kindvriendelijke, parken, speeltuinen e.d.) en wat zijn ongeveer de huurprijzen in deze wijk voor een woning met 2 à 3 slaapkamers? Wat zijn wijken waar ook expats wonen?
- omdat ik zelf graag 1 of 2 dagen vrijwilligerswerk zou willen doen vraag ik mij af wat de kosten voor kinderopvang zijn? Ik heb begrepen dat dit onder de 4 jaar vooral particulier is.
- wat zijn ongeveer de kosten voor een autoverzekering?

Alvast bedankt! :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wonen in of omgeving van Fort Lauderdale

Bericht door hemmie »

Ik ken de regio niet maar wat betreft kinderopvang, kinderen gaan normaal gesproken pas naar school in het schooljaar waarin ze aan het begin van het schooljaar al (bijna) 5 zijn (exacte datum verschilt per staat). Daarvoor zijn er daycares en preschools, maar behoorlijk duur allemaal. Je zou kunnen kijken naar een preschool (mother's day out programma) via een kerk, meestal bij methodisten en baptisten kerken, dat is voordeliger maar ook beperkter in uren en dagen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wonen in of omgeving van Fort Lauderdale

Bericht door Nagini »

Houd er rekening mee dat je in de VS in principe een werkvergunning of EAD moet hebben voor vrijwilligerswerk. Dit komt voort uit de gedachte dat 'vrijwilligers' in theorie betaalde banen overnemen. Voor sommige spousal visas is dat automatisch, maar in veel gevallen moet dit apart aangevraagd worden. Dit kan een paar weken tot zelfs maanden duren om verwerkt te worden. Voor sommige bijzondere visas is het zelfs niet mogelijk; maar ik ga ervan uit dat het hier om een L of H1B visum gaat. Gaan ze er ooit achter komen als je illigaal gratis 'werkt'? Onwaarschijnlijk, maar het kan het lastiger maken als je naar een officielere positie zoekt (zoals bij een NGO aan de slag ipv koffie schenken in een bejaardentehuis, om een voorbeeld te geven).

Autoverzekeringen in de VS zijn redelijk duur; kijk bijvoorbeeld eens op zo'n artikel: https://www.valuepenguin.com/cheap-car- ... rida-study. Verder maakt het uit waar je woont, of je een dure of goedkope auto gaat rijden, of je volledig of slechts minimaal gedekt wilt zijn, etc etc. Een punt van aandacht; niet alle verzekeraars werken makkelijk met internationale rijbewijzen, en vaak betaal je meer dan een 'lokale' bestuurder. Ik (WV) zit daarom bij Progressive terwijl ze niet de goedkoopste waren. Maar het was veel minder gedoe :oops:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wonen in of omgeving van Fort Lauderdale

Bericht door ADE01 »

Niet bekend met wijken e.d. maar een huur huis met 2-3 slaapkamers in Ft Lauderdale gaat al snel boven de 2500 per maand zijn. Ik krijg op zillow bijvoorbeeld maar 19 resultaten op "huis met 2 slaapkamers onder de $2500". Er zijn op het moment enorme tekorten op vrijwel alles, dus ook huizen. Een appartement in een complex of condo zal makkelijker te vinden zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer