Niet thuis voelen in Nederland

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door Xkim01 »

Hoii iedereen.

Ik zit al een hele tijd te worstelen met van alles.
Ik ben 19 jaar, ik ben op de basisschool/middelbare school heel erg gepest, hier ben ik uiteindelijk overheen gekomen, maar dit heeft me heel erg onzeker gemaakt. In mei ben ik gestopt met mijn opleiding, omdat ik heel erg slecht werd behandeld door mijn leraren, ze hebben me vanaf het begin gezegd dat ik naar het 2e jaar zou gaan maar begin mei hebben ze mij gezegd dat ik het niet ging halen, corona heeft niet veel goeds gedaan hierdoor, daarom had ik besloten te stoppen,

Maar door alles wat in Nederland gebeurd of Nederland over zeurt begin ik het steeds minder leuk te vinden om in Nederland te wonen (ik woon nog thuis bij mijn ouders), ik ben van plan binnen nu en een jaar alleen op vakantie te gaan naar Amerika ( ik twijfel nog waar als iemand hier ideeën voor heeft sta ik ervoor open), ik heb altijd iets gevoeld voor Amerika, alles wat ik lees op dit forum maakt mij zo gelukkig, Amerika heeft ook zijn ups and downs, dat heeft elk land, ik wil heel graag hier een “nieuw leven” opbouwen ik hou dan nog wel contact met mijn Familie, Mijn Engels is goed, ik heb Amerikaanse vrienden, waar ik vaker mee FaceTime, en die verstaan mij heel goed.

Ben ik de enige die hiermee worstelt/worstelde, ik weet dat het niet makkelijk is om naar Amerika te verhuizen ivm greencard, ik sta er ook voor open om een studie te doen, ik heb mijn MBO niveau 2 gehaald in 2019, en heb gelezen dat je ook kan studeren met dit diploma, ik twijfel of ik nu gewoon voorlopig moet werken, zodat ik geld kan sparen, of de opleiding die ik deed op een andere school moet gaan doen,

Alvast bedankt voor de reacties☺️
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door Hockey »

Als je een studie doet in de VS geeft dit je niet het recht op een permanente emigratie en het is zeer duur. In je vorige topic had je het over emigreren om bij je vriend te zijn. Trouwen is een van de makkelijkste opties om naar de VS te kunnen. (Samen met de DV Lottery winnen)
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door Xkim01 »

Dat is verleden tijd maar weet niet hoe ik dat verwijder😅 ik heb nu mijn leven op orde gekregen en iets ouder en wijzer geworden heb andere dingen meegemaakt, want in Nederland zie ik mijzelf persoonlijk niet echt gelukkig worden later,

Dat is wel waar ik echt mee zit, omdat de studies duur zijn. Er zijn ook taalreizen maar ik heb de Engelse taal goed onder controle, maar denk wel dat dit veel zin heeft, omdat je altijd andere dingen leert,

Als iemand op vakantie gaat hoe lang zou je dan gaan? Is 1 week/2 weken genoeg, en dan paar maanden verder weer is keer, ik heb wel echt een groot hart voor Amerika, ik vind de mensen vriendelijker dan in Nederland,

Als iemand ervaring heeft met emigreren naar Amerika alleen, zouden jullie die misschien kunnen delen?
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door MariekeH »

Ben je al eens in de VS geweest? Wat trekt je zo aan?

Voordat je besluit of je hier echt wilt wonen, zou het goed zijn om eerst voor langere tijd het land te verkennen om uit te zoeken of dit echt is waar je wilt zijn. Er zijn allerlei opties: lange vakantie(s), studie, stage, vrijwilligerswerk, au-pair... Voor al die opties geldt wel dat je veel geld nodig zal hebben. Daarnaast kan ik uit ervaring spreken dat een vakantie in de VS echt geen goed beeld geeft van hoe het is om er daadwerkelijk te wonen. Het gewone dagelijkse leven ook in de VS saai, moeilijk, enz. zijn. In heel veel opzichten vind ik het leven in de VS zwaarder dan in Nederland.

En als je dan besluit dat je echt wilt emigreren, dan zijn er een paar mogelijkheden: DV lottery (je kan de eerste keer meteen geluk hebben, of nooit geselecteerd worden), werk (afhankelijk van je opleiding/ervaring), of trouwen met een Amerikaan (wat ook niet echt te plannen valt...).

Je emigratie-mogelijkheden zijn dus best beperkt. Je kan niet zomaar het vliegtuig nemen en in de VS gaan wonen. Ga dus vooral eerst lekker het land verkennen voordat je je druk maakt over emigreren.

Succes!
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door Xkim01 »

Mij trekken de verschillende culturen heel erg aan, sinds ik klein was heb ik dat al gehad ik weet dat het daar ook saai kan zijn, maar voor mij persoonlijk vind ik dat je daar meer kan dan hier in Nederland, ik heb me heel goed ingelezen over Amerika, en mensen die zijn verhuisd,

Ja dat ben ik van plan om eerst te sparen en dan naar Amerika to te gaan, maar moeten eerst wachten tot de travel ban weg is, hopelijk is gaat die snel weg.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door Galapogos »

Als je nog moet beginnen met sparen is de kans vrij groot dat de travel ban er niet meer is tegen de tijd dat je voldoende geld bij elkaar hebt. :wink:
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door Xkim01 »

Galapogos schreef:
09 jun 2021, 23:42
Als je nog moet beginnen met sparen is de kans vrij groot dat de travel ban er niet meer is tegen de tijd dat je voldoende geld bij elkaar hebt. :wink:
Ik heb wel al wat gespaard, voor een vakantie voor 2/3 weken gaat dat makkelijk omdat ik veel ga werken, ik las ook dat au pair makkelijk kan zijn, en het niet zo duur tegenover studeren.

Is er een topic dat ervaringen van andere mensen die zijn geëmigreerd naar Amerika? Omdat het niet zo 123 te vinden is
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door MariekeH »

In dit deel van het forum (Emigratie naar Amerika) kom je wel af en toe posts tegen van mensen die hun ervaringen delen; je zal misschien iets verder terug moeten zoeken.

Dus begrijp ik het goed dat je nog nooit in de VS bent geweest? Laat dan alsjeblieft voorlopig het plan om te emigreren even los, en ga kijken hoe je eerst eens wat tijd in het land kan doorbrengen. Over de VS lezen is echt heel anders dan er daadwerkelijk zijn.

Die vakantie is goed om mee te beginnen, maak daar eerst eens een plan voor. Daarna is au pair misschien inderdaad een goede optie, dan zou je goed kunnen ervaren hoe het is om voor langere tijd op 1 plek in de VS te wonen en werken. Dan kan je daarna bedenken of je wilt proberen om echt te emigreren, via de DV lottery, of misschien employment based (maar ik vermoed dat je kansen niet enorm groot zijn met een MBO 2 diploma).

Het land gaat langzaam steeds meer open, dus ik denk dat je binnen niet al te lange tijd in ieder geval op vakantie kan.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door Bennogr »

Je zou ook kunnen kijken of je in een kinderkamp kunt werken, of ergens in een pretpark of zo, daar zitten ze te springen om mensen die voor een hongerloontje (plus een slaapplaats en eten) willen werken. Voordeel is dat je allerlei mensen leert kennen, en dat je de hele dag Engels moet spreken. Wat een goede inleiding tot land en taal is, ik heb indertijd Engels gestudeerd, maar de eerste dagen dat ik in Engeland was en de hele dag Engels sprak, deden mijn kaken 's avonds zeer.

Kinderkamp heb ik indertijd (heel lang geleden, 1971) gedaan en is me erg goed bevallen, maar werken in een pretpark (of in de landbouw, al is dat zwaarder) zou volgens mij ook goed zijn om het 'echte Amerika' te ervaren. En dan kun je besluiten nemen op meer dan wat oppervlakkige indrukken van het land van ver buitenaf.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door RaphaelB »

Ga eerst lekker een paar weken op vakantie hier naar Florida (goedkoop en niet al te ver van NL, en vaak lekker weer en mooie stranden/zee). Of naar California. Hangt er vanaf wat je leuk vind. Ik hou zelf van zon en zee.
Vakantie is leuk. Maar wat betreft hier wonen, het leven is hier keihard, en je moet over het algemeen ontzettend veel en hard werken als je al een Greencard zou kunnen bemachtigen. Wees vooral eerst gelukkig met je zelf, dan pas kan je overal ter wereld gelukkig zijn. Maak eerst een opleiding af, probeer minstens hbo te doen. Trouwens, je zal Nederland en je familie pas waarderen als je lange tijd echt weg bent. Het gras lijkt altijd groener elders, maar dat is het vaak niet
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Niet thuis voelen in Nederland

Bericht door Big Al »

Wat vervelend dat je zo gepest bent. Ik begrijp heel goed dat je je door die situatie niet thuis voelt in Nederland.
Maar mag ik zo vrij zijn om je aan te raden daar eens met een professionele hulpverlener over te praten? Daar zijn in Nederland beduidend meer (betaalbare) mogelijkheden voor dan in de VS. Veel mensen ervaren een emigratie ook als heel zwaar. Alles is opeens anders, je moet alles zelf regelen (in tegenstelling tot in Nederland), en er is vrijwel geen ondersteuning.Vergelijk het leven in Nederland met fietsen op een e-bike met een volle accu en het leven in de VS met het fietsen op een ouwe fiets in de hoogste versnelling tegen de wind in. Amerika heeft ook "bullies" en die kun je hier op je werk ook treffen.

Aan de andere kant, het is positief dat je het roer wil omgooien je nieuwe kansen zoekt!

Zoals Benno al zei, kijk eens naar kinderkampen via een "cultural exchange program" (omdat je hier niet mag werken). Overigens betalen die minder dan een hongerloontje: ik kreeg in de jaren '90 kost, inwoning, verzekering, vliegticket, en $0,10 per uur zakgeld. Het was echter zeer de moeite waard en ik heb het driemaal een zomer gedaan. Niet dat het een goed beeld geeft van het dagelijkse leven hier, maar toch wel een beter beeld dan je als toerist krijgt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer