DV-2023

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 478
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2023

Bericht door Nagini »

In principe is er geen MBO, HBO of WO in de VS, dat is allemaal 'college' of universiteit. Dus als je een hogere opleiding hebt afgerond, zou ik voor 'undergrad' gaan, met een master of PhD kies je 'graduate'. Het maakt verder niet zoveel uit; met de vraag wordt tijdens het proces weinig gedaan. Het wordt geloof ik vooral voor statestieken verzameld. Op britSimon's blog zijn er vaker mensen die hebben gewonnen terwijl ze die vraag verkeerd hebben beantwoord (zelfs met de optie 'geen opleiding afgerond'). Je educatieniveau is alleen van belang tijdens het interview; je moet dan bewijzen dat je minstens 12 jaar onderwijs gevolgt hebt, of dat je opleiding equivalent is aan wat ze in de VS als toegangseisen voor college hebben.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 564
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: DV-2023

Bericht door GoBucks »

Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 478
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2023

Bericht door Nagini »

Mochten mensen interesse hebben, er is een deelnemerslijst voor DV2023 geopend op het forum. Altijd leuk om te zien wie voor de eerste keer meedoet (en wie al 30 jaar...).

viewtopic.php?f=12&t=77284
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: DV-2023

Bericht door Disney-Golf »

DebbieTimmermans schreef:
11 okt 2021, 13:23
Ik heb hier in België een Bachelor in de Vroedkunde.
Als het je menens is om naar de V.S. te verhuizen zou ik mijn tijd niet verliezen met de lottery…
Met jouw opleiding zou ik eens ziekenhuis binnen stappen en vragen of ze je kunnen gebruiken?
Tussen nu en 2035 hebben ze hier 60.000 extra medisch personeel nodig!
Een lid hier op dit forum is je al, met succes, voorgegaan! :thumbup:
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: DV-2023

Bericht door AlexFL »

Ligt het aan mij of is de interesse in de DV Lottery door ons NL/BEérs de afgelopen 10 jaar tot bijna niets meer gezakt? Dit waren in het verleden naar mijn ervaring drukkere topics en ook wel elk jaar wel een paar nl'se winnaars. De laatste 3-4 jaar is het slow-chat topic er eigenlijk niet eens, en als er winnaars zijn hooguit 1 of 2.

Of zijn de deelnames net zo hoog als in het verleden en komt men niet meer op het forum? Ik doe dit jaar voor de 12x mee en heb de hoop eigenlijk ook wel verloren, maar daarnaast ben ik inmiddels 12 jaar verder in het leven en waar ik gedurende de eerste 6 jaar van mijn deelname direct was vertrokken na het winnen, doe ik nu nog altijd mee en heb zoiets van ik kijk wel mocht het gebeuren..
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: DV-2023

Bericht door fotooss »

Ik denk persoonlijk dat bij de voorbije jaren vooral de Pandemie en onzekerheid een rol zal gespeeld hebben dat er misschien minder aanvragen zijn. Gezien de stijgende prijzen in algemeen, de opnieuw stijgende rente in de USA, en het feit dat de DOLLAR ondertussen sterker is komen te staan tegenover de EUR, zal veel mensen toch ook nog wat doen afwachten of zelfs afhaken. Ik zelf speel nu voor de 2de keer mee, en volg de financiële markten een beetje. 6 maanden geleden koste een huis van 350000$ ongeveer 300000€. Nu kost datzelfde huis ondertussen al 330000€ en komt daar ook nog een stijging van de rente bovenop want niet iedereen heeft zomaar 350k te grabbel liggen. Denk dan velen misschien toch ook afwachtend zijn dan...

Ik kijk althans uit naar 7 mei om mijn lotje te valideren en te kijken of we misschien geluk hebben ;-) Fingers Crossed, ik zal mee duimen voor jou ...
Laatst gewijzigd door markro op 02 mei 2022, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 629
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: DV-2023

Bericht door Corv »

Het is bijna weer tijd om te gaan checken! Veel geluk iedereen 👍🇺🇸
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: DV-2023

Bericht door Amerikanist »

AlexFL schreef:
01 mei 2022, 19:07

Ik doe dit jaar voor de 12x mee en heb de hoop eigenlijk ook wel verloren, maar daarnaast ben ik inmiddels 12 jaar verder in het leven en waar ik gedurende de eerste 6 jaar van mijn deelname direct was vertrokken na het winnen, doe ik nu nog altijd mee en heb zoiets van ik kijk wel mocht het gebeuren..
Ik heb precies hetzelfde. De Amerikaanse droom is er ergens nog wel, maar in het onwaarschijnlijke geval dat ik vanmiddag gewonnen blijk te hebben, zou ik goed moeten nadenken.

Het komt deels omdat ik nu meer zou moeten opgeven hier in NL dan tien jaar geleden, maar ook door negatieve ontwikkelingen in de VS. Ik zie meer verdeeldheid, meer extremisme, meer armoede, meer economische onzekerheid.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: DV-2023

Bericht door Disney-Golf »

Amerikanist schreef:
07 mei 2022, 11:37
Het komt deels omdat ik nu meer zou moeten opgeven hier in NL dan tien jaar geleden, maar ook door negatieve ontwikkelingen in de VS. Ik zie meer verdeeldheid, meer extremisme, meer armoede, meer economische onzekerheid.
Als het je over de streep zou kunnen trekken?
De situatie is de laatste 10 jaar hetzelfde gebleven hoor!
Het komt nu enkel meer in het nieuws, da’s al…🤷‍♂️
Gerlinde
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Curacao

Re: DV-2023

Bericht door Gerlinde »

Voor de 6de keer meegedaan, helaas geen van beide geselecteerd. Hopelijk hebben andere hier meer geluk.
YupYup2
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2021, 16:40

Re: DV-2023

Bericht door YupYup2 »

Ik ben helaas ook niet geselecteerd. Volgend jaar weer opnieuw proberen.
RiesenSet
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2020, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: DV-2023

Bericht door RiesenSet »

Wij helaas ook beide niet geselecteerd.
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: DV-2023

Bericht door fotooss »

2de keer meegedaan, helaas pindakaas. Meer geluk volgende keer...
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: DV-2023

Bericht door AlexFL »

Not selected 😅
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10171
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: DV-2023

Bericht door Hockey »

Amerikanist schreef:
07 mei 2022, 11:37
AlexFL schreef:
01 mei 2022, 19:07

Ik doe dit jaar voor de 12x mee en heb de hoop eigenlijk ook wel verloren, maar daarnaast ben ik inmiddels 12 jaar verder in het leven en waar ik gedurende de eerste 6 jaar van mijn deelname direct was vertrokken na het winnen, doe ik nu nog altijd mee en heb zoiets van ik kijk wel mocht het gebeuren..
Ik heb precies hetzelfde. De Amerikaanse droom is er ergens nog wel, maar in het onwaarschijnlijke geval dat ik vanmiddag gewonnen blijk te hebben, zou ik goed moeten nadenken.

Het komt deels omdat ik nu meer zou moeten opgeven hier in NL dan tien jaar geleden, maar ook door negatieve ontwikkelingen in de VS. Ik zie meer verdeeldheid, meer extremisme, meer armoede, meer economische onzekerheid.
Ik heb dat ook en doe daarom niet meer mee. Toen ik 37 was was opnieuw beginnen in de VS een avontuur. Nu ben ik 50 en is opnieuw beginnen iets waarvan ik me afvraag "waarom". Bovendien zijn mijn ouders nu 90 en hulpbehoevend. Nederland is zeker niet het paradijs, maar is de VS dat wel als je op je 50e opnieuw moet beginnen in de VS en niet via een werkvisum een goede baan daar krijgt?

@Moderators, ik weet dat je geen volledig voorgaand bericht mag quoten, maar hopelijk snappen jullie waarom ik het nu toch heb gedaan.
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: DV-2023

Bericht door Amerikanist »

Helaas pindakaas.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV-2023

Bericht door Wanderlust »

Hier ook opnieuw not selected.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV-2023

Bericht door tddft_ »

Helaas, not selected.
I left my heart in LA
Mieke_B
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: DV-2023

Bericht door Mieke_B »

Hier ook 2 maal not selected ☹️
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: DV-2023

Bericht door kwarktaart »

Helaas ook hier een teleurstelling te verwerken. Twee maal not selected.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer