DV-2023

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV-2023

Bericht door Nagini »

In principe is er geen MBO, HBO of WO in de VS, dat is allemaal 'college' of universiteit. Dus als je een hogere opleiding hebt afgerond, zou ik voor 'undergrad' gaan, met een master of PhD kies je 'graduate'. Het maakt verder niet zoveel uit; met de vraag wordt tijdens het proces weinig gedaan. Het wordt geloof ik vooral voor statestieken verzameld. Op britSimon's blog zijn er vaker mensen die hebben gewonnen terwijl ze die vraag verkeerd hebben beantwoord (zelfs met de optie 'geen opleiding afgerond'). Je educatieniveau is alleen van belang tijdens het interview; je moet dan bewijzen dat je minstens 12 jaar onderwijs gevolgt hebt, of dat je opleiding equivalent is aan wat ze in de VS als toegangseisen voor college hebben.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Mochten mensen interesse hebben, er is een deelnemerslijst voor DV2023 geopend op het forum. Altijd leuk om te zien wie voor de eerste keer meedoet (en wie al 30 jaar...).

viewtopic.php?f=12&t=77284
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

DebbieTimmermans schreef:
11 okt 2021, 13:23
Ik heb hier in België een Bachelor in de Vroedkunde.
Als het je menens is om naar de V.S. te verhuizen zou ik mijn tijd niet verliezen met de lottery…
Met jouw opleiding zou ik eens ziekenhuis binnen stappen en vragen of ze je kunnen gebruiken?
Tussen nu en 2035 hebben ze hier 60.000 extra medisch personeel nodig!
Een lid hier op dit forum is je al, met succes, voorgegaan! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer