Kunnen wij werken en wonen in Amerika?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Jonny24
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Kunnen wij werken en wonen in Amerika?

Bericht door Jonny24 »

Beste allen,

Mijn partner heeft haar HBO verpleegkunde afgerond en wilt graag in de VS als verpleegkundige werken en wonen omdat zij daar veel roots heeft. Ik wil zelf ook al heel lang graag in Amerika wonen en werken en wij zijn beide bereid om hier veel voor te doen.

Ik heb veel gelezen over de verschillende visa en dat het regelen van een green card voor verpleegkundigen makkelijker zou zijn dan voor de gemiddelde arbeidsmigrant. Kunnen jullie mij hier meer over vertellen? Hoe verloopt dit proces in grote lijnen en klopt het inderdaad dat het voor afgestudeerde verpleegkundigen makkelijker is om de VS binnen te komen?

We zijn aan het kijken voor wie van de twee dit het makkelijkste is, en dat de ander dan mee zou kunnen komen. Even ter informatie, ik ben 26 jaar en mijn partner 25.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kunnen wij werken en wonen in Amerika?

Bericht door mtl »

Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Via bijv. google kom je wel wat te weten. Je partner heeft haar roots in Amerika zeg je. Heeft ze de Amerikaanse nationaliteit?
Jonny24
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kunnen wij werken en wonen in Amerika?

Bericht door Jonny24 »

mtl schreef:
06 mei 2021, 14:18
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Via bijv. google kom je wel wat te weten. Je partner heeft haar roots in Amerika zeg je. Heeft ze de Amerikaanse nationaliteit?
Hey, ja heb flink wat onderzoek gedaan. Komt erop neer dat je als nurse in een bepaalde categorie valt waardoor je makkelijker aan een green card komt. Bovendien zie ik op veel plekken staan dat er een dringend tekort aan nurses, en zorgpersoneel in het algemeen is dus dat er niet heel selectief gekeken wordt naar potentiële werknemers.

Maar het internet blijft het internet, ik weet niet goed wat waar is, en in welke mate. Soms lijken dingen heel makkelijk als het proces wordt uitgelegd, maar in de praktijk ligt het dan wel anders. Daarom zijn we een beetje op zoek naar directe ervaringen of mensen die meer verstand hebben van de praktijk.

Mijn partner is geen Amerikaanse, maar er woont wat verre familie daar en ze heeft daar een tijd gewoond als kind. Maar ze is Nederlandse dus moet dezelfde bureacratische rompslomp doorlopen als wij allen!!!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kunnen wij werken en wonen in Amerika?

Bericht door mtl »

Wellicht kan je het topic van @BassD. eens doorlezen. Iets over verpleegkundige in New York.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Kunnen wij werken en wonen in Amerika?

Bericht door Hockey »

Dit topic dus.
Jonny24
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kunnen wij werken en wonen in Amerika?

Bericht door Jonny24 »

Dank, ik ga het bekijken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer