L visum naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Quarantiiiiiiine
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2021, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: L visum naar Amerika

Bericht door Quarantiiiiiiine »

Bedankt voor de antwoorden!

Het (meertalig) certificaat heeft bij ons een digitale handtekening (certificaat dat online kan geverifieerd worden op echtheid).

Ik heb voor de zekerheid ook een apostille laten toevoegen bij ons certificaat.

Ik zal terug rapporteren eens het interview voorbij is over hoe dat verlopen is.
InCali
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2021, 07:56

Re: L visum naar Amerika

Bericht door InCali »

Congrats.

Mijn route was dezelfde. L1B -> L1A -> EB1c. Het upgrade traject duurde 4 maanden, de greencard zelf (concurrent filing) nog eens 6.

Wat je wil regelen voor je verhuist:

- Apostille op je marriage certificate;
- Een vertaling van je diploma. Ga naar wes.org (of similar) en regel dat vanuit hier. Bedank me later;
- Een postbus in de omgeving waar je naartoe gaat, waar ze ook een straat adres accepteren (niet elke USPS locatie doet dat). De reden voor dit is dat wanneer je je uitschrijft, je dat adres kan opgeven voor het RNI;
- Vernieuw je NL rijbewijs als je kan, vanuit de VS is dat een gedoe;
- Vernieuw je paspoort als je dat kan, afhankelijk van waar je naar toe gaat is dat ook een gedoe;
- Regel een uittreksel van vaccinaties bij je huisarts, bij voorkeur in het engels, zorg voor een stempel er op (dit gaat handig zijn voor je greencard);
- Als je huisarts er voor open staat: een medical history. De mijne heeft een overzichtje gemaakt met <datum>:<medische handelingen in latijns>. Mijn nieuwe huisarts hier was er erg blij mee en snapte alles;
- Als je ooit nog terug wil, vraag een offerte bij de sociale verzekeringsbank om te blijven betalen voor de AOW (dat kan vanuit het buitenland);
- Als je een American Express hebt: verhuis deze naar de VS. Ze nemen je betalingsgedrag hier mee en dat helpt je met het establishen van credit;
- Vraag een uittreksel van je schadevrije jaren in het Engels. De ANWB deed dat voor mij en dat scheelde ook een slok op een drink;
- Als je electronica meeneemt: neem ook een paar Nederlandse verlengsnoeren mee. Dat scheelt een hoop gezeik met verloopstekkertjes;
Quarantiiiiiiine
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2021, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: L visum naar Amerika

Bericht door Quarantiiiiiiine »

Hallo allemaal, even een update van onze kant.

In ieder geval bedankt voor de tips, we gaan ze nodig hebben want ons visum is ondertussen goedgekeurd. Zoals gepland in Roemenië.

Officieel Nederlandstalig certificaat + de vertaling (beiden zo gedownload van de gemeente) was voldoende voor aantonen van onze trouw.

Jullie gaan hier dus nog van me horen, al zal ik in mijn volgende bericht terug naar mijn bestaand account overgaan want intussen is iedereen rondom ons wel op de hoogte :)
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: L visum naar Amerika

Bericht door MDeckers »

Het is tijd dat ik eens een update schrijf denk ik, met mijn echte account ditmaal.

Ondertussen ben ik een maand in Denver, CO! Mijn vrouw is ondertussen terug in Belgie zodat ze daar nog even kan doorwerken en ze hier niet zo lang moet wachten op haar EAD.

Alles was extreem hectisch, maar uiteindelijk is het allemaal goed op z'n pootjes terecht gekomen.
Hier even wat verloop van zaken:
  • Het halen van ons visum in Roemenie, was een serieuze last, maar een week na ons interview zat ik opnieuw in een Ryanair vliegtuig, met de paspoorten met visa in hand! - Enige probleem: geen NIE (want we mochten natuurlijk het land nog niet in)
  • Meteen contact opgenomen met de ambassade. Die waren het vergeten, maar ze zouden het goedkeuren. Wij blij, maar we kregen maar niet effectief bevestiging dat het echt in orde was.
  • De dag van de vlucht stonden we in Brussel, en daar werd niets gevraagd, we vlogen namelijk eerst naar Frankfurt. Eenmaal daar werden onze Covid documenten nagekeken, en er werd opnieuw niet om de NIE gevraagd. We zaten echter op de vlieger!
  • Eenmaal aangekomen in Denver waren we allereerst uit de vlieger (was al jaren aan het sparen met Amex voor business class tickets), en als eerste bij de immigratie. Nog nooit ben ik zo makkelijk doorgelopen, er werd ons geen enkele vraag gesteld.
En zo waren we in Amerika! Onze nieuwe thuis voor de voorzienbare toekomst. Ik had een week voor ik moest beginnen werken, dus vanaf dag 1 waren we op pad op zoek naar een appartement. De eerste dagen was het erg frustrerend (en duur), maar de derde dag vonden we het ene toffe apartement na het andere, en nu wonen we nabij Broomfield in het noordwesten van Denver. Het zicht op de Bergen is hier fantastisch (en we zitten op 15 minuten rijden van magnifieke hiking trails).

Ondertussen hebben we ook een auto, mijn vrouw heeft haar rijbewijs reeds gehaald, en alle administratieve zaken beginnen stilaan geregeld te worden. Stilaan raak ik hier gewoon aan het "nieuwe leven" en voelt het steeds wat minder als vakantie. Nu ik hier alleen ben is het voornamelijk werk-werk-werk. In december ga ik op bezoek in Belgie, en daarna, van zodra het weer wat warmer wordt (al kan ik niet klagen - 4 dagen bewolkt en 2 dagen met een uurtje regen sinds ik hier ben?) gaan we zeker het land rondom ons beter verkennen!

Het is geen heel uitgebreide post (niet zoveel tijd hiervoor), maar ik wilde het forum, waar ik zoveel aan heb gehad de voorbije jaren, toch even op de hoogte houden, en als er vragen moesten zijn, shoot!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: L visum naar Amerika

Bericht door Coyote »

Bedankt voor de update!

Mooi dat alles goed gekomen is en jullie/jij inmiddels in Denver wonen, mooi gebied!

Heel veel succes in Amerika! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: L visum naar Amerika

Bericht door Loek »

Welkom in Denver Metro Area! Jammer genoeg zijn wij hier net een paar dagen geleden vandaan voorgoed vertrokken, anders zou ik je voor een kopje koffie uitnodigen. Je zult het hier wel naar je zin hebben vermoed ik. Ik heb er met plezier 29 jaar gewoond.
Diemie13
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2021, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: L visum naar Amerika

Bericht door Diemie13 »

Poging om dit onderwerp wat nieuw leven in te blazen:

Mijn vrouw en ik wachten op nieuws van USCIS omtrent mijn L1-A visum (en haar L-2 visum). Alle papierwerk werd geregeld door een Amerikaans advocatenkantoor en de documenten worden deze week aan USCIS overgemaakt en we verwachten hun antwoord (via spoedprocedure) binnen de 3 weken. Als ik het goed voorheb, moeten we daarna een interview regelen op de Amerikaanse ambassade (van Brussel).

We zouden zelf graag eind November vertrekken naar Houston, maar zou ik de afspraak op de ambassade dan al inplannen, ook al is er nog geen beslissing van USCIS? Als ik de wachttijden check op volgende site, dan lijkt het toch heel goed mee te vallen...
https://visagrader.com/us-visa-appointm ... elgium-bel

En ik lees vanalles over een medische check-up die verplicht te nemen is bij slechts 2 dokters (1 in Brussel, 1 in Luxemburg), is dat nu werkelijk verplicht indien we voor een L-visum (non-immigrant) gaan? Of enkel nodig voor een immigrant visa?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: L visum naar Amerika

Bericht door hemmie »

Medisch onderzoek is alleen voor immigrant visums, dus niet voor L-visum. Verder kan ik je niet helpen, onze ervaring is van te lang geleden, toen kon je geen afspraak maken totdat je ver genoeg in het proces was, maar wellicht is dat nu anders.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: L visum naar Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn in 2018 verhuisd met L visum.
Medisch onderzoek is niet nodig.
Afspraak ambassade kan je toen pas vrij op het laatst regelen maar de wachttijden waren destijds kort.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer