Advies gezocht over het DV interview en de medical

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Advies gezocht over het DV interview en de medical

Bericht door Josters »

Hallo iedereen,

Ik (of eigenlijk type ik dit voor een familielid) had in juli vorig jaar hier al eens aangegeven dat ik was ingeloot in DV2021. Om een héél erg lang verhaal kort te maken kreeg ik vandaag plotseling een mail van KCC dat mijn documenten waren verwerkt en dat ik 'ready for scheduling' was, en een paar uur later volgde warempel een mail met een afspraak over 10 dagen op het consulaat in Amsterdam. Ik ben eigenlijk een beetje overrompeld, want de kans hierop, gezien de huidige staat van DV2021, was eigenlijk 0.0.

Echter een potentieel probleem, en misschien kunnen degene die voor mij dit proces hebben doorlopen hier iets over zeggen: is het realistisch om een medical in de komende 10 dagen gereed te krijgen (terwijl het ook nog morgen weekend is)? De tijd dringt ook erg met de 30 september deadline, dus ik mag absoluut geen fouten maken die vertraging opleveren.
  • Ik heb begrepen dat de medicals worden afgenomen in de "DC Klinieken" in Amsterdam, maar dat de arts die ze aldaar afneemt niet zelf aan hen gelieerd is (hij/zij gebruikt slechts het pand). Ik had eerder al eens contact met hen (destijds om te vragen of ik alvast de medical kon doen voordat ik een uitnodiging had), maar toen zei men dat ik een afspraaknummer (o.i.d.) van het consulaat nodig had, echter heb ik die nu nog steeds niet. Weet iemand hoe dat zit? Of is dat gewoon je case-nummer?
  • Hoe lang duurt het normaal gesproken om een afspraak te krijgen? Is er iets mogelijk met meer spoed?
  • Zijn er verder nog valkuilen in het interviewproces waar ik op moet letten/moet voorbereiden?
Alvast bedankt voor jullie hulp :mrgreen:
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Advies gezocht over het DV interview en de medical

Bericht door Disney-Golf »

1) = case number
2) = wanneer je belt om een afspraak te maken zullen ze vragen wanneer je afspraak is om je een datum te kunnen geven.
Lukt het voor hen niet zullen zij de afspraak op de ambassade voor je verleggen omdat je de medical niet na je interview kan doen.
3) = kom fris gewassen en tandjes gepoets… Nee, grapje!… komt wel goed, succes alvast! :thumbup:
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Advies gezocht over het DV interview en de medical

Bericht door Nagini »

DV 2020 winnaar hier. Ik heb destijds mijn medical voortijdig kunnen doen, gewoon door een beetje te pushen en inderdaad mijn case nummer door te geven. Je moet beseffen dat ze maar enkele DV medicals doen per jaar ( max 100 totaal per jaar?) en dat ze dus meer gewend zijn aan andere procedures. Wees niet bang om een beetje te pushen/achter hun broek aan te zitten. Zij snappen het proces en je urgentie niet. Bel desnoods elke dag om te vragen of er een gaatje is, en ook na de medical om te vragen of je resultaten al verstuurd zijn. Ik zou me in jouw geval niet heel erg gaan zitten stressen, je hebt nog tijd zat en het lastigste, het plannen van het interview, is in jouw geval gewoon geregeld. Ik had mijn medical resultaten binnen een week.

Als je medical niet op tijd geregeld kan worden, of de documenten niet op tijd bij de ambassade zijn, kan je interview verzet worden. De andere (naar mijn weten meer gebruikte?) optie is dat je alvast je interview doet en de ambassade pas later je documenten krijgt. Interview voordat medical results binnen waren gebeurde regelmatig eind 2020, een beetje dezelfde situatie als Dv2021 nu. Welke optie bij jou gebruikt gaat worden, zou ik met de ambassade overleggen als het lijkt alsof de resultaten niet op tijd komen. Bij goedkeuring maar missende medical records wordt je dan op AP (administrative processing) gezet. Zodra de ambassade de resultaten van je medical krijgt, ga je dan van AP naar goedgekeurd en krijg je je visa mits dit voor sept 30 lukt.

Voor het proces: wees goed voorbereid. Breng alle nodige documenten en kopieën van documenten. De vragen zelf stellen niets voor, heb een beetje een logisch verhaal over wat je wilt gaan doen in de VS. Vijf minuten en je staat weer buiten.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Advies gezocht over het DV interview en de medical

Bericht door noukie7 »

Hier nog een DV2020 winnaar.
Wij hadden 48 uur om alles te regelen en dat is gelukt. Dus 10 dagen is vast genoeg.
Zoek wel even goed uit waar je je medical moet doen, wij moesten naar Den Haag.
Het geeft niet of je medicalresultaten al binnen zijn of niet. Je krijgt dan alleen niet meteen te horen of je visum is goedgekeurd.

Zorg voor het interview dat je al je papieren en foto’s hebt en kunt aantonen dat je backup geld hebt en/of een baan en dan komt het vast goed. Vragen gaan vooral over wat je gaat doen en hoe je dat gaat betalen.
Gewoon rustig blijven dan komt het allemaal goed. Dit zijn alleen formaliteiten en geld uit je zak klopperij 🥸


Succes!
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer