Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Andy
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2022, 22:29

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Andy »

Na 7 jaar in VS moet ik zeggen dat ik toch terug naar NL wil. Het was leuk eerste jaren, daarna zie je toch dat NL is beter voor een stille leven.
Meeste nederlanders dat ik ken, gaan terug na een paar jaar.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Bennogr »

Lang niet alle Nederlanders in de VS willen terug naar Nederland. Ik ben 'pas' 45 jaar in de VS. AmsterdamAmerikaan onderhand, maar ik zie mezelf niet meer definitief teruggaan. Te zeer ingeburgerd hier.
Laatst gewijzigd door Bennogr op 22 jun 2022, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door hemmie »

Ik ken ook veel nederlanders die na een paar jaar teruggaan, maar dat is meestal omdat hun visum afloopt, en ze altijd van plan waren weer terug te gaan. Maar ik ken er ook zat die hier al vele jaren zijn en geen plannen hebben terug naar NL te gaan, dus je kunt dat echt niet zo generaliseren.
Wij zijn hier nu 6,5 jaar (en al eerder 2 jaar hier geweest, nu 15 jaar weg uit NL), en geen plannen terug te gaan.
Terug in Texas!
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door MariekeH »

Ik vraag me af wat je bedoelt met dat stille leven? Hier in Idaho is het op heel veel plekken heel erg stil! Zelfs middenin de stad zijn er mooie, rustige parken te vinden. Bovendien kamperen we regelmatig in de bergen, waar we heerlijke stille kampeerplekken vinden aan mooie riviertjes.

Ik woon nu 5 jaar in de VS, ben getrouwd met een Amerikaan, en ben niet van plan om ooit nog terug te verhuizen naar Nederland.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Disney-Golf »

Ik ook niet of Mickey & Minny moesten meegaan! :lol:
Grapje uiteraard…
Neen, terug gaan? Zeg nooit-nooit maar zonder onderliggende reden?
Volgens mij niet, ‘t heeft teveel “gekost” (zowel emotioneel als financieel) om hier te geraken… :mrgreen:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door Loek »

Na bijna 30 jaar in Amerika werden wij weer een beetje onrustig, maar geen haar op ons hoofd die eraan dacht om terug naar Nederland te gaan. Wel zijn we verhuisd binnen Amerika om een voor ons geschikter klimaat te zoeken. Nu we niet meer door werk aan een bepaalde plek waren gebonden, gingen er veel meer plekken in de US voor ons open. Dat is dan weer een voordeel van Amerika. Het is zo groot dat bijna iedereen wel een plekje kan vinden dat bij hen past. Maar vergeet niet: waar je ook naartoe gaat, je neemt altijd jezelf mee. Dat kan zowel in je voordeel als je nadeel werken. Ik kan me daarom best voorstellen dat een emigrate naar waar dan ook, niet voor iedereen is weggelegd. En er zijn ook mensen die na een paar jaar weer teruggaan naar Nederland; niets mee mis. Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik woon nu iets meer dan 30 jaar in Amerika en ik heb geen plannen om terug naar NL te gaan. We zijn van vlakbij Boston verhuisd naar de bossen/meren in Maine en we genieten van de rust en de stilte. Ik vind het heerlijk om af en toe te zitten en luisteren naar de loons op het meer of kijken naar de ruziënde chipmunks. Mijn Amerikaanse man heeft geen zitvlees en wil graag bezig zijn. Het zal wel in de genen zitten 😆.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Verhuizen naar de VS of toch in NL blijven?

Bericht door clp90 »

Ik woon nu bijna 7 jaar in de VS, en mijn vriend en ik hebben het wel regelmatig over (terug)verhuizen naar Nederland. Voornamelijk voor familie/vrienden (die hebben we hier niet in de buurt, we zijn echt op onszelf aangewezen en met kinderen is dat soms best zwaar) en het politieke klimaat en alle veranderingen die gaande zijn nu. Maar we beseffen ons ook dat we het heel goed hebben hier en dat het vooral voor hem best weleens lastig zou kunnen zijn aan een goede baan te komen in Nederland. Geen idee waar we over 5 of 10 jaar van nu zullen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer