Amerikanen zijn fake people

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Pete.Z »

Misschien ligt het. Wel niet aan de.Amerikanen?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Harry »

Corv schreef:
19 sep 2021, 18:19
Gerard-1992 schreef:
19 sep 2021, 01:42
.. In Nederland als je alleen al iemand voorbij loopt groeten ze al .
Mmmm, ik maak in NL juist het tegenovergestelde mee. Iemand voorbij lopen en toevallig aankijken krijg je vaak een erg agressieve reactie. In de USA het tegenovergestelde, veel interessante gesprekken en uitnodigingen gehad met spontane ontmoetingen op straat. Maar misschien kan @Gerard-1992 wat meer info geven waar hij woont/gewoond heeft?
Dat begrijp ik dus echt niet, wij hebben 20 jaar in een klein dorp gewoond en daar was het heel normaal om elkaar bij het wandelen of fietsen te begroeten. Nu wonen we tijdelijk in een nieuwbouwwijk van de provincie hoofdstad van Gelderland op weg naar het centrum van de oudste stad van Nederland en we hadden verwacht dat het hier heel anders zou zijn. Het tegendeel is waar, werkelijk iedereen van jong tot oud groet of knikt, een praatje maken is heel normaal, misschien is het in het westen anders, maar hier in het oosten is (bijna) iedereen vriendelijk en aardig. :D
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door boonens »

Pete.Z schreef:
19 sep 2021, 18:39
Misschien ligt het. Wel niet aan de.Amerikanen?
:lol: @ interpunctie.

Ik woon niet in Amerika, maar heb inmiddels wel ruim twintig jaar voor verschillende Amerikaanse bedrijven gewerkt. Deels herken ik wel wat @Gerard-1992 zegt; in mijn (werk)relaties met Amerikanen bespeur ik, t.o.v. andere nationaliteiten, ook een 'veel geschreeuw, weinig wol' verhaal.

'Fake people' vind ik echter wat ver gaan. Ik zou het eerder 'iets te dik aangezette beleefdheid' noemen, waarbij het gevaar dreigt dat voor een nuchtere Europeaan het idee ontstaat dat er meer is dan dat er in werkelijkheid is.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Coyote »

Gerard-1992 schreef:
19 sep 2021, 00:27
Amerika is van buiten mooi maar van binnen is het fake
Tja, en wat wil je bereiken met zo'n openingspost?

Als je er 5 jaar over gedaan hebt om dat te ontdekken dan vraag ik mij af waarom je nog steeds in Amerika woont. :dontknow:

Altijd leuk dit soort topic. Gegarandeerd een hoop reacties. Wellicht was het daar ook wel om te doen.

Ik heb de :happy1: er maar vast bijgepakt... :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door kastelke »

boonens schreef:
19 sep 2021, 20:46
Ik woon niet in Amerika, maar heb inmiddels wel ruim twintig jaar voor verschillende Amerikaanse bedrijven gewerkt. Deels herken ik wel wat @Gerard-1992 zegt; in mijn (werk)relaties met Amerikanen bespeur ik, t.o.v. andere nationaliteiten, ook een 'veel geschreeuw, weinig wol' verhaal.

'Fake people' vind ik echter wat ver gaan. Ik zou het eerder 'iets te dik aangezette beleefdheid' noemen, waarbij het gevaar dreigt dat voor een nuchtere Europeaan het idee ontstaat dat er meer is dan dat er in werkelijkheid is.
Dit is ook hoe ik het ervaar/bekijk.

En wat iemand hier eeder zei, over Canadezen: hangt er van af waar. De Maritimes: ja. over het algemaan heel open en vriendelijke mensen. Toronto:een pak minder. Beleefd, maar daar houdt het op.

Ik kan na 10 jaar in Canada zeggen dat het niet makkelijk is om vrienden te maken (tenzij je misschien kinderen/een hond/ een hobby hebt die je in groep beoefent). Maar ik ben me er ook bewust van dat dat deels aan mij ligt. Ik ben graag op mezelf, leun naar het introverte toe, en verbaas me er heel vaak over waar mensen toch al die tijd over praten als ze samen komen. :lol: Ik zag het deze zomer ook weer wanneer ik ging camperen: groepjes volwassenen die heel de dag met elkaar optrekken, en dan 's avonds rond de fire pit zitten en nog steeds aan't babbelen zijn. :shock: Ik zou dus echt niet weten wat te zeggen. En 'blablabla' conversaties trekken mij niet echt aan, ik lees dan liever een boek. Dus ja, ik zal wel 'pretty boring' zijn. :lol:

Dat gezegd zijnde: ik ben niet naar Canada verhuisd met het idee dat ik hier massa's vrienden ging maken. Die had ik niet in Belgie, en die heb ik nu ook niet. Kennissen, ja. En een gedeeltelijk geamputeerde handvol vrienden. :D
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Disney-Golf »

kastelke schreef:
20 sep 2021, 16:07
En een gedeeltelijk geamputeerde handvol vrienden. :D
:offtopic: Hoe gaat het met je hand eigenlijk? Ik las dat je een ongeval hebt gehad of zoiets?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door kastelke »

Ik bedoelde meer dat ik mijn echt Goede Vrienden op minder dan 5 vingers kan tellen. ;-)

Maar ja, sinds einde juni ben half mijn middelvinger kwijt, en mijn wijsvinger hebben ze kunnen 'redden', maar is niet erg functioneel meer.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door RaphaelB »

Ik heb liever deze “fake” beleefdheids vorm van de amerikanen dan het respectloze horkerige gedrag in met name de randstad van NL.

Maar ik snap wel een beetje wat je zegt. De meeste emigranten gaan binnen 10jr weer terug naar land van herkomst omdat ze hun eigen land missen. Ik zie mezelf hier ook niet nog 30 jaar wonen, maar ik ben hier nog vooral voor m’n amerikaanse vrouw en kinderen. Misschien heb je gewoon heimwee en dan gaat alles je irriteren

Amerikanen zijn over het algemeen erg toegankelijk en vriendelijk, ook al wordt het door de nuchtere Nederlander misschien als fake gezien. Je maakt hier juist makkelijker contact. Wat mij wel stoort is het wereldvreemde beeld van de gemiddelde amerikaan. Dat ze nog steeds denken in het beste land ter wereld te wonen. Dat ze denken dat Europa achter loopt op van alles en nog wat, terwijl het eigenlijk andersom is. Dat ze denken dat ze superieur zijn en boven andere landen staan. Dat ze denken dat alle andere landen communistisch zijn.

Als ik zeg dat ik uit The Netherlands kom ( :cry: geschrokken blik: ooh that’s in Russia right). Nederland kennen ze sowieso niet. Dus dan zeg ik maar Amsterdam. Zelfs m’n “hoogopgeleide” tandarts hier kwam met de opmerking: I know Amsterdam, that’s in Canada correct.

Maar verder heb ik in de usa weinig te klagen. Ook ik heb heimwee. Maar financieel heb ik het hier beter. Heb onlangs een vrijstaand huis gekocht wat in Nederland minstens een miljoen zou hebben gekost. De ruimte die je hier hebt. De woningnood, hoge belastingen, en al dat gemieren neuk van nl mis ik niet. Wel mis ik de rust, m’n ouders en soms m’n oude leven.

Als je makkelijk uit de usa weg kan gaan, niet gebonden bent aan werk of kinderen, doe dat vooral.
Laatst gewijzigd door RaphaelB op 25 sep 2021, 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Disney-Golf »

RaphaelB schreef:
24 sep 2021, 19:43
Wel mis ik de rust, m’n ouders en soms m’n oude leven. Als je makkelijk uit de usa weg kan gaan, niet gebonden bent aan werk of kinderen, doe dat vooral.
Weet je wat zo erg is?
Tig mensen zouden er de spreekwoordelijke arm voor geven om in de V.S. te kunnen gaan wonen.
Anderen die relatief makkelijk naar de V.S. zijn kunnen gaan wonen zoals huwelijk, lottery en al dan niet onder zachte dwang voor het bedrijf dat ze werken, zijn gewoonlijk degenen die zich het minst gelukkig voelen in de V.S.!?
Ik weet verdomd goed wat het mij “gekost” heeft om mijn green card te bemachtigen en apprecieer en geniet van elke seconde aan deze kant van de plas!
‘t Zou mooi zijn mocht er zoiets bestaan als landruil analoog aan huizenruil, niet dan?
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door RaphaelB »

Weet je wat zo erg is?
Tig mensen zouden er de spreekwoordelijke arm voor geven om in de V.S. te kunnen gaan wonen.
Klopt, mee eens. Voor mij persoonlijk zijn er alsnog veel meer positieve kanten om hier in usa te blijven. Wat ik bedoelde met “Ik mis soms de rust van NL”. Zijn de zeeen van vrije tijd, al die vakantie dagen die men in NL maar normaal vindt. Het is niet normaal om 2 maanden per jaar vrij te kunnen nemen. Dat komt bijna nergens anders in de wereld voor. In usa werk je je de pleuris, met m’n 10 dagen vrij per jaar. Maar hard werken loont hier tenminste nog (in Arizona dan). Dus heb niks te klagen verder. Ik ken wel een hoop mensen hier in AZ ( filipijnen, Egyptenaren, andere europeanen) die uiteindelijk weer terug naar land van herkomst zijn gegaan vanwege ernstige heimwee naar eigen land/ familie. Geld is niet alles. Wat heb je aan je villa als je er eigenlijk alleen maar in slaapt omdat je overdag altijd werkt, en als je constant je familie mist in land van herkomst. Ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Maar niet voor niks zijn er nog steeds mensen die letterlijk rivieren over zwemmen of hun leven geven om (illegaal) in de usa te kunnen komen. We zijn zeker bevoorrecht. Het gras lijkt echter altijd groener. Ik denk dat de topic poster usa weer zal gaan missen als hij eenmaal in NL zit, maar van deze eendagsvlieg horen we waarschijnlijk toch niks meer hier op het forum. Gal spuwen en dan uitloggen is het meestal met dit soort figuren.

Begrijp me niet verkeerd Ik hou van usa en ben er trots op om binnenkort usa Citizen te zijn. Maar wat ik me dan weer afvraag. Heeft men hier op het forum dan echt nooit last van heimwee naar NL? Kan me niet voorstellen.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Hockey »

RaphaelB schreef:
25 sep 2021, 02:00
Maar wat ik me dan weer afvraag. Heeft men hier op het forum dan echt nooit last van heimwee naar NL? Kan me niet voorstellen.
Oh, die zullen er zijn. Maar die zullen het realistisch beschouwen en beseffen dat als ze weer in NL zouden wonen ze ok heimwee naar de VS zouden krijgen. Zij zullen in elk geval nooit zo'n topic openen als TS heeft gedaan.

Edit: typefouten verbeterd.
Laatst gewijzigd door Hockey op 25 sep 2021, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door hemmie »

Nee, ik mis mijn familie natuurlijk wel eens, maar heimwee naar NL heb ik niet. Wel eens gehad de eerste jaren nadat we vertrokken waren, maar toen woonden we in India, en dat was veel heftiger. Inmiddels bijna 15 jaar weg, als ik nog heimwee had gehad hadden we inmiddels wel weer in NL gewoond. Hier in de VS is nu thuis.
Terug in Texas!
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door FlipjeBTiel »

Heimwee naar wat? "Mijn" Nederland van meer dan 20 jaar terug bestaat niet meer. Ik ben ook niet meer dezelfde persoon en waarschijnlijk bevestig ik gewoon Tacitus als ik zeg dat NL een mooi land is waar ik best zou willen wonen, maar verhuizen naar NL zou emigratie van de Amerikaan Flipje betekenen, niet terugkeer van de NL-er Flipje. Geheid dat het "heimwee," als die zou bestaan in welke vorm dan ook, niet oplost.

Aan de andere kant mag je je eigen conclusies trekken uit het feit dat ik op dit forum rondhang. :)

Gr., Flipje
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 564
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door GoBucks »

RaphaelB schreef:
25 sep 2021, 02:00
Maar wat ik me dan weer afvraag. Heeft men hier op het forum dan echt nooit last van heimwee naar NL? Kan me niet voorstellen.
Nee. Ik vind het leuk om op bezoek te gaan hoor, maar na een paar dagen 'Nederland' kijk ik er al weer naar uit om terug naar huis..... naar Amerika te gaan.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Disney-Golf »

FlipjeBTiel schreef:
25 sep 2021, 19:15
Aan de andere kant mag je je eigen conclusies trekken uit het feit dat ik op dit forum rondhang. :)
Daar trek ik al lang geen conclusies meer uit! @FlipjeBTiel
Ieder zal daarvoor zijn eigen redenen wel voor hebben, zekers?
Ik “kwam” op het forum om informatie te zoeken om naar de V.S. te kunnen verhuizen en eigenlijk niet gevonden, Ik heb het allemaal zelf moeten uitvissen…
En eigenlijk, al een geluk!
Nu had ik vanuit eerste hand de juiste informatie en kon ik op de correcte mannier verder.
Aan antwoorden op vragen zoals “ik denk”, “als je het mij vraagt” en “ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben” heb je weinig of niets aan, toch?
Neen ik heb geleerd dat de meeste leden hier op zoek zijn naar vakantie informatie waar niets mis mee is overigens!
Emigreren blijft voor de meesten een droom omdat ze de “ballen” en of de juiste motivatie niet hebben om door te duwen, da’s mijn ervaring!
Of ze moeten het haast in de schoot geworpen hebben gekregen en laat nu net dat diegenen zijn die het moeilijkst hebben met “the American way of life”.
De reden waarom ik hier nu nog steeds rondhang is om leden bij te staan met informatie betreffende de Sunshine State en algemene informatie over de U.S. of A.
Maar als ik als eerste antwoord al zoiets krijg van “waar bemoei jij je mee” als ik vraag hoelang ze willen blijven of hoe groot is het budget, of beter nog “ik hoorde anders van iemand anders” Als je goede raad wil geven…
Dan mogen ze mijn portie aan spreekwoordelijke Fikkie geven hoor!😉😀😂🤣
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door kastelke »

RaphaelB schreef:
24 sep 2021, 19:43
Zelfs m’n “hoogopgeleide” tandarts hier kwam met de opmerking: I know Amsterdam, that’s in Canada correct.
ik denk dat je hoogopgeleide tandarts jou iets geleerd heeft, maar je beseft het zelf nog niet, omdat jij maar 1 Amsterdam kent. ;-)
Amsterdam kan je in Saskatchewan vinden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door RaphaelB »

@kastelke
Ach zo zijn er nog 15 andere steden in de wereld die de plaatsnaam Amsterdam hebben. Voor mij is er mij 1 Amsterdam. Trouwens, je zou denken dat zo iemand heus wel aan m'n (nederlandse) accent hoor dat ik niet uit Canada kom :D
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gast

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Gast »

Assumption is the mother of all fuckups. Zo dom was zijn opmerking dus niet, wat @Kasteelke al aangaf. Jij neemt aan dat hij niet aan jou hoorde dat je niet uit Canada komt (!?) en voor jou is er maar 1 Ansterdam: verschil in referentie kader en dus niet per definitie dom.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door FlipjeBTiel »

RaphaelB schreef:
27 sep 2021, 21:59
Trouwens, je zou denken dat zo iemand heus wel aan m'n (nederlandse) accent hoor dat ik niet uit Canada kom :D
Accent ... in Pennsylvania geboren, vervolgens naar Canada vertrokken? Is tenslotte net om de hoek aldaar. (Okay, Pennsylvania heeft ook een Amsterdam, dus niet helemaal logisch, maar toch. :) )

Gr., Flipje
Gast

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Gast »

En Pennsylvania Dutch heeft in tegenstelling tot wat veel mensen denken weinig met Nederland(s) te maken…net zoals “going Dutch”
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer