Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gast

Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Gast »

Goedemiddag allemaal,

Mijn vrouw (US citizen) en ik zitten met een duivels dilemma:

Wij zijn een jaartje geleden begonnen met de groene kaart (IR-1) aanvraag en hebben hier tot dusver niet echt veel van gehoord. Nu zitten wij een beetje in de knel, wel of niet verhuizen naar Amerika?

In eerste instantie wilden wij na onze bruiloft z.s.m. naar Amerika verhuizen, omdat mijn vrouw een erg hechte band heeft met haar familie en graag dichterbij zou willen wonen, ik hou wel van een avontuurtje en zag dit wel zitten.
Maar naarmate de tijd vordert en wij langer in Nederland wonen, zien wij eigenlijk niet echt veel reden meer om naar de VS te verhuizen. Ik en mijn vrouw zijn allebei toch wel van mening dat we er op achteruit gaan wanneer wij naar de VS verhuizen, op de huizenmarkt na is alles in Nederland toch wel erg goed geregeld. Ook kijkend op onze kinderwens hebben wij het gevoel dat onze (toekomstige) kinderen hier in Nederland beter onderwijs kunnen krijgen en in een gezondere en veiligere omgeving op kunnen groeien.

Nu is mijn vraag: Wat is jullie kijk hierop? Vooral voor de mensen die al in Amerika wonen, hoe ervaren jullie dit? Merken jullie echt veel verschil met Nederland en wat is jullie reden om toch voor de VS te kiezen en niet voor Nederland?

Ik heb natuurlijk nog nooit in de VS gewoond, dus ik weet alleen maar wat ik van familie hoor en zelf op het internet kan vinden, maar dit is voor mijn gevoel niet echt representatief op de realiteit.

Het is natuurlijk een beslissing die wij zelf moeten maken, maar het zou enorm helpen om jullie kijk hierop te hebben!
Alvast bedankt voor jullie moeite. :D
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door kastelke »

Veel hangt af van waar je gaat wonen. Er zijn streken met zeer goed publiek onderwijs (huizen zijn over het algemeen duurder, maar dat hangt ook weer af van waar) , maar elders ga je $$ aan private scholen moeten betalen als je kwalitatief goed onderwijs wilt. (en niet elke prive school is goed ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Disney-Golf »

Het feit dat je al aan anderen hun mening vraagt zegt mij al dat je niet uit het juiste hout gesneden bent om het te doen…
Je schrijft dat je wel in bent voor een avontuurtje maar wil blijkbaar tevens iets of iemand die alles voor je regelt, toch?
Dat heb je in de U.S. niet, dat moet je zelf doen!
Lees ik je echter fout dan moet je juist nu de stap zetten, nu je nog kinderloos bent en eventuele (financiële) fouten kunt rechtzetten voor je te oud bent om nog te werken of om alsnog terug te keren naar Nederland… :thumbup:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door hemmie »

Inderdaad, enorme regionale verschillen. Ook zal je persoonijke situatie afhangen van je opleiding(sniveau) en het werk dat je gaat doen. Wij wonen bij Houston, en hebben het hier erg goed.

Wat betreft onderwijs, mijn kinderen hebben alleen amerikaans onderwijs gehad, toen ze echt jong waren deels op amerikaanse internationale scholen buiten de VS, maar vooral public school hier, en wij vinden het erg goed. Niveau is hoog (als je dat kunt natuurlijk, er zijn ook lagere nieveau's), en wij vinden het fijn dat de kinderen al jong naast taal en rekenen ook al veel science en social studies doen (voor 2 van mijn kinderen maakte dat school veel leuker). Ook veel mogelijkheden voor sport en kunst op school, mijn oudste 2 hebben nu dankzij school voor relatief weinig geld een instrument leren spelen.
Maar wederom, enorme regionale verschillen. Hier in deze buitenwijken van Houston ligt het gemiddelde niveau hoog, en het zijn grote school, die erg veel opties kunnen aanbieden. Maar in een klein stadje op het platteland zal dat heel anders zijn.
Terug in Texas!
Gast

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Gast »

Disney-Golf schreef:
29 jul 2021, 15:44
Het feit dat je al aan anderen hun mening vraagt zegt mij al dat je niet uit het juiste hout gesneden bent om het te doen…
Je schrijft dat je wel in bent voor een avontuurtje maar wil blijkbaar tevens iets of iemand die alles voor je regelt, toch?
Dat heb je in de U.S. niet, dat moet je zelf doen!
Lees ik je echter fout dan moet je juist nu de stap zetten, nu je nog kinderloos bent en eventuele (financiële) fouten kunt rechtzetten voor je te oud bent om nog te werken of om alsnog terug te keren naar Nederland… :thumbup:
Ik vraag meer om ervaringen van andere mensen en waarom de keuze is gemaakt om naar de VS te verhuizen ipv in Nederland te blijven. Waar je vandaan haalt dat ik iemand wil die alles voor mij regelt is mij een raadsel? Ik ken geen enkel land waar alles voor je geregeld wordt en die bestaan volgens mij ook niet.
Gast

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Gast »

hemmie schreef:
29 jul 2021, 15:49
Inderdaad, enorme regionale verschillen. Ook zal je persoonijke situatie afhangen van je opleiding(sniveau) en het werk dat je gaat doen. Wij wonen bij Houston, en hebben het hier erg goed.

Wat betreft onderwijs, mijn kinderen hebben alleen amerikaans onderwijs gehad, toen ze echt jong waren deels op amerikaanse internationale scholen buiten de VS, maar vooral public school hier, en wij vinden het erg goed. Niveau is hoog (als je dat kunt natuurlijk, er zijn ook lagere nieveau's), en wij vinden het fijn dat de kinderen al jong naast taal en rekenen ook al veel science en social studies doen (voor 2 van mijn kinderen maakte dat school veel leuker). Ook veel mogelijkheden voor sport en kunst op school, mijn oudste 2 hebben nu dankzij school voor relatief weinig geld een instrument leren spelen.
Maar wederom, enorme regionale verschillen. Hier in deze buitenwijken van Houston ligt het gemiddelde niveau hoog, en het zijn grote school, die erg veel opties kunnen aanbieden. Maar in een klein stadje op het platteland zal dat heel anders zijn.
Ja precies! Wij zouden dan in de buurt van Nashville gaan wonen dus daar zouden wij vast meer dan voldoende opties hebben voor scholing :)
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Disney-Golf »

GastR1 schreef:
29 jul 2021, 16:07
Ik vraag meer om ervaringen van andere mensen en waarom de keuze is gemaakt om naar de VS te verhuizen ipv in Nederland te blijven. Waar je vandaan haalt dat ik iemand wil die alles voor mij regelt is mij een raadsel?
Onze keuze was om “onze” Amerikaanse droom waar te maken!
Waarom schrijf ik “onze”? Wel omdat onze droom niet persé die van jullie moet zijn… :wink:
GastR1 schreef:
29 jul 2021, 12:26
Ik en mijn vrouw zijn allebei toch wel van mening dat we er op achteruit gaan wanneer wij naar de VS verhuizen, op de huizenmarkt na is alles in Nederland toch wel erg goed geregeld. Ook kijkend op onze kinderwens hebben wij het gevoel dat onze (toekomstige) kinderen hier in Nederland beter onderwijs kunnen krijgen en in een gezondere en veiligere omgeving op kunnen groeien.
Bovenstaande is waarop ik me gebaseerd heb!?
Maar blijkbaar lees ik je verkeerd? 🤷‍♂️
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door RaphaelB »

Ik begrijp je dilemma heel goed, ik zat in dezelfde positie ongeveer 3 jaar geleden. Bij mij was het verschil dat m’n Amerikaanse vrouw niet echt kon aarden in Nederland en haar land en familie enorm mistte. Ook al had ik alles heel goed voor elkaar in Nederland en woonde ik fijn en mooi en had ik een goede stabiele baan. Uiteindelijk toch maar voor de usa gekozen, en eigenlijk geen spijt van gehad. Financieel heb ik het hier nog beter en heb ook kort geleden een leuk ruim vrijstaand huis gekocht wat ik in NL nooit had kunnen kopen. Mijn kinderen zijn ook blij hier. Ik heb de laatste tijd wel last van een beetje heimwee en mis soms mijn oude rustige leven (je werkt hier in de usa eigenlijk alleen maar, zeer weinig vrije dagen). In Nederland blijven toch m’n roots. Mis soms het dichtbij m’n ouders zijn en bij familie vrienden enz. En m’n ouders worden natuurlijk ouder en voel me soms schuldig dat ik zo ver weg zit. Maar je kan niet alles hebben. Nederland heeft inderdaad een beter vangnet, al is het hier niet zo slecht geregeld als veel mensen denken. Ik wilde dit ‘avontuur’ toch aangaan want het leven is kort. Ik wou later geen spijt krijgen, dat ik op mijn 80ste zou denken: ‘had ik het maar geprobeerd’. Dus nu weet ik in ieder geval hoe het is. Maar of ik hier oud en bejaard wil worden? Denk het niet. Uiteindelijk wil ik ooit weer terug naar NL. Zal m’n vrouw niet leuk vinden maar jammer dan.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door ADE01 »

Wat is jullie kijk hierop? Vooral voor de mensen die al in Amerika wonen, hoe ervaren jullie dit? Merken jullie echt veel verschil met Nederland en wat is jullie reden om toch voor de VS te kiezen en niet voor Nederland?
De verschillen zijn behoorlijk groot naar mijn mening, maar het ligt er ook echt aan waar je gaat wonen zoals anderen al aangeven en wat voor werk je gaat doen. Wij waren Nederland wel zat en mijn vrouw (geen Nederlandse) kreeg winter depressies. Natuurlijk is alles "goed geregeld" maar het is daardoor ook saai en door alle belastingen wordt je redelijk beperkt. In de VS heb je meer keuze om zelf zaken te regelen. Dat is voor lokale bevolking niet altijd positief maar met een Nederlandse kijk op bepaalde zaken werkt het wel vaak in je voordeel heb ik het idee.

Qua werk e.d. is het fijn dat wanneer je werkeloos bent er vangnetten e.d. zijn in Nederland, maar feitelijk betaal je dat zelf middels de hoge belastingen. Die zijn in de VS lager waardoor je zelf de keuze hebt om geld opzij te zetten. In Nederland heb je zekerheid middels een vast contract, in de VS is het makkelijker om weer nieuw werk te vinden en je omhoog te werken binnen een bedrijf, in onze sector in ieder geval. Over het algemeen wordt er (veel!) beter betaald wanneer je redelijk/goed opgeleid bent. Nadelen zijn dat je minder vrije dagen hebt en je zorgverzekering meestal via je bedrijf verloopt, je moet het een beetje treffen anders heb je wel een probleem.

Verder zijn het vooral veel praktische zaken waardoor wij voor de VS gekozen hebben. Wij spreken beiden goed Engels, dat maakte het makkelijker dan bijv. Frankrijk of Spanje waar we ook naar keken. We houden van warm weer en de Nederlandse herfst+winter is dan dramatisch. Auto rijden is veel goedkoper dus we rijden een grotere en nieuwere auto, plus we doen regelmatig een road trip omdat het niet zo duur is qua benzine & parkeren. Nadeel is wel dat een auto bijna overal noodzaak is en je geen OV hebt zoals in Nederland. Wonen is in de meeste staten/steden nog betaalbaar, zeker als je vergelijkt met wat je krijgt qua oppervlakte. Wij kochten een vrijstaand huis in Florida dat in Nederland 4x zo duur zou zijn en recent een huis gekocht in Texas wat ook veel duurder zou zijn in Nederland. Verder enorm veel recreatie mogelijkheden, mooie natuur en veel meer keuze voor allerlei zaken.

Wij hebben geen kinderen dus over school e.d. kan ik weinig zeggen.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door dutchie_in_boston »

:lol: je houdt wel van een avontuurtje maar in NL is het wel erg goed voor jullie geregeld. Niet te avontuurlijk dus.

Ik vond NL 30 jaar geleden al te vol en te veel regeltjes hebben. Dus om NL te verlaten en bij mijn Amerikaanse man te gaan wonen was een vrij makkelijke keuze waar ik weinig spijt van heb en heb gehad.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Disney-Golf »

dutchie_in_boston schreef:
29 jul 2021, 18:22
:lol: je houdt wel van een avontuurtje maar in NL is het wel erg goed voor jullie geregeld. Niet te avontuurlijk dus.
Wat ben ik blij dat jij het ook zo gelezen hebt, ik begon al aan mezelf te twijfelen... :D :lol:
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door RaphaelB »

Het is niet erg als je de stap niet durft te wagen. Als je teveel twijfels heb doe het dan niet. Je zult je dan ongelukkig gaan voelen in de USA. Soms denk ik ook nog weleens waarom ben ik nou hier, zo ver weg. Maar ik was een aantal weken geleden even in Nederland en ik voelde me ineens een toerist daar. Al was het heerlijk om even terug te zijn en m'n eigen taal te spreken. Het was tegelijkertijd ineens enorm wennen de eerste dagen. En ik snapte weer waarom ik de stap WEL heb genomen. Na een aantal dagen kreeg ik weer het besef; Nederland is te druk, te vol, teveel regels, teveel chagrijnige onsympatieke mensen, ontzettend slechte service in winkels, restaurants en bij overheidsinstanties (mijn mening). Maar toch blijft NL altijd in m'n hart! Ik vind het knap dat men hier op het forum nooit last lijkt te hebben van heimwee of iets dergelijks. Misschien moet ik daar nog overheen komen.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gast

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Gast »

dutchie_in_boston schreef:
29 jul 2021, 18:22
:lol: je houdt wel van een avontuurtje maar in NL is het wel erg goed voor jullie geregeld. Niet te avontuurlijk dus.

Ik vond NL 30 jaar geleden al te vol en te veel regeltjes hebben. Dus om NL te verlaten en bij mijn Amerikaanse man te gaan wonen was een vrij makkelijke keuze waar ik weinig spijt van heb en heb gehad.
Ik heb nu inmiddels in Duitsland, Ierland en India gewoond en wij zijn nu op zoek naar een plek om de rest van ons leven door te brengen. Heeft niets met 'niet avontuurlijk zijn' te maken, dit is een grote beslissing en ik ben op zoek naar wat ervaringen om deze beslissing zo goed mogelijk te maken. Ik persoonlijk denk dat het ook goed om te weten is wat andere Nederlanders heeft doen kiezen om naar de VS te verhuizen en het goede vangnet van Nederland achter te laten. Wij willen ergens wat opbouwen en niet nog 10 keer heen en weer verhuizen om dus nergens terecht te komen in het leven, als je zo'n beslissing dan alleen maar maakt omdat het wel avontuurlijk is dan ben je niet erg goed bezig naar mijn mening.
Gast

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Gast »

RaphaelB schreef:
29 jul 2021, 21:36
Het is niet erg als je de stap niet durft te wagen. Als je teveel twijfels heb doe het dan niet. Je zult je dan ongelukkig gaan voelen in de USA. Soms denk ik ook nog weleens waarom ben ik nou hier, zo ver weg. Maar ik was een aantal weken geleden even in Nederland en ik voelde me ineens een toerist daar. Al was het heerlijk om even terug te zijn en m'n eigen taal te spreken. Het was tegelijkertijd ineens enorm wennen de eerste dagen. En ik snapte weer waarom ik de stap WEL heb genomen. Na een aantal dagen kreeg ik weer het besef; Nederland is te druk, te vol, teveel regels, teveel chagrijnige onsympatieke mensen, ontzettend slechte service in winkels, restaurants en bij overheidsinstanties (mijn mening). Maar toch blijft NL altijd in m'n hart! Ik vind het knap dat men hier op het forum nooit last lijkt te hebben van heimwee of iets dergelijks. Misschien moet ik daar nog overheen komen.
Ik vind het altijd een hele verlichting wanneer ik voet aan land zet in de VS en mensen nog vriendelijk zijn tegen elkaar. Ik voel mij helemaal thuis in 'the South' en daar zal het denk ik ook niet aan liggen :) Het is voor ons vooral waar eventueel onze kinderen de beste toekomst hebben en zo te lezen in de reacties valt de lage kwaliteit van onderwijs ook wel mee. Bedankt voor de moeite om een reactie te plaatsen :D
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Hockey »

@Rico1, het is niet toegestaan een volledig voorgaand bericht te quoten. Je kan aangeven op wie je reageert, dat is voldoende.

Aangaande jouw vraag, we kunnen je hierin niet adviseren en je blijft zo weinig informatie geven dat het onmogelijk is. Het verhaal van elk lid hier is anders. Jouw verhaal zal ook anders zijn. Van belang is hoe jullie er financieel voorstaan en hoe je qua carrière zit. Over het algemeen is de vuistregel dat als je jong emigreert en je overnieuw moet beginnen je nog heel veel tijd hebt om op te klimmen. Maar als je al een stuk ouder bent, laten we zeggen begin 50, en je dan opnieuw moet beginnen, het financieel wel eens voordeliger kan zijn hier te blijven.
Als ik naar mezelf kijk, vroeger wilde ik graag, maar nu ben ik bijna 50, ouders bijna 90. Ik ben blij dat ik er nog hier kan zijn voor ze. En om nu naar de VS te gaan en eigenlijk weer tig stappen omlaag te gaan in mijn carrière en opnieuw op te klimmen? Nee, tenzij ik middels het juiste werkvisum een horizontale stap kan maken of een stap omhoog. Dus de vriendin daar, we blijven een LAT relatie houden.
Maar let wel, dat zijn mijn overwegingen. Ieder heeft zijn eigen verhaal.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door RaphaelB »

Ik had hier boven ook ergens een bericht geplaatst wat betreft kinderen, daar komt het wel goed mee. Mijn oudste is nu 16 en de jongste 4. Voor de oudste was het even wennen in het begin. Qua onderwijs lijkt het hier juist wat makkelijker allemaal, alleen enorm veel huiswerk. Maar alles verschilt per staat en regio. Mijn jongste weet niet beter, die spreekt geeneens Nederlands, dat is echt een Amerikaanse. Enige verschil met NL is dat ik m'n kinderen niet lekker alleen kan laten buiten spelen en laten ravotten. Dat laat m'n Amerikaanse vrouw niet toe, wat dat betreft is de cultuur heel anders hier, erg beschermend. Ook al wonen we in een goede buurt. Mijn oudste kan ook niet even met de fiets of OV ergens heen zoals in NL vanwege de infrastructuur. Dat is het enige waar ze van baalt, maar daar staat tegenover dat ze binnenkort zelf kan autorijden. Maak je verder geen zorgen, maak een pro en cons lijst. Dat is wat ik deed. Ik was persoonlijk ook erg toe aan iets nieuws, ik had in NL het gevoel vast te zitten. Dus uiteindelijk toch de stap gewaagd omdat er voor mij meer positieve kanten zaten aan de emigratie + ik had weinig keus verder want mijn vrouw trok het niet echt om in Nederland te blijven, zij is niet iemand die zich makkelijk kon aanpassen in een ander land.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door clp90 »

Ik begrijp niet helemaal goed waarom de topicstarter door sommige users als niet avontuurlijk bestempeld wordt alleen maar omdat hij aangeeft dat in Nederland dingen goed geregeld zijn. Dat is toch ook zo? Dan is het toch logisch dat je je afvraagt of emigreren voordelig of nadelig is in dat opzicht?

Zoals eerder gezegd hangt het helemaal van je situatie af en wat je voor ogen hebt en belangrijk vindt. Wij hebben het hier meer dan goed, maar alsnog zijn er nadelen. Mijn vriend heeft een goede baan maar de door zijn werkgever aangeboden zorgverzekering is heel erg duur, dit is iets om op te letten als je gaat solliciteren. Vakantiedagen zijn hier over het algemeen ook schaars en zwangerschapsverlof is ook niet wettelijk geregeld en is vaak maar 6 weken (en ook nog eens vaak onbetaald). Sociaal vangnet is ook niet zoals het in Nederland is nee. Wat betreft onderwijs, ik heb vaak het gevoel/idee dat veel hier vanaf heel jong al educatief moet zijn. Toen onze dochter pas 6 maanden was had de buurvrouw het al over educatieve video’s.. Kinderen krijgen veel huiswerk, veel zitten er verplicht op clubjes, etc. Weinig tijd om echt kind te zijn heb ik het idee, zelfs kinderopvang is vaak allemaal educatief verantwoord bezig zijn. Ook wel logisch ergens, want studeren is heel erg duur dus het is belangrijk dat kinderen goed presteren en hopelijk een scholarship krijgen, maar dat zie je dus ook terug. Overigens, Nederlandse kinderen zijn volgens een onderzoek van Unicef de gelukkigste kinderen ter wereld, de VS scoorde schrikbarend laag..

Maar, in de VS heb je heerlijk de ruimte (ook niet overal natuurlijk, maar in zijn algemeenheid), veel minder die ‘doe maar normaal’ mentaliteit en juist veel meer leven en laten leven. Oh, en lekkere klimaten. En lagere belastingen. Daar is ook veel voor te zeggen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door hemmie »

Precies, emigratie is een hele grote stap, daar mag je wel heel goed over nadenken. Als je (voor werk bijvoorbeeld) voor een paar jaar naar een land verhuist, dan zijn sommige dingen minder belangrijk, maar als je van plan bent ergens voorgoed te blijven dan is het wel heel belangrijk dat je (realistisch!) naar alle voor- en nadelen kijkt. Heeft niet zo veel te maken met wel of niet avontuurlijk zijn, meer met gezond verstand.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Loek »

Ik heb zelf geen kinderen, maar ik heb het idee dat kinderen in Nederland veel onafhankelijker opgroeien. Hier in de US moeten kinderen veelal overal door hun ouders worden gebracht, omdat alles zo auto afhankelijk is. In NL gaan kinderen op de fiets zelf naar school, vriendjes, verenigingen enz. Rond de 16de levensjaar zijn de meeste Nederlandse kinderen bijna volwassen te noemen, terwijl hier in de US het nog echte kinderen zijn. Voor sommigen is dat een voordeel, voor anderen een nadeel. Nederlandse ouders schijnen ook minder "helicopter parents" te spelen.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door KnurfDutch »

@Loek
Grappig, ik heb juist het idee dat kinderen veel sneller volwassen worden in de States. Autorijden vanaf 16 en na 18 jaar is de speeltuin over.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer