Werkaanbieding in Sacramento

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kevinDS
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2021, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door kevinDS »

Dag allemaal,

Ik kreeg de vraag van mijn werk om voor een paar jaar, minimum 2, in ons kantoor in Sacramento te gaan werken sinds een belangrijke klant daar gevestigd is. Het is ook de bedoeling om daar de lokale project managers te begeleiden en mijn kennis over te brengen. Gelukkig heb ik een goeie vrouw die in dit verhaal wil meestappen als het plaatje klopt :D .

Een voorstel kreeg ik nog niet, maar ik weet wel dat het een lokaal contract zal zijn en dat een bedrijfswagen inbegrepen is. Ik ben zeer benieuw aan wat ik mij mag verwachten. Nu ik heb zelf al wat onderzoek gedaan op glassdoor en de cost of living en blijkt al snel dat $100.000 geen overbodige luxe is om rond te komen in Sacramento. Hiermee hield ik wel rekening dat we ons huis blijven afbetalen (- de verwachte huurprijs) en onderhoud van ons paardjes (door de papa en buurjongen) die we niet willen meenemen wegens te stressvol voor hen.

Reeds mijn excuses voor de vele vragen, maar het is toch een grote te stap:
* Kan dit loon klopen voor een project manager in een engineering bedrijf? Ik ben trouwens 34jaar, heb altijd een R&D functie bekleed en laatste 4 jaar full time project manager
* Of ik zal het anders stellen, wat heb je als koppel zeker nodig om een goed leven te kunnen hebben in dergelijke stad?
* Ik zou een L1 visum krijgen, dus mijn vrouw L2. Kan ze EAD aanvragen vanuit belgie? Ik las dat dit 3 tot 5 maand kan duren, correct?
* Hoe is het leven in Sacramento? Iemand ervaring?
* Een leuke buurt om te wonen? We lazen Folsom als zeer aangename buurt, maar tips zijn altijd welkom uiteraard :-)
* Mijn vrouw heeft geen hoger opgeleiding. Hoe gemakkelijk gaat ze werk vinden?
* We hebben 2 honden (wipped en chiwuawa) dus we zouden meenemen. KLM zie ik vak terugkomen als goeie maatschappij voor mensen met honden.
* Wat zijn de legale voordelen die je naast hospitalisatie (ziekteverzekering) zeker moet vragen? Hoe weet je of je een goede verzekering aangeboden krijgt voor je gezin?
* is er soort voordeel alle aard op bedrijfswagen?
* hoe zit dat nu met credit score? We willen absoluut een huis met klein tuintje achteraan zodat we de honden buiten kunnen laten.
* Zillow een goeie website om huurhuizen te zoeken? Gewoon ideeen opdoen wat je krijgt voor ene budget. Voor minder of $2500 zie je niet veel :crazy:

Reeds bedankt voor jullie tijd en nogmaals sorry voor al de vragen. Mijn vrouw en ik gaan er wss nog heel wat extra hebben na een paar dagen/weken, maar dit kan ons reeds vooruit helpen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door hemmie »

Ik kan geen oordeel geven over je functie, of over Sacramento, maar ik vermoed dat het keven in Sacramento duurder is dan hier in Houston, dan is $100k geen luxe.
Huur van $2500 voor een huis klinkt niet heel vreemd, dat is wat we hier (buitenwijk van Houston) ook voor een wat nieuwer huurhuis zouden betalen. Oudere huurhuizen hier vanaf $1800 ofzo denk ik, maar het is hier relatief goedkoop.

EAD aanvragen kan pas na aankomst in de VS.
Terug in Texas!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door ADE01 »

Vraag vooral of ze helpen met je verhuizing, hoe ze dat doen en wat ze vergoeden. Zelf regelen kost veel geld en tijd. Grote bedrijven doen dit veelal via een service die ze inhuren, die staan dag en nacht voor je klaar en helpen je met allerlei praktische zaken & vragen die je hebt.

= Heb je op glassdoor voor salaris referenties van jouw baan in die omgeving gekeken? En hier kun je bijvoorbeeld je netto salaris uitrekenen wanneer je wat meer informatie hebt: https://smartasset.com/taxes/california ... calculator Van daaruit kun je een inschatting maken wat betreft de kosten voor huisvestiging en overige cost of living en wat je ongeveer nodig denkt te hebben. Bonus/aandelen/winstdeling of andere secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook vrij gebruikelijk. Ik denk dat je met 100k voor 2, een huis met een tuin in CA en wat geld voor onderhoud "thuis" niet veel over gaat houden overigens.
= Honden met KLM is prima inderdaad. Kleine honden mogen zelfs op je schoot mee dacht ik.
= Zorgverzekering spreekt wel redelijk voor zich met dekkingspercentages, eigen risico, eigen bijdrages, enz. Uiteindelijk heb je niet veel keuze omdat het bedrijf waarschijnlijk maar 2-3 opties heeft. En 1 daarvan is vrijwel altijd een goedkope optie met enorm hoog eigen risico.
= Credit score is in het begin lastig, maar je kunt het omzeilen met cash wat maanden vooruit betalen / meer borg betalen / contract van je werkgever laten zien, enz.
= Zillow is een prima website om een idee op te doen. Voor het vinden van een huis is het makkelijker met een makelaar te werken, die doet dan al het "vuile" werk. Mocht je met een verhuis service werken vanuit het bedrijf vraag die dan om een referentie voor een makelaar.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door Martijn88 »

Check ook eens https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Sacramento, dan krijg je een beetje een idee van de cost of living en je kan het ook vergelijken met een andere stad. Andere vragen kan ik je niet echt bij helpen, ik ben pas net in de US aangekomen en nog steeds bezig om alles een beetje uit te vinden.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door goldenhills »

Ik sluit me aan bij wat ADE01 schrijft. Reken ook op (minimaal) 10% voor 401k of ander pensioenplan. Als ik $100,000 in een paycheck calculator stop voor Californie voor een gezin van 2 (dus aangenomen dat je geen bonus etc als extras hebt):
Gross Pay 100,000.00
Federal 7,906.00
Fica 6,200.00
Medicare 1,450.00
State 2,461.14
SDI 1,200.00
401k 10,000.00
Net Pay 70,782.86
Daar gaat nog wel het werknemersdeel van dingen als ziektenkostenverzekering af. Dus netto iets van $5,500 per maand schat ik. Inderdaad geen vetpot voor Sacramento, maar als je een wat hoger salaris kan krijgen (zeg $120,000) dan wordt het al snel beter te doen.
AMSLAX
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jul 2017, 16:46

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door AMSLAX »

Voor het salaris, in LA heb je ongeveer $200k nodig voor een gezin van 4. Wil je echt comfortabel wonen dan is $300k+ beter, dan kan je in de mooiere buurten wonen. Sacramento is ongeveer 30% goedkoper dan LA, dus reken zo'n $140k-$210k per jaar.

$100k gaat krap worden. Ik zou voor $150k vragen, wat redelijk normaal is voor een project manager.

Een huis huren begint bij zo'n $6000 per maand in LA, dus dat zal in Sacramento zo'n $3000 per maand zijn.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door FlipjeBTiel »

Wij hebben vrienden wonen in Folsom, en hun buurt is niet echt mijn ding: mooie, kastelen van huizen, maar vrij steriel. Ik zou voor een lokatie in eerste instantie kijken naar je commute tijden en ook vooral in de gaten houden dat je vrouw mogelijk langere tijd thuis zal zitten. Hier kun je de processing tijden opzoeken: https://egov.uscis.gov/processing-times/ en voor EAD in California, lijkt jouw 3-5 maanden nogal optimistisch.

Werk voor je vrouw an sich is niet zo moeilijk maar leuk werk is altijd lastiger en waarschijnlijk is dat werk een belangrijke bron van een sociale kring, dus als je het op jouw eigen salaris kunt bolwerken (ik begrijp dat die $100K alleen jou inschatting is, niet het aanbod?), dan is vrijwilligerswerk misschien iets dat meer voldoening geeft.

Vraag aan je werkgever om een papier dat duidelijk de termijn en je salaris aangeeft, dat zal genoeg zijn voor een verhuurder. Je zult wel gevraagd worden om de laatste maand huur, bovenop de eerste en een security deposit. Zelfs aan $2500/maand (good luck!), is dat dus $7500 cash vooraf. Tel bij dat salaris hier in arrears betaald wordt en dat je mogelijk kosten van een hotel voor de eerste week of weken moet voorschieten voordat je dat terugkrijgt van je werkgever, en je kijkt toch tegen een aardige zak geld die je bij aankomst moet hebben. Die honden zijn overigens een groter probleem bij het vinden van een huurhuis dan het gebrek aan credit history.

Let bij ziektekostenverzekering erop dat tand- en oogarts apart zijn. Kijk naar eigen risico en eigen bijdragen, welke hoog uit kunnen vallen.

Gr., Flipje
kevinDS
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2021, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door kevinDS »

ADE01 schreef:
29 apr 2021, 15:22
Vraag vooral of ze helpen met je verhuizing, hoe ze dat doen en wat ze vergoeden. Zelf regelen kost veel geld en tijd. Grote bedrijven doen dit veelal via een service die ze inhuren, die staan dag en nacht voor je klaar en helpen je met allerlei praktische zaken & vragen die je hebt.

= Heb je op glassdoor voor salaris referenties van jouw baan in die omgeving gekeken? En hier kun je bijvoorbeeld je netto salaris uitrekenen wanneer je wat meer informatie hebt: https://smartasset.com/taxes/california ... calculator Van daaruit kun je een inschatting maken wat betreft de kosten voor huisvestiging en overige cost of living en wat je ongeveer nodig denkt te hebben. Bonus/aandelen/winstdeling of andere secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook vrij gebruikelijk. Ik denk dat je met 100k voor 2, een huis met een tuin in CA en wat geld voor onderhoud "thuis" niet veel over gaat houden overigens.
= Honden met KLM is prima inderdaad. Kleine honden mogen zelfs op je schoot mee dacht ik.
= Zorgverzekering spreekt wel redelijk voor zich met dekkingspercentages, eigen risico, eigen bijdrages, enz. Uiteindelijk heb je niet veel keuze omdat het bedrijf waarschijnlijk maar 2-3 opties heeft. En 1 daarvan is vrijwel altijd een goedkope optie met enorm hoog eigen risico.
= Credit score is in het begin lastig, maar je kunt het omzeilen met cash wat maanden vooruit betalen / meer borg betalen / contract van je werkgever laten zien, enz.
= Zillow is een prima website om een idee op te doen. Voor het vinden van een huis is het makkelijker met een makelaar te werken, die doet dan al het "vuile" werk. Mocht je met een verhuis service werken vanuit het bedrijf vraag die dan om een referentie voor een makelaar.
Bedankt zeer handige info!

* Wat is een goede verhouding voor zorgverzekering?
* Hoe bouw je snel credit score? Veel betalen met credit? Meerder credit kaarten? Ik vind het zo raar klinken kopen op credit :shock:
Laatst gewijzigd door kevinDS op 29 apr 2021, 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
kevinDS
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2021, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door kevinDS »

hemmie schreef:
29 apr 2021, 14:21
Ik kan geen oordeel geven over je functie, of over Sacramento, maar ik vermoed dat het keven in Sacramento duurder is dan hier in Houston, dan is $100k geen luxe.
Huur van $2500 voor een huis klinkt niet heel vreemd, dat is wat we hier (buitenwijk van Houston) ook voor een wat nieuwer huurhuis zouden betalen. Oudere huurhuizen hier vanaf $1800 ofzo denk ik, maar het is hier relatief goedkoop.

EAD aanvragen kan pas na aankomst in de VS.
$2500 is idd vrij optimistisch als ik rondkijk op Zillow. Dit zowel voor Sacramento zelf als in de buurt. Bedankt voor de info!
kevinDS
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2021, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door kevinDS »

goldenhills schreef:
29 apr 2021, 17:07

Daar gaat nog wel het werknemersdeel van dingen als ziektenkostenverzekering af. Dus netto iets van $5,500 per maand schat ik. Inderdaad geen vetpot voor Sacramento, maar als je een wat hoger salaris kan krijgen (zeg $120,000) dan wordt het al snel beter te doen.
Hoe meer hoe liever uiteraard, maar ga dit meenemen als referentie. Bedankt!
kevinDS
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2021, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door kevinDS »

AMSLAX schreef:
29 apr 2021, 18:36
...Sacramento is ongeveer 30% goedkoper dan LA, dus reken zo'n $140k-$210k per jaar.

$100k gaat krap worden. Ik zou voor $150k vragen, wat redelijk normaal is voor een project manager.

Een huis huren zal in Sacramento zo'n $3000 per maand zijn.
Ik moet echt nog gewoon worden aan die prijzen... Klinkt zot zoveel geld als ik het vergelijk met Belgie. Op glassdoor zie ik voor senior $120k en voor lead in project manager min of meer hetzelfde. Qua huurprijs ga je zeker weten gelijk hebben. Ik keek wat verder en $2500 lijkt echt een minimum en naar de $3000 vind je mooiere huizen.

Woon je zelf in LA?
AMSLAX
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jul 2017, 16:46

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door AMSLAX »

Ja, ik woon zelf in LA. Door covid is de markt voor huizen erg omhoog gegaan. Appartmenten zijn wat goedkoper nu, maar huizen zijn belachelijk duur, zelfs voor Amerikaanse begrippen. Als je een huis wilt kopen moet je $200k-$400k over de vraagprijs bieden.

We zitten zelf op zo'n $250k met z'n tweeen, en we huren een 90m2 appartementje voor $4000 per maand. We leven goed, maar sparen voor een $500k down-payment is lastig. Anyways, ik ga terug naar Nederland verhuizen over een maand of twee.

Btw, voor 401k kan er een vesting period zijn voor de match. Als je maar 1 of 2 jaar in Amerika blijft zou ik er niet aan beginnen. Ik heb net m'n hele 401k leeg gemaakt. Belastingen zijn lager hier dan in Europa, dus beter om nu belasting te betalen en dan vrij beleggen dan later in Europa er belasting over betalen
Laatst gewijzigd door AMSLAX op 29 apr 2021, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
kevinDS
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2021, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door kevinDS »

FlipjeBTiel schreef:
29 apr 2021, 20:23
Wij hebben vrienden wonen in Folsom, en hun buurt is niet echt mijn ding: mooie, kastelen van huizen, maar vrij steriel. Ik zou voor een lokatie in eerste instantie kijken naar je commute tijden en ook vooral in de gaten houden dat je vrouw mogelijk langere tijd thuis zal zitten. Hier kun je de processing tijden opzoeken: https://egov.uscis.gov/processing-times/ en voor EAD in California, lijkt jouw 3-5 maanden nogal optimistisch.
Wat bedoel je met steriel? Rustig, saaie als ik het zo mag zeggen?
Mijn werk ligt nabij Natomas en iemand die daar werkte rade me aan daar te verblijven wegens veilig en dicht bij alles. Nu wijzelf zijn graag in een stad, maar toch graag dicht bij de natuur. Luxe die we nu wat hebben bij ons thuis :-)
Werk voor je vrouw an sich is niet zo moeilijk maar leuk werk is altijd lastiger en waarschijnlijk is dat werk een belangrijke bron van een sociale kring, dus als je het op jouw eigen salaris kunt bolwerken (ik begrijp dat die $100K alleen jou inschatting is, niet het aanbod?), dan is vrijwilligerswerk misschien iets dat meer voldoening geeft.
Correct dit is een schatting en als ik wat verder zoek op glassdoor zou het iets hoger moeten liggen. Ik wil gewoon een goed idee als ze met voorstel komen dat ik wat op de hoogte ben.
Vraag aan je werkgever om een papier dat duidelijk de termijn en je salaris aangeeft, dat zal genoeg zijn voor een verhuurder. Je zult wel gevraagd worden om de laatste maand huur, bovenop de eerste en een security deposit. Zelfs aan $2500/maand (good luck!), is dat dus $7500 cash vooraf. Tel bij dat salaris hier in arrears betaald wordt en dat je mogelijk kosten van een hotel voor de eerste week of weken moet voorschieten voordat je dat terugkrijgt van je werkgever, en je kijkt toch tegen een aardige zak geld die je bij aankomst moet hebben. Die honden zijn overigens een groter probleem bij het vinden van een huurhuis dan het gebrek aan credit history.
En die extra maand geld (deposit), krijg je dan ook terug? Hondjes gaan sowieso mee ook al beperken ze ons in de zoektocht.
Let bij ziektekostenverzekering erop dat tand- en oogarts apart zijn. Kijk naar eigen risico en eigen bijdragen, welke hoog uit kunnen vallen.
Top! doe ik zeker, merci! Enig idee van een goede verhouding?
kevinDS
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2021, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door kevinDS »

AMSLAX schreef:
29 apr 2021, 21:27
We zitten zelf op zo'n $250k met z'n tweeen, en we huren een 90m2 appartementje voor $4000 per maand. We leven goed, maar sparen voor een $500k down-payment is lastig. Anyways, ik ga terug naar Nederland verhuizen over een maand of twee.
Leuke periode gehad? Zo je het nog doen voor x aantal jaar?
Veel plezier terug in Nederland.
Btw, voor 401k kan er een vesting period zijn voor de match. Als je maar 1 of 2 jaar in Amerika blijft zou ik er niet aan beginnen. Ik heb net m'n hele 401k leeg gemaakt. Belastingen zijn lager hier dan in Europa, dus beter om nu belasting te betalen en dan vrij beleggen dan later in Europa er belasting over betalen
Liefst willen ze dat ik 3 a 4 jaar blijf. Maar ze zeggen ook je moet er kunnen aarden en idem voor mijn vrouw. Daarom beginnen we met 2 jaar.
Dank je ivm 401k, ga ik onthouden!
AMSLAX
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jul 2017, 16:46

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door AMSLAX »

Ja, je krijgt de deposit terug. Ik had ook een $7500 deposit nodig, en niet iedere verhuurder wilde er aan beginnen zonder credit history. Open nu een Amex en zer die om naar een amerikaanse als je daar bent, dan heb je sneller een credit history.
kevinDS
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2021, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door kevinDS »

Aha... bedankt voor de tip!
AMSLAX
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jul 2017, 16:46

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door AMSLAX »

kevinDS schreef:
29 apr 2021, 21:38
AMSLAX schreef:
29 apr 2021, 21:27
We zitten zelf op zo'n $250k met z'n tweeen, en we huren een 90m2 appartementje voor $4000 per maand. We leven goed, maar sparen voor een $500k down-payment is lastig. Anyways, ik ga terug naar Nederland verhuizen over een maand of twee.
Leuke periode gehad? Zo je het nog doen voor x aantal jaar?
Veel plezier terug in Nederland.
Btw, voor 401k kan er een vesting period zijn voor de match. Als je maar 1 of 2 jaar in Amerika blijft zou ik er niet aan beginnen. Ik heb net m'n hele 401k leeg gemaakt. Belastingen zijn lager hier dan in Europa, dus beter om nu belasting te betalen en dan vrij beleggen dan later in Europa er belasting over betalen
Liefst willen ze dat ik 3 a 4 jaar blijf. Maar ze zeggen ook je moet er kunnen aarden en idem voor mijn vrouw. Daarom beginnen we met 2 jaar.
Dank je ivm 401k, ga ik onthouden!

Nee, ik zou het niet nog eens doen. 70 uur per week werken, onderbetaald vergelijken met Amerikaanse collega's en de green card werd me altijd boven het hoofd gehouden als "bonus". Maar ze waren nooit van plan om een green card te geven. Nu is het redelijk moeilijk om een baan te vinden in Nederland en moet ik weer opnieuw m'n bestaan opbouwen. Bovendien was al de immigratie onzekerheid vreselijk, vooral onder trump. Ik heb al 1.5 jaar m'n familie niet gezien, en kan nog steeds niet naar Nederland rijzen en weer terug komen. Ik heb ook amper de tijd gehad om van LA te genieten.

Bovendien was de verhuizing naar Amerika zo'n $10k, en de terug verhuizing zal me zo'n $15k kosten.

Ik zou erg oppassen met een L1 visum. Je kan nooit van baan verwisselen, en dat weet het bedrijf erg goed. Je zit helemaal and het bedrijf vast. Bovendien is het niet altijd fijn om de enige buitenlander te zijn. Er is weinig begrip voor andere culturen, en de werk cultuur had veel hiërarchie. De baas z'n wil is wet, en de rest zijn allemaal yes men. Kan ook misschien aan het bedrijf liggen, maar in Londen was de werk cultuur een stuk fijner.
kevinDS
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2021, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door kevinDS »

Dit klinkt inderdaad niet als een fijn verblijf. Jammer dat het zo gelopen is voor jou.
Ikzelf zou in Corona tijden wel minstens 4 keer terug naar Belgie moeten, zelf verplicht van GM.
AMSLAX
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jul 2017, 16:46

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door AMSLAX »

Ja, het is lastig. Mijn visum was verlengt net voor covid, maar er is een travel ban dus m'n familie mag niet naar Amerika komen en ik moet een stempel voor m'n visum krijgen bij een buitenlandse ambassade. Die ambassades doen dat op het moment niet, dus zodra ik het land verlaat moet ik wachten op een stempel appointment in Nederland die er niet is.

Ik zou even aan de advocaat vragen hoe dit met L1B zit. Kan misschien moeilijk zijn om naar Europa te rijzen op het moment.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Werkaanbieding in Sacramento

Bericht door FlipjeBTiel »

kevinDS schreef:
29 apr 2021, 21:30
Wat bedoel je met steriel? Rustig, saaie als ik het zo mag zeggen?
De letterlijke betekenis van het woord: weinig tot geen volwassen bomen, daarom ook geen vogels, eekhoorns etc. Geen spelende kinderen op straat, buren die hobby-en in hun garage, of mensen die hun honden aan het uitlaten zijn. Het kan zomaar alleen die buurt zijn, ik ken niet heel Folsom, maar als ik daar alleen thuis zou zitten, dan zou ik gek worden ... en ik hou ontzettend van rust en stilte. (Ik zit hier bij een open raam, en het is non-stop vogelgezang: mijn idee van rust.)
kevinDS schreef:
29 apr 2021, 21:30
maar toch graag dicht bij de natuur. Luxe die we nu wat hebben bij ons thuis :-)
Kijk eens op satellietfoto's (google earth of bing maps) van Folsom: er zijn complete nieuwbouwwijken zonder ook maar een boom, alsook duidelijk oudere buurten met meer groen. Geeft wellicht een idee in welke hoek wat te zoeken. Hoe dan ook, de gemiddelde jaarlijkse hoeveelheid regen in Sacramento is (net opgezocht :) ) slechts 18.5". Daar kan in het algemeen dus niet teveel van verwacht worden en mogelijk is het een eis aan nieuwbouw om zo weinig mogelijk water te gebruiken, dus geen groene tuin.
kevinDS schreef:
29 apr 2021, 21:30
En die extra maand geld (deposit), krijg je dan ook terug? Hondjes gaan sowieso mee ook al beperken ze ons in de zoektocht.
Ja, zoals @amslax al aangaf. Uiteraard aangenomen dat je het huis in goede staat achterlaat. Eerste en laatste maand zijn ook goed besteed: je moet dat toch betalen. Het enige probleem is dat je al dat geld op de dag dat je het huurcontract ondertekent, moet overhandigen. Je moet het dus allemaal wel in ene keer hebben, bovenop van al de kosten van de verhuis. En ja, ik weet zeker dat een brief van je werkgever alleen voldoende is, in elk geval voor sommige verhuurders: wij zouden het ook accepteren. :) Maar goed, wij accepteren ook honden: een aantal huurders terug hadden er zelfs drie. Geen enkel probleem en als je het mij vraagt dan doen tieners een huis meer schade aan.
kevinDS schreef:
29 apr 2021, 21:30
Enig idee van een goede verhouding?
Is erg persoonlijk en hangt af wat de werkgever biedt (bv. verhouding tussen lagere premies en hoger eigen risico). Wij hebben zelf nog een andere afweging: als je een hoog eigen risico neemt, dan kun je geld opzij zetten in een zgn. "Health Savings Account" (HSA). Dat geld kun je investeren en belastingvrij laten groeien en dan gebruiken tegen de tijd dat je oud bent en hoge ziektekosten hebt. Die optie is er niet voor een plan met lager eigen risico.

En ja, die groene kaart ... het leven en je baas zijn anders nadat je 'm op zak hebt.

Gr., Flipje
Laatst gewijzigd door FlipjeBTiel op 29 apr 2021, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer