Trouwen met een Amerikaan in België?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Trouwen met een Amerikaan in België?

Bericht door ValerieLe »

Goedenavond iedereen,

Ik wil graag trouwen met mijn vriend die tot eind november in België is op uitzending, maar ik als Nederlandse heb natuurlijk geen Belgische identiteit. Ik heb geprobeerd op te zoeken wat nodig is om in België te trouwen en hoe ik dit aan moet pakken, maar kan hier niks over vinden.

Terwijl ik in Nederland de gemeente heb gebeld en ik wist gelijk wat we nodig hadden om hier in Nederland te kunnen trouwen, maar weten niet of dit mogelijk is vanwege dat hij op uitzending is in België.

Kan iemand ons hier misschien verder mee helpen en hoe lang dit process duurt? We hopen namelijk mijn green card te regelen voordat hij terug naar de US moet zodat ik mee kan gaan met hem.

Alvast dankjewel!
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Trouwen met een Amerikaan in België?

Bericht door Disney-Golf »

Alvast proficiat met je aanstaande huwelijk! :thumbup:
En nu effe de roze bril afzetten… Dat je voor November getrouwd zal zijn, moet zeker lukken.
Je green-card daartegen… Dat zou een wereld record zijn…
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met “American red tape” maar ik zou alvast een afspraak maken met een immigration lawyer.
1 lullig foutje en de kans bestaat dat je nooit een green card zal krijgen.
Sorry als ik je bang gemaakt heb maar “better be safe than sorry”
Succes alvast!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Trouwen met een Amerikaan in België?

Bericht door Nagini »

Okay, als ik het goed begrijp ben jij een Nederlander in Nederland die wil graan trouwen met een Amerikaan (US citizen) die op dit moment wordt uitgezonden naar België. Deze Amerikaan is tot eind November in België, en gaat dan terug naar Amerika.

Allereerst: Volgens mij kun je gewoon in Nederland trouwen (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... itenlander). Maar: trouwen met een Amerikaan betekend niet dat je gelijk een greencard krijgt. Je moet daarvoor ook het juiste visum aanvragen.

Er zijn twee type visums waarmee je met een Amerikaan trouwt en daarna een greencard kan krijgen:
K-1 route: Het "verlovingsvisum". Een K1 aanvraag loopt ongeveer een jaar, en dan kun je hem achterna reizen om dan binnen 90 dagen te trouwen in de VS. Dan adjust je aldaar je status, en kun je daar blijven tot je je greencard hebt. Het voordeel is dat je dat visum gelijk kunt aanvragen zonder dat je getrouwd bent, en dat dit visum vaak net wat sneller geregeld is dan het CR-1 visum. Het nadeel is dat je vaak na aankomst in Amerika een paar maanden op je greencard moet wachten, en dat je in de tussentijd niet kan werken.

CR-1 route: Het "spousal" visum. Als je eerst wilt trouwen, ga je via CR-1. Je kunt dit visum pas aanvragen nadat je getrouwd bent. Het voordeel van dit visum is dat je direct na goedkeuring je greencard krijgt en dus kunt gaan werken. Het duurt ook ongeveer een jaar om dit visum te krijgen, meestal net iets langer dan een K-1 visum.

Kijk vooral ook eens rond op dit forum; er zijn veel K-1 en CR1 topics! Helaas verwacht ik dus niet dat je in November al met je partner mee terug kunt; meestal duurt het proces gewoon iets langer.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Trouwen met een Amerikaan in België?

Bericht door ValerieLe »

Ja hij zit in het leger en zijn vriend had alles geregeld binnen 3 maanden omdat hun voorrang krijgen op “alles”. Want zodra ik hier getrouwd met hem ben kan hij de I-148 invullen (zo heet het denk ik?)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Trouwen met een Amerikaan in België?

Bericht door mtl »

Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Trouwen met een Amerikaan in België?

Bericht door Nagini »

Was die andere amerikaan getrouwd met iemand die al in de VS was? Naar mijn weten is de I485 adjustment of status, je moet hiervoor al in de VS zijn en dus al een geldig visum (zoals K1) hebben. Die vult de aanvrager zelf in om hun status van het ene visum (zoals bijvoorbeeld een F of K visum) om te zetten naar LPR status. Met een CR1 hoef je de I485 niet in te vullen.
Verder zou ik me niet blind staren op die 3 maanden als dat van voor de pandemie was; heel veel visums zijn vertraagd door de situatie.

Heeft je partner gesproken met iemand naast de vriend die het proces zelf heeft doorlopen? Ik zou me kunnen voorstellen dat er misschien een loket is waar militairen kunnen aankloppen als ze willen trouwen met een buitenlandse partner omdat het zo vaak voorkomt. Als je case straightforward is kun je alles gewoon zelf invullen, maar onderschat de papieren rompslomp die bij emigratie komt kijken niet! Zie vooral: https://travel.state.gov/content/travel ... pouse.html
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Trouwen met een Amerikaan in België?

Bericht door IngridUSA »

Ik wil me niet met je leven bemoeien, maar uit je topics van vorig jaar begrijp ik dat je nog erg jong bent (18?) en net van school. Bedenk je goed wat jij met jouw toekomst wil gaan doen. Heb je nu misschien een baan of wil je werkervaring gaan opdoen? Of een vervolgstudie? Natuurlijk is het fantastisch om trouwplannen te maken, maar laat je goed informeren over de (on)mogelijkheden die voor jou/jullie van toepassing zijn. En cijfer vooral jezelf niet weg. Kan je vriend je eigenlijk wel komen opzoeken in NL of kun jij in België naar hem toe? In NL trouwen zal het probleem niet zijn maar nogmaals, laat je goed informeren over de te nemen vervolgstappen. En denk goed na over wat je straks in de VS wil gaan doen. Wat als je daar zit en je mag niet werken en je partner is (regelmatig) op uitzending? Ik dwaal wellicht een beetje af maar ik wens je veel wijsheid en geluk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer