Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door KnurfDutch »

Effe een vraagje. Ik moet misschien binnenkort naar Nederland en wil mijn paspoort verlengen door gebruik maken van de Paspoortbalie op Schiphol. Ik wil dan mijn nieuwe paspoort naar adres in Nederland sturen. Maar aangezien je je terugvlucht naar de VS al geboekt heb met oude paspoort, kan dit een probleem vormen? Plan is dus dat ik met het nieuwe paspoort terug reis.
Iemand die dit al gedaan heeft?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door ADE01 »

Yep, ik heb dit gedaan voor de crisis en dat was geen probleem. Even langs de incheck balie voor vertrek met het nieuwe paspoort en alles was in orde. Maar het ligt er misschien aan hoe je de VS in komt? Ik heb een green card voor de VS, met een visum in je (oude) paspoort is dat misschien anders?
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door KnurfDutch »

Thanks ADEO voor je antwoord, voor mij zelfde situatie, ook greencard houder. Maar langsgaan met nieuwe paspoort bij inchecken klinkt volstrekt logisch. Van moment van paperassen inleveren op Schiphol tot ontvangst paspoort, duurde dit lang?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door ADE01 »

Ongeveer 4-5 dagen, ik was in Nederland voor ruim 2 weken en had genoeg tijd om dat te riskeren. De balie was overigens wel verschrikkelijk traag tijdens mijn bezoek, misschien dat het nu wat sneller gaat allemaal omdat er niet zoveel mensen reizen.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door RaphaelB »

Hetzelfde gedaan, de balie was wel moeilijk te vinden ergens in een uithoek. Ik was maar 8 dagen in NL maar het kwam alsnog goed. Had net 20 uur gereisd en had een afspraak om 9.30 sochtends. Ik was er al om 8.30. De mevr aan de balie wou perse dat ik wachtte tot 9.30 ook al was er verder helemaal niemand. De dame aan de balie was verder erg lastig en onbeschoft, maar dat terzijde.. het was in ieder geval allemaal op tijd geregeld, en ik kon 4 dgn later m'n nieuwe paspoort ophalen en een paar dagen daarna zonder problemen terugvliegen.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door hemmie »

Ik snap geloof ik de vraag niet. Als je in NL je nederlandse paspoort vernieuwd vlieg je toch altijd op je nieuwe paspoort terug naar de VS? Ik heb er nog nooit over nagedacht dat dat een probleem zou kunnen zijn (is het ook niet).

Overigens kun je op 11 plekken in NL je paspoort vernieuwen, niet alleen op Schiphol, het is maar net wat voor jou het makkelijkst is.
Terug in Texas!
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door KnurfDutch »

[Als je in NL je nederlandse paspoort vernieuwd vlieg je toch altijd op je nieuwe paspoort terug naar de VS/quote]

Helemaal waar natuurlijk, maar ik heb wel eens vluchten geboekt waar je je Paspoortnr moet opgeven. Nu kan ik paranoia aangelegd zijn, maar dit nieuwe paspoortnummer staat natuurlijk niet in het systeem. Vandaar mijn vraag, maar bij inchecken op terugreis laat je gewoon nieuwe paspoort zien inderdaad.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door hemmie »

Dat paspoortnummer kun je altijd aanpassen op het moment dat je inchecKt voor de terugvlucht. Zo ver ze daar om vragen, volgens mij is alleen je greencard van belang voor de api, maar ik kan het mis hebben. Al zo lang niet gevlogen😂
Terug in Texas!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door clp90 »

Toevallig gisteren bij die balie een paspoort aangevraagd voor mijn dochter. De vrouw die er gisteren werkte was zeer aardig en behulpzaam, en dat we er 15 minuten voor de afspraaktijd waren was geen probleem. Paspoort wordt als het goed is exact een week later (5 werkdagen) geleverd.
jdorenbosch
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2021, 19:20
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Iemand ervaring met paspoortbalie Schiphol

Bericht door jdorenbosch »

Maak zeker een reservering.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer